  • Data: 2009-08-14 16:25:20
    Temat: Re: W Anglii chc? zabroniae u?ywania photoshopa (w reklamie)
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 14 Aug 2009, b...@n...pl wrote:

    > Większość ludności jest niestety na poziomie gazety Fakt.

    No a co z tą delegalizacją mioteł? ;)

    > W dodatku
    > jesteśmy bombardowani obrazami reklam, gdzie wszystko jest
    > nieskazitelne. Biel jeszcze bielsza

    Ja wyłącznie w sprawi formalnej.
    Proszę o wykluczenie przykładów, ktore (pewnie wbrew intencji
    autora) kładą całą argumentację :]

    Tak, biel niektórych rzeczy *może byc* - i co śmieszniejsze
    *bywa* "bielsza niż biały" (przynajmniej w świetle słonecznym :P),
    i akurat w tym przypadku trudno coś zarzucić reklamie, no
    chyba że masz na myśli że na wydruku reklamy zastosowano gęściejsze
    lub skuteczniejsze luminofory niż na wyrobie...
    (spotkał się ktoś z czymś takim, znaczy z użyciem "iluminowanej"
    farby, dającej "ponad 100% bieli" *w druku*?)

    > Reklamy kosmetyków oszukują, bo przekonują, że po zastosowaniu preparatu
    > 60 latka będzie miała bardziej gładką cerę niż jej 12 letnia wnuczka.
    > Zresztą reklama często korzysta z "photoshopowania" do oszukiwania
    > klientów. Te wspaniałe puste plaże

    Ale w tym zakresie trzeba zastosować *prawo* do egzekwowania tego
    co pokazuje reklama - i w .pl (nie tylko w .pl) z tym jest kłopot.

    Przypomnę, że w .de zarząd firmy produkującej materiały budowlane
    miał okazję się napocić, kiedy sąd nakazał przeprowadzenie próby
    "tak jak na reklamie" (na ich szczęście klej malarki rzeczywiście
    utrzymał 75-kilogramowego mężczyznę, wiszącego na szczotce
    malarskiej, przyklejonej tym właśnie klejem z reklamy do sufitu!)

    Nieporozumieniem jest zakazywanie "fotoszopowania" - to nakaz
    "dotrzymania jakości" stanowiłby skuteczną zaporę przeciw
    obiecywaniu gruszek na wierzbie i innych takich.

    > Bo to są oszustwa.

    Zgoda.
    Tylko metoda jest zła - potrzeba jest skuteczny, szybki i prosty
    sposób wyegzekwowania "zgodności z umową".

    Żeby nie było, takie właśnie prawo *JEST* - tylko z egzekucją
    krucho. No może z tym że prawo istnieje pewną wątpliwość wzbudza
    powołanie się przez ustawodawcę w art.4.3 ustawy "konsumenckiej"
    pojęciem "towar", mogłoby się przydać jawnie wymienienie
    również "zapewnień wobec usługi".

    Jak hotelarz prezentujący widok plaży "z okien hotelu" zwróciłby
    wszystkim gościom poniesione koszty do momentu wyniesienia
    blaszaka z widoku :P, to zamiast "zakazu szopowania" sam
    na to wpadłby, że ów "shop" był złym, bardzo złym pomysłem :]

    pzdr, Gotfryd