  • Data: 2011-05-30 20:50:25
    Temat: Re: Uwaga na Vectre [przynajmniej w W-wie]
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 2011-05-30, o godz. 21:45:05
    Tomasz Śląski <t...@k...org.pl> napisał(a):

    > Starałem Ci się dokładnie odpowiedzieć na pytanie, być może odpowiedź
    > była nie dość czytelna: mali ISP, którzy na swoim terenie nie mogą
    > otrzymać tanio dostępu do AS5617 (bo koszt transmisji do TP-X pożre
    > cały interes) wybraliby jako styk krajowy DSL z opcją BGP zamiast -
    > tu sądzę, że jesteśmy zgodni - zdecydowanie za drogich tepsianych
    > 'symetryków'.

    No ale to jest nadal gdybanie że mali ISP staraliby się to wykorzystać
    a nie to ilu obecnych użytkowników potrezbuje/wie co to BGP.

    > [...]
    >
    > Obawiam się, że idąc tą drogą możemy jednak niepostrzeżenie zbliżyć
    > się do sytuacji, którą obrazkowo przedstawiał Maciej Be:
    >
    > http://i700.photobucket.com/albums/ww7/imike12706/GS
    %20Post%20Pictures/net-neutrality-fail.jpg

    Nietrafione zupełnie porównanie jeśli chodzi o naszą dyskusję. Bo
    rysunek dotyczy głównie dostępu do różnych treści a nie usług
    świadczonych przez operatorów. Zwróć uwagę że np. oferty sieci
    komórkowych można zwykle składać dodając do podstawy dodatkowe klocki.
    Pozwala to użytkownikowi dobrać ofertę do tego co potrzebuje.

    Zdrówko