eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyV8 na wodorRe: V8 na wodor
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!2.eu.feeder.erj
    e.net!3.eu.feeder.erje.net!feeder.erje.net!newsreader4.netcologne.de!news.netco
    logne.de!news.uzoreto.com!newsfeed.xs4all.nl!newsfeed9.news.xs4all.nl!peer02.am
    s4!peer.am4.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!
    unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.P
    OSTED!not-for-mail
    Date: Thu, 24 Feb 2022 19:42:17 +0100
    MIME-Version: 1.0
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:91.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/91.6.1
    Subject: Re: V8 na wodor
    Content-Language: pl
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <sv7kfj$eep$1$horizn@news.chmurka.net>
    <q1pv271s7iki$.5ayrhw78jb72$.dlg@40tude.net>
    <6217bb51$0$6636$65785112@news.neostrada.pl>
    <sv8hgl$kor$2$Cav@news.chmurka.net>
    From: "T." <k...@i...pl>
    In-Reply-To: <sv8hgl$kor$2$Cav@news.chmurka.net>
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Antivirus: AVG (VPS 220224-2, 24.2.2022), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Lines: 51
    Message-ID: <6217d18b$0$486$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.31.95.138
    X-Trace: 1645728139 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 486 83.31.95.138:59927
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 3065
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2701809
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2022-02-24 o 19:07, Cavallino pisze:
    > W dniu 24-02-2022 o 18:07, T. pisze:
    >> W dniu 2022-02-24 o 13:36, J.F pisze:
    >>> On Thu, 24 Feb 2022 09:51:47 +0000, K wrote:
    >>>> Wreszcie jakies pozytywne wiadomosci z rynku motoryzacyjnego ;)
    >>>> https://www.topgear.com/car-news/future-tech/toyota-
    and-yamaha-are-developing-hydrogen-fuelled-v8
    >>>>
    >>>
    >>> Srednio pozytywne.
    >>>
    >>> Silniki spalinowe maja małą sprawnosc, napedzanie ich wodorem zakrawa
    >>> na glupote.
    >>>
    >>> Tanie ogniwa paliwowe o duzej sprawnosci - to by byla pozytywna
    >>> wiadomosc.
    >>>
    >>>
    >>> J.
    >>>
    >>>
    >> Problem w tym, że uzyskiwanie, transport oraz sprężanie wodoru jest
    >> energetycznie mało sprawne.
    >
    > Uzyskiwanie benzyny też niezbyt.
    >
    >> Dlatego jazda na wodór jest droższa niż na benzynie.
    >
    > Nie bardzo właśnie.
    > Podobne koszty.
    >
    > I to mimo mikrej skali.

    Benzyny się nie spręża ani nie trzeba jej schładzać/podgrzewać/sprężać
    do transportu.
    Wodór jest bardzo złym magazynem energii - licząc na objętość a nie
    ciężar. Ma 0,01079 MJ/l, a benzyna - 34,2, zatem ponad 3100 razy
    mniejszą gęstość energii niż benzyna. Można oczywiście go sprężyć, ale
    wymaga to dużych nakładów energetycznych - znalazłem informację, że
    sprężenie do 800 bar to strata rzędu 44-46% jego energii. Z kolei
    wprowadzenie w stan ciekły (do ponad -240 stopni) jest jeszcze mniej
    efektywne energetycznie - odzyskuje się zaledwie 22% energii. Co ciekawe
    - przy sprężaniu powietrza od 85 do 95% energii idzie na ciepło -
    podejrzewam, że w przypadku wodoru jest podobnie. Czyli nie dość, że
    mamy straty, to jeszcze podgrzewamy planetę.

    A tu ciekawy artykuł:
    https://e.autokult.pl/40576,pierwsza-jazda-toyota-mi
    rai-to-auto-na-wodor-ktore-mozna-kupic-w-polsce-spra
    wdzam-czy-jest-po-co

    Artykuł zakłada, że cena uzyskiwania wodoru będzie spadała, co nie jest
    takie pewne wobec wzrostu ceny prądu.
    T.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: