    From: ".Peeter" <p...@n...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: [V-Tech] Udane czipowanie Outlandera
    Date: Sat, 27 Mar 2010 17:37:57 +0100

    "Tomi" wrote:
    > Raczej jak mam auto 150KM, 320Nm, idę na taką modyfikację i dodają mi
    > +25KM i mam 175KM + trochę większy moment obrotowy to faktycznie czuć
    > jeszcze jakąś róznicę ?

    Tak, jest różnica. Tu nie chodzi o cyferki (chociaż niektórzy tunerzy robią
    tak,
    żeby klient podjarał się wysokimi peakami, których i tak nie odczuje na
    drodze),
    tylko o przebieg momentu obrotowego i mocy, chodzi o jak najwyższe
    podniesienie obu charakterystyk w całym zakresie obrotów, na papierze
    to wygląda jakby ktoś podniósł całe wykresy wyżej :). Różnica na drodze
    jest ogromna, moje auto do wolnych nie należało, teraz w całym użytecznym
    zakresie obrotów zrobiło się wręcz brutalne, szczególnie na niższych
    biegach.
    Przyśpieszenie 0-100 spadło o około 1,2-1,3 sekundy, ale za to dynamika na
    wyższych biegach zmieniła się nie do poznania, tak jakby ktoś wymienił
    silnik, a nie tylko zmienił soft. Wyprzedzanie teraz to czysta frajda, w
    ruchu
    miejskim wdepnięcie z 50km/h na 3 biegu kończy się widokiem mniej więcej
    takim, jakby inni kierowcy nagle mocno dali po hamulcach. :D Poza miastem
    też bajka, nie trzeba redukować biegów, żeby sprawnie i szybko wyprzedzić.
    A jak wiadomo, bezpieczne wyprzedzanie, to takie, które trwa jak nakrócej.
    :-)

    Osobiście gorąco polecam taki zabieg, ale warto to zrobić w dobrym
    warsztacie,
    gdzie osoba wiedząca co robi przystosuje charakterystykę silnika do wymagań
    właściciela. Ja chciałem, żeby auto było dynamiczne, nie miało to być
    okupione
    dużo wyższym ryzykiem awarii turbosprężarki lub DMF, do tego wymogiem
    było, aby auto nie kopciło. Ot taki chiptuning dla casuala. Udało się -
    kolejny
    zadowolony klient. :-)

    Pozdrawiam
    .Peeter