  • Data: 2012-08-19 22:57:55
    Temat: Re: Użyteczność starych komputerów
    Od: astro <r.ziomberWytnij@stop_dla_spamu!astronomia.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Atlantis wrote in <news:k0od3g$3j6$1@inews.gazeta.pl>
    > Zastanawiam się co zrobić z Sempronem. Jeszcze do niedawna moja rodzina
    > używała poprzedniego peceta (Duron 700) w roli prostej maszynki do
    > przeglądania Sieci. Niestety on zestarzał się już jakiś czas temu.
    > Myślałem nad zainstalowaniem Semprona w jego miejscu.

    Problem w tym, ze na jeszcze starszych plytach glownych Sempron moze sie w
    ogole nie uruchomic, nawet nie "odtaktuje" procesora do nizszej,
    obslugiwanej magistrali/mnoznika.

    Polecam dystrybucje Linuksa ze srodowiskiem LXDE.
    www.phoronix.com/scan.php?page=article&item=linux_de
    sktop_vitals&num=1

    Sam w tej chwili wykorzystuje Athlona 1200MHz z 1.5GB DDR1 RAM. Fedora 17 z
    LXDE. Przegladarka - Opera 12.50. Dziala... calkiem sprawnie. Oczywiscie
    Flash nie zostal zainstalowany. 40tude Dialog pod WINE troche dlugo sie
    uruchamia, ale pracuje znosnie :)
    Na laptopie Dell C600 z PIII 850MHz i 512MB RAM pod Lubuntu bez problemu da
    sie przegladac internet.

    Linuks nie spowalnia z czasem jak Windows XP (brak rejestru).
    Radoslaw Ziomber
    www.astrofizyka.info