  • Data: 2011-05-30 19:45:05
    Temat: Re: Uwaga na Vectre [przynajmniej w W-wie]
    Od: Tomasz Śląski <t...@k...org.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Nie do końca odpowiadasz na moje pytanie. Ja nie pytam o to czy Tepsa
    > mogłaby oferować BGP na DSL-ach. Ja pytam jaki procent użytkowników
    > tych DSL-i potrzebuje BGP czy chociażby wie co to jest.

    Starałem Ci się dokładnie odpowiedzieć na pytanie, być może odpowiedź
    była nie dość czytelna: mali ISP, którzy na swoim terenie nie mogą
    otrzymać tanio dostępu do AS5617 (bo koszt transmisji do TP-X pożre cały
    interes) wybraliby jako styk krajowy DSL z opcją BGP zamiast - tu sądzę,
    że jesteśmy zgodni - zdecydowanie za drogich tepsianych 'symetryków'.

    [...]

    > Dlatego zamiast sztucznego nazewnictwa "dom"/"biznes"
    > wolałbym np. łącze DSL plus dodatkową opłatę za stałe IP, revDNS czy co
    > tam potrzeba. Po prostu czytelniejsze dla klienta.

    Obawiam się, że idąc tą drogą możemy jednak niepostrzeżenie zbliżyć się
    do sytuacji, którą obrazkowo przedstawiał Maciej Be:

    http://i700.photobucket.com/albums/ww7/imike12706/GS
    %20Post%20Pictures/net-neutrality-fail.jpg

    --
    Ślązak