  • 81. Data: 2011-07-14 21:45:39
    Temat: Re: ViaToll - !@#$@!@
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2011-07-14, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Znaczy sie ogol wplywow transportowych jest wyzszy niz wydatki na
    > drogi.
    > Bez rozroznienie kto ile.
    > W koncu kto tu najbardziej lubi zap* i chce autostrad - przeciez nie
    > tirmani, co im taka autostrada da, 90 zamiast 80 km/h ? :-)

    Raczej da im, że przez cztery dozwolone godziny przejadą 340-350km a nie
    tylko 200.

    > Cargo moze nie, ale tory sa dotowane :-)

    Za to w paliwie płacą podatek, który ma iść na drogi. Ale tylko
    asfaltowe, bez żelaznych :)

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski

  • 82. Data: 2011-07-14 22:37:12
    Od: venioo <p...@o...eu>

    W dniu 2011-07-14 16:39, J.F pisze:
    > Użytkownik "venioo" napisał w wiadomości grup

    > A - czyli protestujesz przeciwko drobnym pracom drogowym.

    Czy drobne to nie wiem, ale prowadzone wyjatkowo "po polsku"

    > No coz - z jednej strony nie kosmiczna, z drugiej - fundamenty trzeba
    > przygotowac, beton musi stezec, slupy trzeba ustawic, poprzeczke
    > zamontowac, recznie tego nie zrobia, wiec dzwig gdzies ustawic, potem
    > urzadzenia zamontowac, najlepiej na zatrzymanym ruchu ... nie znam
    > sprawy, teoretycznie utrudnienia drogowe mozna by ograniczyc do paru
    > godzin poza szczytem, a piszesz jakby to juz dwa tygodnie trwalo.

    Bo to juz trwa dwa tygodnie. Na odcinku Pniewy-Poznan sa zmontowane w
    calosci (jutro policze) chyba ze 3 bramki. Czesc betonow jeszcze nie
    jest nawet wylana. Z moich obserwacji u zachodnich sasiadow wynika, ze
    takie prace planuje sie w godzinach o najmniejszym natezeniu ruchu,
    rozplanowuje sie czasowo i cwiczy "na sucho" tak, zeby potem na miejscu
    poskladac to w jak najkrotszym czasie. A u nas w srodku dnia na trasie
    ktora obecnie idzie pewnie z 70-80% ruchu wschod-zachod ()takie
    natezenie ruchu tez bylo do przewidzenia, mogli chociaz swiatla
    przeprogramowac) zamyka sie droge na 20 minut...

    --
    venioo
    GG:198909

  • 83. Data: 2011-07-14 22:38:12
    Od: venioo <p...@o...eu>

    W dniu 2011-07-14 13:55, Cavallino pisze:

    > Albo masz strasznie ograniczone pole widzenia, że wszystko Ci się tylko
    > z fiskalizmem kojarzy, albo coś innego z Tobą jest nie tak.

    Moze zboczenie zawodowe ;)

  • 84. Data: 2011-07-14 23:01:31
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > O ile sie dowiedzialem to nie pazernosc transportowcow, tylko nieudolne
    > stawianie bramki, ktore powoduje utrudnienia w ruchu juz dwa tygodnie.

    Akurat, budowa bramki wydłuża mu czas o godzinę na 100 km.

    > Pol chcial.

    I dlatego poleciał.

    > A czemu nie viatoll, skoro juz bedzie gotowy ?

    Ten abonament to dotyczy viatolla.
    Cena ma być taka jak w sąsiednich krajach.

    > Poczekamy zobaczymy, ale czy to nie ma byc tak ze bramki nadal beda, tylko
    > elektronicznie bedzie to troche szybciej szlo, a platnosc cos mowia ze co
    > 120 zl ?

    120 zł za rok może być.

    > Az tak bardzo ich nie przybylo - jeden kawalek w zarzadzie GTC ?

    A jednak przybyło, albo wzrósł ruch.

    > przy czym i to moze byc dopuszczalne - oprocz winiet jest jeszcze akcyza
    > paliwowa,

    Ruskie mają duże baki, zatankują u siebie.

  • 85. Data: 2011-07-14 23:03:47
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "J.F" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości news:

    > Znaczy sie ogol wplywow transportowych jest wyzszy niz wydatki na drogi.
    > Bez rozroznienie kto ile.

    Ale z jakiej paki bez rozróżnienia?
    Dlaczego ja mam płacić żeby ktoś przywiózł taniej zakupy veniowi na wieś?

    Jakoś na autostradach rozróżnienie było - dużi nie płacili, mali i owszem.
    Mimo że niszczenie było odwrotnie.

    > Cargo moze nie, ale tory sa dotowane :-)

    Tak jak i drogi dla ciężarówek.
    Na tym polega sens zmian, żeby nie byly.

  • 86. Data: 2011-07-14 23:06:52
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "RadekNet" <r...@r...com> napisał w wiadomości news:

    > No to roznimy sie tym, zeja uwazam, ze to sa naczynia polaczone...
    > zdrozeje jedno, pociagnie drugie...

    Trudno.
    Ale przynajmniej nie będę komuś dopłacał np. do budowy domu, skoro swój już
    wybudowałem. ;-)
    To samo dotyczy darmowych studiów, leczenia czy fundowania akcji dla
    pasożytów z państwowych firm.
    Płacą wszyscy, a korzystają wybrani.

    > Tzn "moja" wersja jest taka, ze i osobowki i ciezarowki placa za
    > autostrady a nie ma viatolla, bo oplate za inne drogi mamy w paliwie.

    To ja wolę żeby ciężarówki płaciły wszędzie, bo niszczą, a osobówki nigdzie,
    bo nie niszczą praktycznie.

  • 87. Data: 2011-07-15 09:30:19
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    J.F wrote:

    > Użytkownik ""Rafał \"SP\" Gil"" napisał w
    >
    > Motolotnie sie zgrabnie sklada, i w sumie nie zajmuje wiecej miejsca
    > niz maluch.
    >
    > Ale przyszlosc samochodu wyglada tak:
    > http://technologie.gazeta.pl/internet/1,104530,99346
    39.html

    > ciekawe - popatrzyli na korki, czy podliczyli wydatki na remonty drog
    > i budowy autostrad :-)

    Nie ma co marzyć, może nasze prawnuki czymś takim polatają.

    Takie coś ma jedną podstawową wadę - samochód jak się zepsuje to
    po prostu stanie na drodze, a toto pierdyknie o ziemię ;-)

    To nie samolot ultralekki, który może latać bez tych wszystkich
    super ostrych reżimów przeglądów, bo jak silnik padnie, to
    wyląduje z trudem jak szybowiec. To helikopter więc, po prostu
    spadnie na ziemię.

    Ergo konieczne byłoby zduplikowanie wszystkich podstawowych systemów,
    ostre przepisy co do przeglądów etc. Potworna drożyzna, zabawka dla
    tych których już teraz stać na własne heli z pilotem ;-)

    --
    Pozdro
    Massai

  • 88. Data: 2011-07-15 09:32:55
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Cavallino wrote:

    > Użytkownik "Jakub Witkowski" <j...@d...z.sygnatury> napisał w
    > wiadomości news:ivjuk5$1865$1@news2.ipartners.pl...
    > wiadomości news:ivig7n$hkv$1@inews.gazeta.pl...

    > Tak rozumując, to w tej czy w innej formie zapłacą moi
    > klienci/pracodawca/państwo (jeśli będę żył z zasiłków). ;-)

    Eee, to w tej formie zapłacą klienci twoich pracodawców/pracodawcy
    klientów, którzy skąd na to wezmą pieniądze? Od swoich klientów... ;-)

    --
    Pozdro
    Massai

  • 89. Data: 2011-07-15 09:55:56
    Od: venioo <p...@o...eu.WYTNIJTO>

    W dniu 2011-07-14 23:06, Cavallino pisze:

    > Trudno.
    > Ale przynajmniej nie będę komuś dopłacał np. do budowy domu, skoro swój
    > już wybudowałem. ;-)

    To teraz w imie sprawiedliwosci oddaj to co inni doplacili do budowy
    Twojego domu - bo materialow chyba nie przywoziles rowerem, tylko
    przywozily firmy transportowe placace wg. Ciebie niesprawiedliwie
    zanizone winiety :)

    > To samo dotyczy darmowych studiów, leczenia czy fundowania akcji dla
    > pasożytów z państwowych firm.
    > Płacą wszyscy, a korzystają wybrani.

    Nie ma dzisiaj czegos takiego jak darmowe leczenie albo darmowe studia.

    --
    venioo
    Sprzedam Alfa Romeo 156

  • 90. Data: 2011-07-15 10:05:49
    Od: venioo <p...@o...eu.WYTNIJTO>

    W dniu 2011-07-14 22:37, venioo pisze:
    > Na odcinku Pniewy-Poznan sa zmontowane w calosci (jutro policze) chyba
    > ze 3 bramki.

    Policzylem. W sumie wszystkich jest 7. I co najmniej drugie tyle w
    budowie. Od strony Poznania niektore nie maja nawet jeszcze fundamentu
    wylanego. Ale to nie przeszkadza ITD kontrolowac braku ViaBoxa. Co z
    tego, ze system nie dziala na tej drodze i jeszcze dlugo nie zadziala,
    mandacik 3k zawsze mozna wlepic, no nie? :/

    --
    venioo
    Sprzedam Alfa Romeo 156