  • Data: 2020-12-05 04:54:41
    Temat: Re: VHDL - konwersja bin2bcd
    Od: Stachu Chebel <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    piątek, 4 grudnia 2020 o 22:00:03 UTC+1 Atlantis napisał(a):
    > W ramach poznawania podstaw VHDL-a na CPLD pracuję obecnie nad pewnym
    > projektem. O ile bez większego problemu udało mi się napisać większość
    > potrzebnych komponentów (dzielnik częstotliwości, licznik binarny,
    > sterownik wyświetlacza siedmiosegmentowego).
    > Niestety - wygląda na to, że utknąłem na zagadnieniu konwersji liczby
    > zakodowanej binarnie na kod BCD. Na wejściu komponentu mam siedmiobitowy
    > STD_LOGIC_VECTOR, przez ktory przekazuję wartość mieszczącą się między 0
    > i 99. Na wyjściu znajduje się ośmiobitowy STD_LOGIC_VECTOR. Jego starszy
> [...]

    Nie ma się co dziwić że wywala błąd. Przy VHDL'u musisz myśleć "sprzętowo" a nie
    "programowo".
    Można co prawda zdefiniować moduł dzielenia, ale jest przy tym trochę zabawy.
    Tymczasem
    w sieci jest od cholery gotowych źródeł. Wpisz w szukarce : vhdl binary to bcd.
    Można jeszcze inaczej. Ja bym zamiast CPLD zastosował FPGA. Cena najmniej zasobnych
    FPGA
    jest w zasadzie taka sama jak CPLD, a możliwości i zasoby o wiele większe. Wystarczy
    że zdefiniujesz
    sobie w FPGA 256-bajtowy ROM lub RAM, wpiszesz tabelkę konwersji i po ptokach.