eGospodarka.plGrupypl.rec.motocykleVFR 1200 - kolejna nowinka techniczna - strefy zgniotu w motocyklu › Re: VFR 1200 - kolejna nowinka techniczna - strefy zgniotu w motocyklu
  • Data: 2009-09-09 20:14:19
    Temat: Re: VFR 1200 - kolejna nowinka techniczna - strefy zgniotu w motocyklu
    Od: zbigi <z...@g...w.wirtualnej.Polszcze.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Jasio napisał(a):
    > Okazało się, że stylizacja nowego high tech cuda hondy jest podyktowana
    > nie tylko wymogami stylizacji na miarę XXI wieku, ale i względami
    > bezpieczeństwa.

    No i kul. Przynajmniej dla tych wszystkich, dla ktorych moto bez ABS nie
    hamuje i generalnie nie nadaje sie do jazdy. ;)

> [...]
    > skrywa pierwsze na świecie strefy zgniotu. Patrząc z boku na rysunek
    > motocykla widać, że "nos" wystaje mniej więcej tak jak przednie koło. I
    > http://w709.wrzuta.pl/obraz/8EQAruND3tn/dsc_4130
    > Pod przednimi plastikami ukryto aluminiową konstrukcję przymocowaną do
    > przedniej części ramy za główką ramy. Konstrukcja z aluminium wystaje
    > mniej więcej jak przednie koło, aby w razie najbardziej typowego wypadku
    > (czyli wyjeżdżaniu z podporządkowanej i wbiciu się motocykla w bok auta)
    > uderzyła równo z przednim kołem i przyjęła na siebie część sił uderzenia.

    IMO troche kicha, bo przeciez statystyczny wyjezdzajacy z
    podporzadkowanej samochod jest "nieprostopadly" do podloza, wiec i
    jednak pierwej uderzy przednie kolo. :)
    No chyba, ze:
    1. Z badan wychodzi, ze statystycznie najczesciej wymuszajacym jest
    "prostopadloscienny" Ford Transit ;)
    lub
    2. Z badan wychodzi, ze ugiecie przedniego zawieszenia kompensuje te
    nieprostopadlosc przeszkody i rownosilowe odksztalcanie pozniej
    uderzajacego dziobu motocykla :)

    > Oprócz tego rysunek tego podwójnego sprzęgła i skrzyni, które pozwalają
    > komputerowi na jednoczesne zapięcie dwóch biegów. Za MCN:
    > http://www.motorcyclenews.com/upload/256627/images/0
    9.jpg

    Sliczny rysuneczek :)
    Ciekawe, czy przypadkiem walek (a raczej tuleja) ;) biegow parzystych,
    nie bedzie najbardziej poszukiwana czescia zamienna tego motocykla ;)