  • Data: 2010-02-17 15:02:33
    Temat: Re: VoD pod linuksem
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2010-02-17 10:46, SW3 pisze:

    > Jeżeli kupując wiesz, że kupujesz "możliwość obejrzenia materiału w
    > jakimś tam określonym czasie" to w czym problem? Tak samo jak idziesz do
    > kina wiesz, że dostaniesz możliwość patrzenia i słuchania jednokrotnej
    > emisji, nawet bez możliwości cofania, zatrzymywania. Wiesz o tym przed
    > kupnem i albo się na to godzisz albo nie kupujesz. Co innego gdyby
    > informacja o niemożliwości zapisania/skopiowania była przed zakupem ukryta.
    > Jeśli DRM jest niekorzystny dla klientów to mogą to wyrazić nie kupując
    > tak zabezpieczonych materiałów.

    No właśnie w całej dyskusji z Jasiem, Krzysiem i Dominikiem z Moniką
    próbuję to przekazać, ale niestety anarchistyczne podejście chyba w
    polskim narodzie jest zbyt silne. Czasy PRL nauczyły naród w sporej
    mierze, że wszystkim wszystko się należy i wszystko jest wspólne.

    Ja nawet nie mówię, że to złe, w końcu ja jestem socjalistą z
    przekonania. Ale socjalizm powinien wynikać z wyboru. Tak jak
    socjalistyczne ruchy OpenSource czy socjalistyczna wikipedia.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek