  • 1. Data: 2023-06-29 13:01:26
    Temat: Volkswagen ma problem. Nie ma chętnych na elektryki
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    "Volkswagen ma problem. Nie ma chętnych na elektryki"
    No kto by się spodziewał :) Dopłaty sie skończyły to i sprzedaż także.
    Elektryki są drogie i będą drogie, właśnie niemcy się na tym przejechały.

    "Volkswagen zmniejszył produkcję samochodów elektrycznych w swojej
    fabryce w Emden i zredukował zatrudnienie. Powodem jest brak chętnych na
    zakup elektrycznych aut produkowanych przez koncern."

    Ciekawe sa sondaże
    "Tymczasem z przeprowadzonego w 2021 roku badania firmy Deloitte wynika,
    że dla 85 proc. Niemców kolejna zmiana samochodu nie oznaczałaby
    przesiadki na prąd. Aż 49 proc. ankietowanych wybrałaby klasyczne auta
    spalinowe, a 30 proc. kupiłoby hybrydę. Z kolei za kierownicę
    "elektryka" wsiadłoby tylko 15 proc. osób biorących udział w badaniu."

    Widać z nich że elektryki słabo się przyjmują, i wcale się nie dziwię,
    bo zamiast normalnej ewolucji jak było z końmi na spalinowe, tu mamy
    ekoterror, a ludzie nie lubią być zmuszani do czegoś na siłę.

    https://www.money.pl/gospodarka/volkswagen-ma-proble
    m-nie-ma-chetnych-na-elektryki-6913943272991392a.htm

    Janusz

  • 2. Data: 2023-06-29 14:44:39
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 29 Jun 2023 13:01:26 +0200, Janusz wrote:
> [...]
    > spalinowe, a 30 proc. kupiłoby hybrydę. Z kolei za kierownicę
    > "elektryka" wsiadłoby tylko 15 proc. osób biorących udział w badaniu."

    15% to calkiem sporo. Nie starcza na jedną fabrykę?

    > Widać z nich że elektryki słabo się przyjmują, i wcale się nie dziwię,
    > bo zamiast normalnej ewolucji jak było z końmi na spalinowe, tu mamy
    > ekoterror, a ludzie nie lubią być zmuszani do czegoś na siłę.

    Jak paliwo podrozeje, a prad potanieje, to zmienią zdanie :-)
    Co wiecej - pozwoli sie to spokojnie przebranzowic fabrykom ...

    > https://www.money.pl/gospodarka/volkswagen-ma-proble
    m-nie-ma-chetnych-na-elektryki-6913943272991392a.htm

    Ja tam czytam, ze spada cena polikrzemu.
    Brak chetnych na fotoogniwa?

    J.

  • 3. Data: 2023-06-29 15:13:05
    Od: _Master_ <...@...pl>

    W dniu 2023-06-29 o 14:44, J.F pisze:
    > Jak paliwo podrozeje, a prad potanieje, to zmienią zdanie ?

    No właśnie. Tak działa propaganda ekofaszystowska.

    Tylko że... Paliwo podrożeje a prąd nie stanieje bo przywalą podatkami.

  • 4. Data: 2023-06-29 16:11:59
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 29.06.2023 o 15:13, _Master_ pisze:

    > No właśnie. Tak działa propaganda ekofaszystowska.
    >
    > Tylko że... Paliwo podrożeje a prąd nie stanieje bo przywalą podatkami.
    Nie staniej bo nie może, u nas ma sztuczną cenę dla ludzi, a że jest
    inflacja to będzie nadal drożał, szczególnie po wyborach na jesieni, to
    się wielu zdziwi nowymi cenami na 2024 :(

    --
    Janusz

  • 5. Data: 2023-06-29 19:46:19
    Od: _Master_ <...@...pl>

    W dniu 2023-06-29 o 16:11, Janusz pisze:

    > Nie staniej bo nie może, u nas ma sztuczną cenę dla ludzi, a że jest
    > inflacja to będzie nadal drożał, szczególnie po wyborach na jesieni, to
    > się wielu zdziwi nowymi cenami na 2024 :(

    Znaczy będzie jeszcze gorzej ;-)

    Bo bez inflacji by taniał przez postęp technologiczny odnawialnej energii.
    Tak twierdzą ekofaszyści. ;-)

  • 6. Data: 2023-06-29 21:30:39
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 29.06.2023 o 19:46, _Master_ pisze:

    > Znaczy będzie jeszcze gorzej ;-)
    Niestety, akurat dla mnie to rybka bo mam PV :)

    > Bo bez inflacji by taniał przez postęp technologiczny odnawialnej energii.

    Kiedy ona wcale nie jest tańsza, u nas już 1/3 energii jest zielona a
    mamy prawie najwyższe ceny w europie.

    > Tak twierdzą ekofaszyści. ;-)

    Oni różne bzdury plotą.

    --
    Janusz

  • 7. Data: 2023-06-29 21:30:40
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 29.06.2023 o 14:44, J.F pisze:

    > Jak paliwo podrozeje, a prad potanieje, to zmienią zdanie :-)

    Tylko prąd cały czas drożeje...

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 8. Data: 2023-06-30 14:07:32
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 29 Jun 2023 21:30:40 +0200, Shrek wrote:
    > Tylko prąd cały czas drożeje...

    Juz przeciez Cavallino narzekal, ze srednia cena produkcyjna
    znacznie nizsza niz cennikowa komercyjna.

    A jeszcze OZE rosnie ..

    P.S. a ja sie doszukałem "zatrucie ksenonen". No i nie wiem, czy
    reaktor moze pracowac z przerwami, lub na małej mocy ...

    J.

  • 9. Data: 2023-06-30 16:13:03
    Od: Trybun <M...@j...cb>

    W dniu 29.06.2023 o 13:01, Janusz pisze:
> [...]
    >

    > https://www.money.pl/gospodarka/volkswagen-ma-proble
    m-nie-ma-chetnych-na-elektryki-6913943272991392a.htm

    Wypuszczą elektryka w wersji sedan to może się skuszę, gdyby jeszcze
    dali do wyboru żółty lakier to już pędzę do salonu.