  • 31. Data: 2012-08-21 18:39:42
    Temat: Re: Użyteczność starych komputerów
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2012-08-21, o godz. 18:27:05
    Atlantis <m...@w...pl> napisał(a):

    > Taa... Jeszcze przed wymianą komputera odpaliłem dla testu na
    > Sempronie. Efekt? Wyraźne klatkowanie, nawet na niższych
    > rozdzielczościach. Tak więc pudło. :)

    A na jakim systemie? Ja odpalałem na starym laptoku z Pentium M 1,7 i
    jakiejś grafice Intela i na Firefoxie na Ubuntu 11.10 działało to
    bezproblemowo.

    Zdrówko

  • 32. Data: 2012-08-21 18:44:17
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    > A na jakim systemie? Ja odpalałem na starym laptoku z Pentium M 1,7 i
    > jakiejś grafice Intela i na Firefoxie na Ubuntu 11.10 działało to
    > bezproblemowo.

    WinXP SP3, Sempron 2500+ na Abicie NF-7, 768 MB RAM-u, grafika Radeon 9200.

  • 33. Data: 2012-08-21 23:47:16
    Od: astro <r.ziomberWytnij@stop_dla_spamu!astronomia.pl>

    Atlantis wrote in <news:k10ce6$qfk$1@inews.gazeta.pl>
    > Brak flasha - brak YouTube'a. ;) No chyba, że ktoś przygotował osobny program pod
    > Windowsa/Linuksa, który zajmowałby się obsługą tego serwisu poza przeglądarką?

    Oprocz HTML5 jest jeszcze Minitube.
    http://flavio.tordini.org/minitube

    A filmy dostepne w HTML5 na YT pod wspomnianym Athlonem 1200MHz i 1.5GB RAM
    odtwarzac sie da, oczywiscie nie na pelnym ekranie. Fedora 17 z LXDE.
    Radoslaw Ziomber
    www.astrofizyka.info

  • 34. Data: 2012-08-22 09:31:20
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    Tak odnośnie lubuntu, to na stronie (https://wiki.ubuntu.com/Lubuntu)
    trafiłem na następującą uwagę: "A Pentium II or Celeron system with 128
    MB of RAM. Desktop CD should not be used to install on systems with less
    than 1 GB of RAM. Please download the alternate ISO."

    Ktoś może mi powiedzieć o co chodzi?

  • 35. Data: 2012-08-22 09:35:49
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    Ok, już znalazłem.
    Ktoś może mi tylko powiedzieć czy ten alternatywny instalator oparty
    jest na semigrafice, czy też trzeba się uczyć "zaklęć" związanych z
    partycjonowaniem dysków itp.? Kiedyś bawiłem się Linuksem, ale minęło
    parę lat i nie jestem pewien czy wszystko pamiętam. ;)

  • 36. Data: 2012-08-22 14:20:46
    Od: Dominik & Co <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 21.08.2012 Atlantis <m...@w...pl> napisał/a:

    > I właśnie to może stwarzać pewien niewielki problem. Brak flasha - brak
    > YouTube'a. ;) No chyba, że ktoś przygotował osobny program pod
    > Windowsa/Linuksa, który zajmowałby się obsługą tego serwisu poza
    > przeglądarką? Skoro da się to zrobić pod urządzenia mobilne, to można by
    > też na zwykłym pececie...

    Flash youtubowy (nie wiem, czy jutubowy odtwarzacz, czy też całościowo
    flash dla Linuksa) jest ostro zasobożerny. Te same filmiki, które w ichnim
    odtwarzaczu żrą 90% czasu procesora przy odtwarzaniu np. VLC czy Totemem
    zajmują procka już tylko w ok. 20-25%.

    Ja zainstalowałem FlashVideoReplacer do Firefoksa- zastępuje
    odtwarzacz flashowy osadzonym na stronie odtwarzaczem systemowym.
    Niestety teraz patrzę, że wtyczkę wżarło.

    Gdzieś widziałem też stosowny skrypt do Greasemonkey.

    --
    Dominik & kąpany (via slrn)
    Na priv pisz na adres: dominik kropka alaszewski na gmailu.

  • 37. Data: 2012-08-22 16:05:40
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 2012-08-21 03:01, Animka pisze:

    > Już dawno nawet temu nikt się tym na tym portalu nie zainteresował.

    No to http://www.tablica.pl/

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 38. Data: 2012-08-22 17:24:25
    Od: astro <r.ziomberWytnij@stop_dla_spamu!astronomia.pl>

    Atlantis wrote in <news:k1224o$cvs$2@inews.gazeta.pl>
    > Ktoś może mi tylko powiedzieć czy ten alternatywny instalator oparty
    > jest na semigrafice, czy też trzeba się uczyć "zaklęć" związanych z
    > partycjonowaniem dysków itp.?

    Z poziomu konsoli instalowalem tylko Fedore z LXDE
    (> su
    > /usr/bin/liveinst -T)

    Instalacja w niczym nie jest trudniejsza, niz graficzna. Setup zadaje
    identyczne pytania, rozni sie tylko tym, ze odpowiednie ustawienia trzeba
    zaznaczyc klawiszami strzalek, nie mysza ;-)
    W Lubuntu instalator tekstowy tez przypuszczalnie nie bedzie sprawial
    problemow.
    Radoslaw Ziomber
    www.astrofizyka.info

  • 39. Data: 2012-08-23 02:20:03
    Od: Animka <a...@w...pl>

    W dniu 2012-08-22 16:05, Krystek pisze:

    > No to http://www.tablica.pl/

    Ok W wolnym czasie spróbuję, ale chętnych pewnie też nie będzie. Dobry
    monitor (ale z dupą) wyniesiony jest do piwnicy, bo za długo stał w
    pokoju i niestety miejsce zajmował.

    --
    animka