    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Volkswagen ma problem. Nie ma chętnych na elektryki
    Date: Thu, 29 Jun 2023 14:44:39 +0200

    On Thu, 29 Jun 2023 13:01:26 +0200, Janusz wrote:
> [...]
    >
    > "Volkswagen zmniejszył produkcję samochodów elektrycznych w swojej
    > fabryce w Emden i zredukował zatrudnienie. Powodem jest brak chętnych na
    > zakup elektrycznych aut produkowanych przez koncern."
    >
    > Ciekawe sa sondaże
    > "Tymczasem z przeprowadzonego w 2021 roku badania firmy Deloitte wynika,
    > że dla 85 proc. Niemców kolejna zmiana samochodu nie oznaczałaby
    > przesiadki na prąd. Aż 49 proc. ankietowanych wybrałaby klasyczne auta
    > spalinowe, a 30 proc. kupiłoby hybrydę. Z kolei za kierownicę
    > "elektryka" wsiadłoby tylko 15 proc. osób biorących udział w badaniu."

    15% to calkiem sporo. Nie starcza na jedną fabrykę?

    > Widać z nich że elektryki słabo się przyjmują, i wcale się nie dziwię,
    > bo zamiast normalnej ewolucji jak było z końmi na spalinowe, tu mamy
    > ekoterror, a ludzie nie lubią być zmuszani do czegoś na siłę.

    Jak paliwo podrozeje, a prad potanieje, to zmienią zdanie :-)
    Co wiecej - pozwoli sie to spokojnie przebranzowic fabrykom ...

    > https://www.money.pl/gospodarka/volkswagen-ma-proble
    m-nie-ma-chetnych-na-elektryki-6913943272991392a.htm

    Ja tam czytam, ze spada cena polikrzemu.
    Brak chetnych na fotoogniwa?

    J.