eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.motocykleVFR 1200 - kolejna nowinka techniczna - strefy zgniotu w motocykluRe: VFR 1200 - kolejna nowinka techniczna - strefy zgniotu w motocyklu [NTG]
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.onet.pl!not-for-mail
    From: zbigi <z...@g...w.wirtualnej.Polszcze.pl>
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: Re: VFR 1200 - kolejna nowinka techniczna - strefy zgniotu w motocyklu [NTG]
    Date: Wed, 09 Sep 2009 22:08:51 +0200
    Organization: http://onet.pl
    Lines: 36
    Message-ID: <h89208$6fj$1@news.onet.pl>
    References: <h87lhf$h19$1@inews.gazeta.pl> <h87nf6$g6v$1@mx1.internetia.pl>
    <h87o5n$ih$1@inews.gazeta.pl> <4...@n...home.net.pl>
    <h88tl5$a68$1@inews.gazeta.pl> <h88ue1$qdd$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: r3.elektron.com.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1252526920 6643 85.255.255.43 (9 Sep 2009 20:08:40 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 9 Sep 2009 20:08:40 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla Thunderbird 1.0.7 (Windows/20050923)
    X-Accept-Language: pl, en-us, en
    In-Reply-To: <h88ue1$qdd$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    X-Antivirus: avast! (VPS 090831-0, 2009-08-31), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.rec.motocykle:609476
    [ ukryj nagłówki ]

    Ivam napisał(a):
    > "Kuba (aka cita)" <y...@w...pl> wrote in message
    > news:h88tl5$a68$1@inews.gazeta.pl...
    >
    >> Z resztą nie trzeba mieć skrzyni DSG, a wystarczy porządny
    >> (nowoczesny) automat z kupą elektroniki, zeby przeciętnie 'drurny'
    >> kierowca zanotował zmniejszone zużycie paliwa.
    >
    > Niekoniecznie... zwroc uwage, ze sprawnosc skrzyn "automatycznych"
    > (obiegowych) jest nizsza niz klasycznych. Stad zwykle auta z
    > "automatami" wiecej pala.

    Sprawnosc maja nizsza ale przedpisca slusznie zauwazyl, ze porzadna
    automatyka przecietnie moze zmniejszyc zuzycie paliwa w porownaniu z
    przecietnym gownoznajacym sie na efektywnym wykorzystywaniu
    charakterystyki silnika uzyszkodnikiem pojazdu. Po prostu utrzymuje
    takie przelozenia, ktore gwarantuja prace silnika w najekonomiczniejszym
    zakresie obrotow/otwarcia przepustnicy.
    Juz nie wspomne o tym, ze kiepska sprawnosc "klasycznych" automatow
    brala sie glownie z zastosowania hydrokinetycznego sprzegla, ktore z
    zasady zawsze troche sie "slizgalo" ;)
    Od jakiegos czasu odchodzi sie od tego trendu umozliwiajac sztywne
    zasprzeglenie skrzyni biegow z silnikiem (jak w klasycznym - suchym
    sprzegle znanym z manualnej skrzyni biegow). :)
    >
    > A skrzynia DSG (albo PDK w Porsche) to tak naprawde klasyczna skrzynia,
    > sterowana jedynie troszeczke inaczej. Ja bym ta skrzynie okreslil jako
    > "zautomatyzowana" niz "automatyczna" ew. "z automatycznym sterowaniem".

    I to wlasnie automatyczne sterowanie ma byc glupotoodporne. Przecietnie
    (statystycznie) rzecz biorac, oczywiscie :)
    --
    pozdrrrrowienia i... do zobaczenia na szlaku :)
    zbigi [@:zbiegusek na wirtualnej polsce w domenie pl]
    Bestyja, Sikorka, Jasiek w worku, Dudek na strychu i inne ;)
    Nowy Janów - jeszcze blizej najwiekszej dziury w Europie ;)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: