  • Data: 2017-01-06 12:12:49
    Temat: Re: Vortex86-DX
    Od: s...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    W dniu czwartek, 5 stycznia 2017 18:40:17 UTC+1 użytkownik Atlantis napisał:

    > Tam jest 128MB pamięci FLASH (w postaci specjalnego modułu, podpiętego
    > do magistrali IDE. RAM-u jest nieco więcej - 256MB albo 512MB (w tej
    > chwili nie pamiętam, którą wersję posiadam).
    > Te 128MB wystarczą na podstawową instalację Debiana bez GUI? Właściwie
    > wszystko na czym mi zależy, to konsola, sshd i jakieś podstawowe
    > narzędzia (cron, python, gcc).

    Ah rzeczywiście cienko z "dyskiem".
    I pewnie USB nie ma więc sie za bardzo nie na rzeźbi?

    Tutaj ktos wspomina że minimalna instalacja to 900MB:
    https://fixmynix.com/step-by-step-debian-minimal-ins
    tall-guide/

    Ja bym to przyciął mocno ale nie sądzę aby po wyrzuceniu manuali, ikonek, tłumaczeń
    dało się _standardowy_ system zmieścić w 200MB.

    Pewnie jakby postawić naprawde ograniczony system to by sie dało.

    Spróbuj uruchomic instalatora DSL-a:
    http://damnsmalllinux.org/

    Lista pakietów szeroka nie jest ale jak juz postawisz dsl-a to potem mozna
    doinstalowywać i przycinać kolejne pakiety:
    http://damnsmalllinux.org/packages.html

    Jak korzystalem z zaurusa to tam było właśnie coś koło 128MB flasha.
    I zeby system byl jako taki calosc byla na kompresowanym filesystemie cramfs czy
    jakos tak.

    > Gdyby jednak miało się okazać, że 128MB to za mało na Debiana, to co
    > powinienem postawić? Ewentualnie zawsze mógłbym tam podłączyć jakąś
    > kartę CF, ale to wymagałoby już skombinowania jakiejś przejściówki
    > (złącza na tej płytce mają mniejszy raster, niż w przypadku
    > standardowych płyt głównych).

    Spróbuj z tym DSL-em. To debian tylko maksymalnie poprzycinany.