  • Data: 2011-05-31 06:41:34
    Temat: Re: Uwaga na Vectre [przynajmniej w W-wie]
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 2011-05-31, o godz. 00:31:17
    Tomasz Śląski <t...@k...org.pl> napisał(a):

    > No to jeszcze raz: wśród obecnych użytkowników DSLi jest cała masa
    > małych ISP, którzy wiedzą co to jest i z chęcią zestawili by sobie
    > sesje BGP. Ilu? Nie wiem, ale sporo. Drugą częścią hipotetycznej

    Ależ tu wystarczy dać opcję za konkretną cenę. Nawet zaporową. I
    problem będzie rozwiązany - jak ktoś koniecznie będzie chciał to sobie
    kupi.

    > grupy docelowej BGP@DSL są userzy podobni do Ciebie - kilka łącz
    > 'domowych' zagregowanych do kupy. Dlaczego tepsa nie sprzedaje DSLa z

    Nietrafione w moim przypadku bo ja tam gdzie opisałem sytuacje nie
    potrzebuję BGP. Pewne rzeczy są ustawione "na sztywno" i tyle. Może
    gdyby była taka możliwość to zastanowiłbym się nad tym ale gdybym miał
    dodatkowo płacić to zapewne bym nie zapłacił.

    > BGP? Bo jest za tani, jak na tego typu usługę w porównaniu do ofert
    > 'symetryków', które funkcjonalność BGP mogą posiadać - i to w trzech
    > wariantach.

    Ależ nic nie stoi by taka usługa była dostępna _za dodatkową opłatą_.
    Tu kłania się oferta składana z klocków potrzebnych w konkretnej
    lokacji i do konkretnego zastosowania.

    > Porównanie trafione o tyle, że o ile na rysunku mowa o dostępie do
    > treści, to teraz dyskutujemy o dostępie do usług na łączu. Zarówno
    > dostęp do treści jak i dostęp do usług może być opisany pierdyliardem
    > parametrów, każdy po np. 10 zł.

    Ale tych interesujących przeciętnego usera końcowego nie masz tak
    wiele. Powiedzmy prędkość, stały publiczny adres (adresy) IP, revDNS.
    Każda z opcji za dopłatą. I tyle. W tej chwili mam np. sytuacje ze jak
    chce stałe IP to muszę mieć np. łącze minimum 10Mbps bo taki pakiet. A
    mi wystarczy 512kbps bo 90% mojej pracy czy zabawy w sieci to dostęp
    terminalowy.

    > Mówisz o głosie, czy o danych?

    I o głosie i o danych. W przypadku danych masz (oczywiście w pewnych
    taryfach) możliwość wyboru wielkości pakietu danych i publicznego IP.
    revDNS raczej nikt nie oferuje - nie spotkałem się w każdym razie. ;-)

    Zdrówko