  • 1. Data: 2012-08-18 17:41:29
    Temat: Użyteczność starych komputerów
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    Ostatnio dokonałem w końcu wymiany komputera. Stary Sempron 2500+
    zaczynał zamulać w podstawowych zastosowaniach, nawet na czystym
    systemie. Przycięcia pojawiały się w tak trywialnych zastosowaniach jak
    przeglądanie stron czy oglądanie YouTube na niskiej rozdzielczości
    (jeśli w tle coś innego zaczynało sobie rościć prawo do zasobów).

    Kupiłem więc nowy sprzęt z Dual Core.

    Zastanawiam się co zrobić z Sempronem. Jeszcze do niedawna moja rodzina
    używała poprzedniego peceta (Duron 700) w roli prostej maszynki do
    przeglądania Sieci. Niestety on zestarzał się już jakiś czas temu.
    Myślałem nad zainstalowaniem Semprona w jego miejscu.
    Ktoś z was orientuje się może czy to ma sens? Jeśli dołożę mu trochę
    RAM-u (w tej chwili jest 768 MB) i postawię jakiegoś lżejszego,
    aczkolwiek intuicyjnego Linuksa (Xubuntu?) będzie się jeszcze przez
    jakiś czas nadawał do użytku?

    A może macie jakiś pomysł na zagospodarowanie Durona, już bardziej w
    ramach ciekawostki? Jakiś ekstremalnie lekki Linuks i lekka przeglądarka?

  • 2. Data: 2012-08-18 18:18:32
    Temat: Re: Użyteczność starych komputerów
    Od: p0li <p...@a...SCHNITT.pl>

    T->Dnia 2012-08-18 17:41:29 niejaki Atlantis napisał:
    > A może macie jakiś pomysł na zagospodarowanie Durona, już bardziej w
    > ramach ciekawostki? Jakiś ekstremalnie lekki Linuks i lekka przeglądarka?

    a może extremalnie lekki windows xp i normalne zastosowania?
    u mnie tak działają 2 kompy z procem p3 700mhz + 512mb ram
    śmigają szybciej niż dwuletni wxp na core duo 2ghz z dyskiem ssd
    (oczywiście sam system)

    --
    http://42.pl/u/y68
    Pójdźże kiń tę chmurność w głąb flaszy.

  • 3. Data: 2012-08-18 18:24:43
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W dniu 2012-08-18 18:18, p0li pisze:

> [...]
    > u mnie tak działają 2 kompy z procem p3 700mhz + 512mb ram
    > śmigają szybciej niż dwuletni wxp na core duo 2ghz z dyskiem ssd

    Mówisz o jakimś zmodyfikowanym, odchudzonym XP, czy normalnej instalacji
    z powyłączanymi bajerami graficznymi?

    WWW działa na nich sprawnie?

  • 4. Data: 2012-08-18 18:57:15
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sat, 18 Aug 2012 17:41:29 +0200, Atlantis napisał(a):

    > Myślałem nad zainstalowaniem Semprona w jego miejscu.
    > Ktoś z was orientuje się może czy to ma sens?

    W tym sempronie wywierć dziurkę i noś jako naszyjnik :) A potem sprawdź
    jaki max procek udźwignie twoja płyta i taki kup na Allegro. AMD na 426 są
    tanie jak barszcz :)
    --
    Jacek

  • 5. Data: 2012-08-18 19:46:05
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2012-08-18 17:41, Użytkownik Atlantis napisał:

    > A może macie jakiś pomysł na zagospodarowanie Durona, już bardziej w
    > ramach ciekawostki? Jakiś ekstremalnie lekki Linuks i lekka przeglądarka?

    Jeśli cierpisz na brak powierzchni magazynowej do przechowywania
    plików wszelakich i planujesz kupno NASa czy jakiegoś dysku
    sieciowego to zrób sobie NASa na starym kompie.
    Zamiast wydawać minimum kilkaset złotych za NASa wykorzystaj
    stary komputer a zaoszczędzone pieniądze przeznacz na wyższe
    rachunki za prąd.

    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2012-08-18 19:52:58
    Od: tryton <d...@o...pl>

    > A może macie jakiś pomysł na zagospodarowanie Durona, już bardziej w
    > ramach ciekawostki? Jakiś ekstremalnie lekki Linuks i lekka przeglądarka?

    zwrócić do chin
    http://ziza.qip.ru/1345012662-kladbishhe_jelektronik
    i_11_foto.html

  • 7. Data: 2012-08-18 19:55:56
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W dniu 2012-08-18 19:46, RadoslawF pisze:

    > Jeśli cierpisz na brak powierzchni magazynowej do przechowywania
    > plików wszelakich i planujesz kupno NASa czy jakiegoś dysku
    > sieciowego to zrób sobie NASa na starym kompie.

    NAS-a (1 TB) w sieci domowej już mam od jakiegoś czasu. Wykorzystywanie
    starego komputera w roli routera albo serwera na pliki straciło sens
    lata temu, kiedy pojawiły się dedykowane rozwiązania. Co prawda raz
    trzeba wydać kilkaset zł, ale potem można się już cieszyć ciszą i niskim
    poborem prądu.

    W tej chwili jedyne zastosowanie dla tych starych komputerów, jakie
    wchodzi w grę to urządzenie stanowiska, przy którym rodzina mogłaby
    korzystać z Internetu.

  • 8. Data: 2012-08-18 20:44:32
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    >Jakiś ekstremalnie lekki Linuks i lekka przeglądarka?

    Extremalnie lekki balast do statków.

    --
    marfi

  • 9. Data: 2012-08-18 21:34:41
    Od: Smok Eustachy <s...@g...pl>

    W dniu 18.08.2012 18:24, Atlantis pisze:
    /.../
    > Mówisz o jakimś zmodyfikowanym, odchudzonym XP, czy normalnej instalacji
    > z powyłączanymi bajerami graficznymi?
    >
    > WWW działa na nich sprawnie?

    Normalny Linux jak PCLOS z GNOME zajmuje mi coś 400MB RAM ale bez
    otwartej przeglądarki.
    Dlatego:
    1. Wywal flash.
    2. Spróbuj Chromium bądź Operę
    3. Jedna zakładka otwarta
    I będzie śmigać.

  • 10. Data: 2012-08-18 22:25:33
    Od: PK <k...@n...pl>

    On 2012-08-18, Smok Eustachy <s...@g...pl> wrote:
    > Normalny Linux jak PCLOS z GNOME zajmuje mi coś 400MB RAM ale bez
    > otwartej przeglądarki.

    Mój Linux zajmuje bez przeglądarki 80 MB, więc nie zaszalałeś :P.

    > Dlatego:
    > 1. Wywal flash.

    Flash się sam powoli "wywala" :).

    > 2. Spróbuj Chromium bądź Operę

    Są jeszcze lżejsze, ale rzeczywiście nie warto. Komfort
    Chrome/Chromium jest ogromny - szczególnie gdy korzysta się
    z synchronizacji zakładek itp.

    pozdrawiam,
    PK