    From: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>
    Newsgroups: pl.comp.os.linux,pl.rec.telewizja
    Subject: Re: VoD pod linuksem [OT]
    Date: Tue, 16 Feb 2010 23:06:52 +0100

    > Algorytm skalowania w analogowym systemie konsumenckim z lat
    > siedemdziesiatych - no jasne.

    Jezu, przecie nie chodziło o algorytm komputerowy, ale o algorytm w
    sensie ,,sposób postępowania, prowadzący do określonego celu''. Nie
    umiem znaleźć innego słowa.... Mechanizm konwersji? No dobrze, więc
    powiedzmy nie algorytm, a mechanizm konwersji.

    > Nie ma zadnego algorytmu usuwajacego. VHS normalnie nagrywa wszystkie
    > linie,

    I dlatego ma ich mniej niż połowę tego, co PAL?

    > Skalowanie masz na przyklad w VCD.

    No o ile wiem, to VCD to właśnie cyfrowy odpowiednik zapisu jakości VHS.
    Tak przynajmniej twierdzi (bredzi?) Wikipedia.

    > Ludzie piszac o "polowie PAL" itp. zwykle maja na mysli ograniczenie
    > pasma video (do jakichs smiesznych wartosci rzedu 3 MHz, chociaz wtedy
    > to moze nie bylo az takie smieszne) - czyli ograniczenie ilosci linii
    > (= roznych punktow) w poziomie.

    Przykro mi, że czepiacie się jakiś opowieści o niuansach
    technologicznych sprowadzając dyskusję do przepychania się duperelami,
    co odwodzi dyskusję od tematu i od zdziwienia, że jakość VHS będąca
    gorszą od telewizyjnego PAL i niezadowalająca nawet oglądana na CRT 21",
    wystarcza Dominikowi i Monice przy oglądaniu tego na 42" plazmy.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek