eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyUzytkowanie auta z turboRe: Uzytkowanie auta z turbo
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.onet.pl!not-for-mail
    From: "Przembo" <x...@x...xx>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Uzytkowanie auta z turbo
    Date: Mon, 25 Oct 2010 15:58:37 +0200
    Organization: http://onet.pl
    Lines: 27
    Message-ID: <ia42d9$r1l$1@news.onet.pl>
    References: <ia1m91$sua$1@news.onet.pl> <ia1qtd$40l$1@usenet.news.interia.pl>
    <ia1r9n$4k4$1@usenet.news.interia.pl> <ia216b$uq8$1@news.onet.pl>
    <ia285s$sru$1@inews.gazeta.pl> <ia39n4$fvg$1@news.onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: chello089076241185.chello.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1288015081 27701 89.76.241.185 (25 Oct 2010 13:58:01 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Mon, 25 Oct 2010 13:58:01 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.2180
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.2180
    X-Antivirus: avast! (VPS 101025-0, 2010-10-25), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2320421
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "Myjk" <m...@n...op.pl> napisał w wiadomości
    news:ia39n4$fvg$1@news.onet.pl...
    > 2010-10-24 23:25:51 Wojciech Smagowicz [ZIWK]
    >>>> Olej, który smaruje turbinę usmaży się
    >>>> i zmieni w 'asfalt' i przez przypadek turbo następnym razem może
    >>>> nie ruszyć.
    >>> Wpadł już ktoś na to zeby pompa oleju była elektryczna?
    >> No wpadli i wprowadzają do produkcji - PSA z BMW czyli silniki
    >> benzynowe rodziny Prince 1,4 i 1,6. Te silniki mają mieć takie
    >> rozwiązanie - "pompa na żądanie" - docelowo (nie wiem, czy już są na
    >> drogach); nie jest jasne z opisów, czy będzie podtrzymywała ciśnienie
    >> po zgaszeniu zapłonu.
    > Nawet jeśli będzie podtrzymywać... to co? Żeby sensownie
    > smarować element taki jak turbina, musi on być w ruchu.
    > Najlepszym rozwiązaniem dla ochrony jest turbo timer
    > -- nie wiem czemu tego producenci nie instalują domyślnie.
    > Przecież w masówce zwiększyłoby to koszt nowego auta
    > maks. o 100-200 zł.

    Chodzi o ekologie, 30-50ml paliwa spalonego więcej to wszak zbrodnia na
    okolicznej faunie i florze. Turbospreżarka najwyżej wytrzyma 50kkm zamiast
    250kkm (mam nadzieje że moja przekroczy 300kkm), ale jak doskonale wiemy
    produkcja nowych części, samochodów i w ogóle wszystkiego jest dla
    środowiska obojętna...

    Pozdr

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: