    From: "aqhara" <a...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Utrata wartości samochodu od salonu w miarę lat....
    Date: Sun, 1 May 2011 00:51:39 +0200

    "BAREK" <b...@p...pl> wrote in message news:4dbbc6a2$1@news.home.net.pl...
    > Bo, jeśli kupuje coś nowego do użytku profesjonalnego, to od ceny brutto
    > zakupu odpada podatek VAT i zmniejsza się ewentualny podatek dochodowy do
    > zapłaty; kolejne 19%, co w sumie daje różnicę około 40% na korzyść zakupu z
    > fakturą.
    > O tym pamiętając, może się okazać, że nowy samochód użytkowy będzie bardziej
    > ekonomicznie uzasadniony od kupna 2-3 letniego za 40-50% wartości bez faktury
    > i to nawet jeśli przyjdzie się podeprzeć leasingiem lub kredytem. NO i jeszcze
    > mamy zakup nowej rzeczy.

    Używany nie musi być bez faktury, to oddzielny temat.

    Kupuję w/w 2-3 letni samochód za 40-50% od pierwszego własciciela,
    oczywiście z fakturą, bo nie tylko ja mam działalność, odliczam VAT
    w wysokości zależnej od typu auta jak w nowym.
    W przypadku osobówki amortyzuję wartość w 30 miesięcy zamiast 60
    (jak przy nowym), czyli dla podatnika korzystniej.
    Maksymalne odlicznie to chyba 34% - ok 19% VAT i od tego 19% dochodowego.

    Jeśli stopień zużycia kilkulatka mnie satysfakcjonuje, suma prognozowanych
    kosztów utrzymania i utrata wartości będą znacząco niższe niż analogiczne
    koszty nówki to jest sens myśleć o używanym.
    Oczywiście pod względem oszczędności, bo komfort zakupu auta nowego
    jest zupełnie inny.

    Z własnego doświadczenia zakupowego - małe tanie samochody które
    wolno i dośc liniowo tracą na wartości, za to szybko sie zużywają
    (bo są małe i tanie) może się opłacać (finansowo) kupić nowe, bo 2-3 latek
    przez następne 5 lat straci na wartości niewiele mniej od nowego, a mamy
    jednak auto z gwarancją, nowymi oponami, bezwypadkowe itd.

    Za to auto klasy wyższej tracące najwięcej wartości w pierwszych latach
    (bo poźniej nie bardzo jest już z czego tracić), dobrze utrzymane i
    bezwypadkowe kupione za ułamek ceny wydaje się doskonałym zakupem.
    Tylko, czy kupując nowy wozek za 150 tys chciałbym go odać po 5 latach
    za 50 tys ? :D

    pozdrawiam
    aqhara