  • 91. Data: 2011-07-15 10:07:03
    Temat: Re: ViaToll - !@#$@!@
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "venioo" <p...@o...eu.WYTNIJTO> napisał w wiadomości
    news:ivorqe$j5t$1@news.onet.pl...

    > To teraz w imie sprawiedliwosci oddaj to co inni doplacili do budowy
    > Twojego domu

    Nie ma sprawy, zaraz po tym jak dostanę zwrot wszystkiego co dopłaciłem
    innym do ich potrzeb.
    Pewnie różnica starczy mi na jeszcze jeden dom. ;-)

    > Nie ma dzisiaj czegos takiego jak darmowe leczenie albo darmowe studia.

    Nie bzdurz.
    To że Ty nie korzystasz nie oznacza że nie ma.

  • 92. Data: 2011-07-15 10:07:57
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Policzylem. W sumie wszystkich jest 7. I co najmniej drugie tyle w
    > budowie. Od strony Poznania niektore nie maja nawet jeszcze fundamentu
    > wylanego. Ale to nie przeszkadza ITD kontrolowac braku ViaBoxa. Co z tego,
    > ze system nie dziala na tej drodze i jeszcze dlugo nie zadziala, mandacik
    > 3k zawsze mozna wlepic, no nie? :/

    Dokładnie.
    I słusznie.

  • 93. Data: 2011-07-15 11:37:14
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Cavallino" napisał w wiadomości

    >Akurat, budowa bramki wydłuża mu czas o godzinę na 100 km.

    No wiesz, pytalem wyraznie na co narzeka, taka odpowiedz wybral.

    Owszem - budowa, zajety pas, zwezenie - moze zrobic dlugi korek.
    Na gierkowce mamy przyklad.

    Co najwyzej pytanie ile w tym dodatkowej winy pazernosci
    transportowcow, ktorzy przez pare dni wola stracic godzine i
    zaoszczedzic ... 20 zl ?

    > I dlatego poleciał.

    Nie tylko dlatego - tam bylo wiecej zarzutow do calej partii.

    >Ten abonament to dotyczy viatolla.
    >Cena ma być taka jak w sąsiednich krajach.

    Ale my Polacy wlasny jezyk mamy i nie musimy gegac jak inni :-)

    > Poczekamy zobaczymy, ale czy to nie ma byc tak ze bramki nadal beda,
    > tylko elektronicznie bedzie to troche szybciej szlo, a platnosc cos
    > mowia ze co 120 zl ?

    >120 zł za rok może być.

    Jak nie bedziesz wyjezdzal z garazu :-)

    Cos mi mignelo ze "doladowac konto" mozna kwota 120zl, a stawka za
    kilometr .. bedziesz mogl podyskutowac o doplacaniu do transportu, jak
    minister ustali ze 10gr/km to jest w sam raz :-)

    >A jednak przybyło, albo wzrósł ruch.

    Przybylo o tyle ze wczesniej placili tylko Kulczykowi, a teraz
    Kulczykowi i GTC.
    ruch ogolnie raczej spadl (kryzys), ale teraz doplacaja za dwa
    kierunki, to moze im sie wydawac ze wzrosl :-)

    > przy czym i to moze byc dopuszczalne - oprocz winiet jest jeszcze
    > akcyza paliwowa,

    >Ruskie mają duże baki, zatankują u siebie.

    Po czym zatankuja u nas, bo w Niemczech paliwo jeszcze drozsze.

    J.

  • 94. Data: 2011-07-15 11:42:15
    Od: venioo <p...@o...eu.WYTNIJTO>

    W dniu 2011-07-15 10:07, Cavallino pisze:
    > Dokładnie.
    > I słusznie.

    A gdzie tu słuszność, jak np. wozisz piach wywrotką z Sękowa na taką
    dajmy na to budowę obwodnicy Poznania, a państwo każe Ci kupić ViaBox do
    systemu, który MOŻE za miesiąc dopiero będzie działał? To tak jakby
    przymusowo kazali Ci wykupić telefon komórkowy z kartą do sieci, którą
    dopiero budują, ale jak nie kupisz to dostaniesz wysoką karę.

    --
    venioo
    Sprzedam Alfa Romeo 156

  • 95. Data: 2011-07-15 11:44:39
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "J.F" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości news:

    > No wiesz, pytalem wyraznie na co narzeka, taka odpowiedz wybral.

    Wiesz, jego wiarygodność jest znikoma, jak mu się wszystko z jednym kojarzy.
    Gdyby było tak pisze, to pojechałby inaczej, niekoniecznie przez DK 92.

    > Co najwyzej pytanie ile w tym dodatkowej winy pazernosci transportowcow,
    > ktorzy przez pare dni wola stracic godzine i zaoszczedzic ... 20 zl ?

    Jakie zaoszczędzić?
    Samochód nie pracuje, bo stoi w korku, kierowca przejedzie mniej, bo pauzę
    narysuje o 200 km szybciej.
    To są pozorne oszczędności.

    > Ale my Polacy wlasny jezyk mamy i nie musimy gegac jak inni :-)

    Jasne, jak można coś zrobić mądrze lub głupio, to nasz władza zawsze
    wybierze to drugie rozwiązanie.
    To że pognębi swoich podatników się nie liczy, byle na dietki poselskie i
    ministerialne pensje stykło.

    > Jak nie bedziesz wyjezdzal z garazu :-)

    Inaczej nie pojadę taką autostradą i po kłopocie.

    > Cos mi mignelo ze "doladowac konto" mozna kwota 120zl, a stawka za
    > kilometr .. bedziesz mogl podyskutowac o doplacaniu do transportu, jak
    > minister ustali ze 10gr/km to jest w sam raz :-)

    Ale to dla ciężarówek.
    Abo ma być dla osobówek - swoista winieta.

    > Przybylo o tyle ze wczesniej placili tylko Kulczykowi, a teraz Kulczykowi
    > i GTC.

    I Stalexportowi.

  • 96. Data: 2011-07-15 11:46:28
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > A gdzie tu słuszność, jak np. wozisz piach wywrotką z Sękowa na taką dajmy
    > na to budowę obwodnicy Poznania, a państwo każe Ci kupić ViaBox do
    > systemu, który MOŻE za miesiąc dopiero będzie działał?

    Nie Twój problem kiedy będzie działał, zaoszczędzisz na opłatach najwyżej
    jak Cię nie wykryją.
    Nie chcesz płacić - nie jeźdź po drogach płatnych.

    >To tak jakby przymusowo kazali Ci wykupić telefon komórkowy z kartą do
    >sieci, którą dopiero budują, ale jak nie kupisz to dostaniesz wysoką karę.

    Jakby kazali mi kupić telefon z kartą do sieci, ale z powodów technicznych
    nie pobierali opłat za wydzwonione rozmowy, to wcale by mi to nie
    przeszkadzało.

  • 97. Data: 2011-07-15 11:50:56
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Cavallino" napisał w
    Użytkownik "J.F" <j...@p...onet.pl>

    >Ale z jakiej paki bez rozróżnienia?
    >Dlaczego ja mam płacić żeby ktoś przywiózł taniej zakupy veniowi na
    >wieś?

    Nie plac, przesiadz sie na rower :-)

    Ja tylko mowie o trudnosciach z dokladnym rozliczeniem - za to
    zbiorcze kwoty mniej wiecej znamy.

    >Jakoś na autostradach rozróżnienie było - dużi nie płacili, mali i
    >owszem.
    >Mimo że niszczenie było odwrotnie.

    Ale tez nie znasz szczegolow. Musialbys miec dwie autostrady dla
    porownania, jedna tylko dla osobowych, druga dla ciezarowych, z
    wydzielonym stacjami paliwa bez akcyzy :-)

    Owszem - sprawiedliwosc dziejowa sie dokonala, ale kto tu do kogo
    wczesniej doplacal to nie bardzo wiemy.
    Szczegolnie ze A2 .. taka sobie Kulczyk zamowil ze mu ciezarowki
    zniszczyly, czy rozpadla sie takze na lewym pasie ?

    >Tak jak i drogi dla ciężarówek.
    >Na tym polega sens zmian, żeby nie byly.

    Cel szczytny .. tylko jak to sobie wyobrazasz - osobne drogi dla
    tirow, zeby nie bylo watpliwosci ile naprawde kosztuja ?

    Czy bedziesz dopiero usatysfakcjonowany jak beda darmowe autostrady
    dla osobowych, a ciezarowe niech placa i 2zl/km ? :-)

    J.

  • 98. Data: 2011-07-15 11:55:54
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "J.F" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości news:

    > Cel szczytny .. tylko jak to sobie wyobrazasz - osobne drogi dla tirow,
    > zeby nie bylo watpliwosci ile naprawde kosztuja ?

    Znaczy co, sugerujesz, że nikt tego policzyć nie potrafi?
    Trochę wiary w ludzi.

  • 99. Data: 2011-07-15 11:56:47
    Od: Bartłomiej Zieliński <B...@p...pl>

    Użytkownik Cavallino napisał:
    > Jakby kazali mi kupić telefon z kartą do sieci, ale z powodów
    > technicznych nie pobierali opłat za wydzwonione rozmowy, to wcale by mi
    > to nie przeszkadzało.

    A jak wydzwonisz rozmowy, jeżeli jeszcze nie ma sieci? :->

  • 100. Data: 2011-07-15 11:57:28
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Krzysiek Kielczewski" napisał w
    On 2011-07-14, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:
    > A - czyli protestujesz przeciwko drobnym pracom drogowym.

    >Przede wszystkim powinno to być zrobione przed pierwszym lipca. Po

    A czy to by cos zmienilo ? Czy tylko wygenerowalo jeszcze wieksze
    korki bo przed sezonem urlopowym ?

    >drugie: powinno tak zostać zorganizowane, żeby w miarę możliwości nie
    >przeszkadzać ludziom.

    Nie mowie nie, ale praktyka dnia codziennego dowodzi ze u nas sie o to
    nie dba.
    Albo i dba posrednio - zarzad drogi wybiera najtansza oferte, a
    wykonawca potem mu placi za zajetosc pasa.
    Moze zajmowac 3h, moze zajmowac dwa tygodnie - jego wybor.

    A fikus juz zaciera rece, bo ma z tego przelewania 22% i argument dla
    wladzy - drogi sa drogie, podniesc akcyze :-)

    J.