  • 1. Data: 2012-11-09 02:41:29
    Temat: W Holandii poprawili.
    Od: "Feliksik" <a...@u...pl>

    Usłyszałem w radiu :
    W jakimś mieście w Holandii (podali nazwę, ale zapomniałem)
    wyłączyli światła sygnalizacyjne na wielu skrzyżowaniach.
    Wiele skrzyżowań przebudowali na ronda, część skrzyżowań
    oznakowano jako równorzędne (bez pierwszenstwa i bez podporządkowania).
    Usunięto też część znaków drogowych (po analizie okazały się niepotrzebne).
    Wszystko to znacznie poprawiło bezpieczeństwo i płynność ruchu.
    Gdyby tak w Polsce ktoś chciał tak zrobić.

  • 2. Data: 2012-11-09 07:30:45
    Temat: Re: W Holandii poprawili.
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    W dniu 2012-11-09 02:41, Feliksik pisze:
    > Usłyszałem w radiu :
    > W jakimś mieście w Holandii (podali nazwę, ale zapomniałem)
    > wyłączyli światła sygnalizacyjne na wielu skrzyżowaniach.
    Czasem by się przydało....

    > Wiele skrzyżowań przebudowali na ronda, część skrzyżowań
    > oznakowano jako równorzędne (bez pierwszenstwa i bez podporządkowania).
    Już to mamy na wielu osiedlach. IMO porażka zupełna, bo jadąc ulicą
    "główną" muszę wyglądać na prawo, czy ktoś się nie turla z uliczki,
    gdzie są dwie chałupy.

    > Usunięto też część znaków drogowych (po analizie okazały się niepotrzebne).

    Jestem za. Gdyby tak usunięto te, które służą tylko radarowcom do
    polowania na jelenie.

    Jacek

  • 3. Data: 2012-11-09 08:27:09
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Użytkownik "Jacek" <s...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Już to mamy na wielu osiedlach. IMO porażka zupełna, bo jadąc ulicą
    > "główną" muszę wyglądać na prawo, czy ktoś się nie turla z uliczki, gdzie
    > są dwie chałupy.

    Sprawia ci to problem? Jechać zapewne musisz max 20kmh

    > Jestem za. Gdyby tak usunięto te, które służą tylko radarowcom do
    > polowania na jelenie.

    Dołożą kolejne. Wczoraj zauważyłem nową bzdurę w mieście. Skrzyżowanie w
    sumie osiedlowych dwóch dróg. Jedna dwukierunkowa, druga jednokierunkowa.
    Jadąc dwukierunkową w jedną stronę nie można na krzyżowaniu z
    jednokierunkową jechac na wprost bo jest nakaz skrętu w prawo ale gdybyś
    jechał tą dwukierunkową spowrotem przez to skrzyżowanie to już możesz na
    wprost. Oczywiście 20 metrów dalej stoją panowie policjanci i wyłapują
    niesfornych kierowców.

    Marek

  • 4. Data: 2012-11-09 08:37:39
    Od: tÎż

    Feliksik wrote:

> [...]
    > drogowych (po analizie okazały się niepotrzebne). Wszystko to znacznie
    > poprawiło bezpieczeństwo i płynność ruchu.

    Widzę, że temat wraca jak bumerang, tylko ostatnio było to chyba
    miasteczko w Stanach...

    > Gdyby tak w Polsce ktoś
    > chciał tak zrobić.

    ...to ruch byłby sparaliżowany, co widać co jakiś czas w sytuacji gdy
    popsuje się gdzieś sygnalizacja świetlna.

    PS. Oczywiście duża część znaków jest zbędna (u nas większość), a ronda
    są w wielu sytuacjach dobrym pomysłem (widać to np. na francuskiej
    prowincji), ale bez przesady...

    --
    ss??q s? ??u??ou??

  • 5. Data: 2012-11-09 09:07:18
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Użytkownik <tÎż> napisał w wiadomości

    > ...to ruch byłby sparaliżowany, co widać co jakiś czas w sytuacji gdy
    > popsuje się gdzieś sygnalizacja świetlna.

    Nie prawda. Mimo wielu idtiotyzmów w Sączu jednak są oznaki myślenia.
    Wyłączyli sygnalizacje na rondach ulicy Kilińskiego. Okazało się że korki
    przestały się tworzyć a kierowcy zwiększyli czujność.

    Marek

  • 6. Data: 2012-11-09 09:40:08
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    > ...to ruch byłby sparaliżowany, co widać co jakiś czas w sytuacji gdy
    > popsuje się gdzieś sygnalizacja świetlna.

    Bzdura.

    W Krakowie ku mojemu zdumieniu w kilki miejscach wylaczyli
    sygnalizacje co _oczywiscie_ poprawilo przeplyw samochodow.

    Zwalniasz, patrzysz co sie dzieje i reagujesz odpowiednio
    do sytuacji.

  • 7. Data: 2012-11-09 10:15:39
    Od: Marcin Kiciński <m...@g...com>

    W dniu piątek, 9 listopada 2012 09:40:25 UTC+1 użytkownik Jakub Jewuła napisał:

    > Bzdura.
    >
    > W Krakowie ku mojemu zdumieniu w kilki miejscach wylaczyli
    >
    > sygnalizacje co _oczywiscie_ poprawilo przeplyw samochodow.

    Nie bijcie się ;) Obydwaj macie rację. Są miejsca, gdzie brak sygnalizacji może
    spowodować paraliż (skżyżowanie głównej arterii w mieście lub drogi krajowej - bez
    świateł praktycznie nie ma możliwości przejazdu w poprzek lub włączenia się), ale
    wiele skyżowań ulic w centrach miast, gdzie przepustowość krzyżujących się dróg i
    ilość samochodów na nich jest podobna, lepiej funkcjonuje bez sygnalizacji.

    Pozdrawiam
    MK

  • 8. Data: 2012-11-09 12:45:23
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Użytkownik "Marcin Kiciński" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...

> [...]
    >przepustowość krzyżujących się dróg i ilość samochodów na nich jest
    >podobna, lepiej funkcjonuje bez >sygnalizacji.

    O to to. U nas, coraz więcej sygnalizacji na zwykłych skrzyżowaniach, na
    których zawsze były problemy ze skręcanie w lewo, jest przerabianych w ten
    sposób, że zapala się światło dla skręcających w lewo, podczas gdy ci z
    naprzeciwka maję czerwone. Teoretycznie dla tych co jeździli tylko na wprost
    przez te skrzyżowania sprawa się nieco wydłużyła, ale tylko teoretycznie i
    tylko o jedną dodatkową zmianę świateł. Za to tak korki są mniejsze bo
    lewoskrętni (zwłaszcza żagLówki szukające drążka biegów na środku
    skrzyżowania) mają swobodny ruch bez paraliżowania skrzyżowania więc w
    efekcie przejazd przez skrzyżowanie na wprost także jest bardziej płynny.

    Marek

  • 9. Data: 2012-11-09 12:55:06
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Feliksik" napisał w wiadomości grup
    >W jakimś mieście w Holandii (podali nazwę, ale zapomniałem)
    >wyłączyli światła sygnalizacyjne na wielu skrzyżowaniach.

    Ale to nie od dzis.

    >Wiele skrzyżowań przebudowali na ronda, część skrzyżowań

    Ronda to pomysl szwedzki. Tzn moze i nie ich, i bardzo stary, tym
    niemniej oni podkreslaja ze wiele wypadkow dzieje sie na
    skrzyzowaniach ... wiec trzeba wyeliminowac skrzyzowania.

> [...]
    >niepotrzebne).
    >Wszystko to znacznie poprawiło bezpieczeństwo i płynność ruchu.
    >Gdyby tak w Polsce ktoś chciał tak zrobić.

    Dowiedz sie jakie to miasto i ilu ma mieszkancow.
    A najlepiej to pojedz tam i popytaj mieszkancow.

    Wyobrazasaz sobie w jakims duzym miescie - skrzyzowanie 3 pasy w kazda
    strone bez swiatel, co chwila ustepujac pierwszenstwa komus komus z
    bocznej uliczki .
    Bezpieczniej moze i tak - bo sie nie mozna rozpedzic ponad 20, ale
    przejedz tak 10 km ..

    J.

  • 10. Data: 2012-11-09 14:11:02
    Od: "Miranda Veracruz de la Hoya Cardenal" <MW>

> [...]
    > Wyłączyli sygnalizacje na rondach ulicy Kilińskiego. Okazało się że korki
    > przestały się tworzyć a kierowcy zwiększyli czujność.

    To prawda, ale przejbaszczone mają piesi wychodzący po sumie z kościoła -
    albo wciskają się kolumną pod koła i i grupowo przełażą, albo stoją jak te
    cipy przed pasami.

    --
    Miranda