eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyUsuwanie DPF Poznań
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 38

  • 21. Data: 2016-12-20 09:19:40
    Temat: Re: Usuwanie DPF Poznań
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 19 Dec 2016 10:08:57 -0800 (PST), Lisciasty

    >> Szczególnie jak się porównuje Toyotę 150KM do Skody 105kM. :P
    > A co mają do tego konie?
    > Ja porównuję jazdę kapeluszniczą przy prędkości 100-120 km/h na "esce"
    > lub 80-100 km/h na drodze zwykłej. Bez zbędnego hamowania i gazowania. W
    > obu przypadkach tojota żre te 4 litry więcej.

    No więc, zamiast podając marki samochodów, napisz jakie konkretnie silniki
    porównywałeś. W 4L różnicy ze względu na sam DPF nie uwierzę. :P

    > A chwalą się żółtki ekologią...

    Zapewne, tak jak wcześniej napisałem, chodzi o ekologię człowieka. Tobie,
    jak zresztą większości w takich dyskusjach, się ekologia kojarzy tylko z
    atmosferą. ;P

    >> Ekologia to pojęcie bardzo szerokie, a większe spalanie z DPFem (i tu już
    >> też nie przesadzajmy, auto z tym samym silnikiem wyposażonym w DPF spala
    >> maksymalnie 0,5-2L więcej w zależności gdzie i jak jeździ niż to bez DPF)
    >> jest bardziej zdrowsze dla _LUDZI_ niż mniejsze spalanie bez DPFu.
    > Ja nic nie przesadzam, obiema padakami przejeździłem ponad 250kkm łącznie
    > i wiem ile palą ;)

    Co nie zmienia faktu, że zakładana ekologia != Twoja ekologia.

    Moja M6 (2.0 CiTD 143KM z DPF) pali przy 80-100 nie więcej jak 5L, przy 120
    dociera do 6 (i to też nie całkiem w trybie kapelusza). Oczywiście takich
    wyników nie osiągam na codzień, bo silnik prowokuje, a Mazda nie jest
    oszczędnym autem. :P Tak czy siak ten sam silnik bez DPFu spala niewiele
    mniej w porównywalnych warunkach. Przy bardzo mocnym butowaniu różnica
    ledwo dociąga do 2L, najgorzej jest w jeździe miejskiej, ale też największy
    stopień ochrony ludzi sięuzyskuje przy DPFie.

    > Ja nie twierdzę że tak nie jest. Ale masz jakieś konkretne badanie pod
    > tym kątem? DPF wszystkiego nie wyłapie, poza tym jak się policzy
    > całkowity koszt ekologiczny paliwa (wydobycie, rafinacja, transport itp.)
    > to wcale bym się nie zdziwił, że padaka, która pali te 3-4 litry na 100km
    > mniej, wyjdzie finalnie bardziej ekologiczna.

    Po pierwsze, różnica 3-4 litrów na setkę w przypadku porównania aut z DPF i
    bez DPF jest wyssana z palca i nie znajduje potwierdzenia w statystykach.

    Po drugie DPF wyłapuje zdecydowaną większość cząstek stałych sadzy (AFAIR
    do 98%), które są odpowiedzialne za docieranie, zagnieżdżanie, a nawet
    wnikanie do krwioobiegu (z płuc naturalnie) związków toksycznych i metali
    ciężkich, "przyklejonych" do sadzy, produkowanych przy okazji spalania. Nie
    tylko z rury wydechowej samochodu, bo podobny efekt jest przy spalaniu
    węgla czy drewna pod strzechami w domach jednorodzinnych.

    To dlatego zachód już dawno tępi kotły węglowe i kominki -- a co się dzieje
    u nas, to widać gołym okiem w okresie grzewczym. To dlatego na zachodzie są
    od dawna strefy, gdzie auto bez DPF nie wjedzie by nie truć ludzi, a i na
    stacjach dignostycznych się tego pilnuje (ale przede wszystkim to sami
    ludzie mają więcej oleju w głowie). Dlatego nawet mniejsze spalanie o 3-4L
    (co oczywiście, powtarzam, nie jest normą) finalnie nie będzie bardziej
    ekologiczne dla ludzi.

    Stąd skrajną głupotą jest wycinanie DPF. Warto to w końcu przyswoić.

    --
    Pozdor
    Myjk


  • 22. Data: 2016-12-20 10:16:55
    Temat: Re: Usuwanie DPF Poznań
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu wtorek, 20 grudnia 2016 09:18:23 UTC+1 użytkownik Myjk napisał:
    > No więc, zamiast podając marki samochodów, napisz jakie konkretnie silniki
    > porównywałeś.

    1,9 tdi i 2,2 d4d

    > W 4L różnicy ze względu na sam DPF nie uwierzę. :P

    A gdzie ja to napisałem? Nadinterpretację uprawiasz.

    > Zapewne, tak jak wcześniej napisałem, chodzi o ekologię człowieka. Tobie,
    > jak zresztą większości w takich dyskusjach, się ekologia kojarzy tylko z
    > atmosferą. ;P

    Znowu uprawiasz nadinterpretację. Pisałem, że interesuje mnie
    cały łańcuch ekologiczny od wydłubania ropy z ziemi do spalenia.

    pzdr.
    L.


  • 23. Data: 2016-12-20 11:35:32
    Temat: Re: Usuwanie DPF Poznań
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 20 Dec 2016 01:16:55 -0800 (PST), Lisciasty

    > W dniu wtorek, 20 grudnia 2016 09:18:23 UTC+1 użytkownik Myjk napisał:
    >> No więc, zamiast podając marki samochodów, napisz jakie
    >> konkretnie silniki porównywałeś.
    > 1,9 tdi i 2,2 d4d

    Sprawdziłem statystyki, średnio użytkownicy jednostki 2,2 D4D zeznają o 7L
    na trasie (przy noramlnych prędkościach ekspresowych), a przy jeździe
    kapeluszniczej schodzą poniżej tej wartości. To dla silnika większego i
    mocniejszego niż 1.9TDI. Więc nie jest jednak tak bardzo źle jak
    wykazujesz.

    >> W 4L różnicy ze względu na sam DPF nie uwierzę. :P
    > A gdzie ja to napisałem? Nadinterpretację uprawiasz.

    To wyniknęło z tego, że porównałeś dwie różne jednostki.

    >> Zapewne, tak jak wcześniej napisałem, chodzi o ekologię człowieka. Tobie,
    >> jak zresztą większości w takich dyskusjach, się ekologia kojarzy tylko z
    >> atmosferą. ;P
    > Znowu uprawiasz nadinterpretację. Pisałem, że interesuje mnie
    > cały łańcuch ekologiczny od wydłubania ropy z ziemi do spalenia.

    Co jest błędem w dyskusji o DPF. Podobnie jak błędem jest argumentowanie,
    że prąd jest u nas z węgla, więc grzanie domów prądem szkodzi tak samo albo
    nawet bardziej (bo większe straty) niż palenie węglem/drewnem pod
    strzechami.

    Mniejsza ilość spalonego paliwa (nawet uwzględniając wydobycie), ale
    docelowo spalonego słabo i bezpośrednio w płuca ludzi bez filtracji, nie
    jest korzystniejsza niż przefiltrowana większa ilość. Koszty leczenia z
    tytułu smogu (do którego przyczyniają się także diesle bez DPF) są
    dramatycznie wysokie, o zgonach nie pomnę.

    --
    Pozdor
    Myjk


  • 24. Data: 2016-12-20 11:36:04
    Temat: Re: Usuwanie DPF Poznań
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 19 Dec 2016 19:00:59 +0000 (UTC), Budzik

    > Jutro bede wiedział co i jak.

    Co się dowiedziałeś? DPF przepalony na wylot? :P

    --
    Pozdor
    Myjk


  • 25. Data: 2016-12-20 11:56:30
    Temat: Re: Usuwanie DPF Poznań
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu wtorek, 20 grudnia 2016 11:34:14 UTC+1 użytkownik Myjk napisał:
    > Sprawdziłem statystyki, średnio użytkownicy jednostki 2,2 D4D zeznają o 7L
    > na trasie (przy noramlnych prędkościach ekspresowych), a przy jeździe
    > kapeluszniczej schodzą poniżej tej wartości. To dla silnika większego i
    > mocniejszego niż 1.9TDI. Więc nie jest jednak tak bardzo źle jak
    > wykazujesz.

    Ja chyba lepiej wiem ile leję do baku niż statystyki.
    Niżej niż 8,5 litra nigdy nie spalił, choćbym jechał
    jednostajnie 90 km/h. Wycieków nie ma. Od nowości serwisowany
    w ASO, kilkakrotnie zlecałem sprawdzenie pod kątem spalania
    i mimo dłubaniny przy silniku "wszystko jest w porządku".

    > To wyniknęło z tego, że porównałeś dwie różne jednostki.

    Ale to był Twój wniosek nie mój. Ja podałem luźny przykład.

    > Co jest błędem w dyskusji o DPF. Podobnie jak błędem jest argumentowanie,
    > że prąd jest u nas z węgla, więc grzanie domów prądem szkodzi tak samo albo
    > nawet bardziej (bo większe straty) niż palenie węglem/drewnem pod
    > strzechami.

    Ale ja nie pisałem że mam rację. Pytałem czy są dostępne jakieś
    wyliczenia czy cokolwiek. Przykład z prądem dobrze obrazuje mentalność
    ale nie wrzucaj mnie do jednego worka z ćwokami :P

    > Mniejsza ilość spalonego paliwa (nawet uwzględniając wydobycie), ale
    > docelowo spalonego słabo i bezpośrednio w płuca ludzi bez filtracji, nie
    > jest korzystniejsza niż przefiltrowana większa ilość. Koszty leczenia z
    > tytułu smogu (do którego przyczyniają się także diesle bez DPF) są
    > dramatycznie wysokie, o zgonach nie pomnę.

    Może tak, może nie, ale dobrze by było mieć jakieś inżynierskie dane
    na temat ile syfu jest z diesli, ile z kominów, ile z opon (o syfie
    z opon jakoś każdy zapomina) itp.

    L.


  • 26. Data: 2016-12-20 12:32:18
    Temat: Re: Usuwanie DPF Poznań
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 20 Dec 2016 02:56:30 -0800 (PST), Lisciasty

    > Ja chyba lepiej wiem ile leję do baku niż statystyki.
    > Niżej niż 8,5 litra nigdy nie spalił, choćbym jechał
    > jednostajnie 90 km/h. Wycieków nie ma. Od nowości serwisowany
    > w ASO, kilkakrotnie zlecałem sprawdzenie pod kątem spalania
    > i mimo dłubaniny przy silniku "wszystko jest w porządku".

    Dlaczego u Ciebie wychodzi tak a nie inaczej, nie mam pojęcia.
    Statystycznie ujmując Twoje porównanie było złe. Większy silnik, mocniejszy
    i z DPF nie powoduje drasycznie większego zużycia, a jeśli nawet, to
    lokalnie jest znacznie zdrowszy dla ludzi.

    >> To wyniknęło z tego, że porównałeś dwie różne jednostki.
    > Ale to był Twój wniosek nie mój. Ja podałem luźny przykład.

    Luźny przykład prowadzi do luźnych wniosków. ;P

    >> Co jest błędem w dyskusji o DPF. Podobnie jak błędem jest argumentowanie,
    >> że prąd jest u nas z węgla, więc grzanie domów prądem szkodzi tak samo albo
    >> nawet bardziej (bo większe straty) niż palenie węglem/drewnem pod
    >> strzechami.
    > Ale ja nie pisałem że mam rację. Pytałem czy są dostępne jakieś
    > wyliczenia czy cokolwiek. Przykład z prądem dobrze obrazuje mentalność
    > ale nie wrzucaj mnie do jednego worka z ćwokami :P

    To nie zadawaj dziwnych pytań. DPF eliminuje cząsteczki pyłu, które są
    kancerogenne same w sobie, a do tego są jeszcze nośnikami dla toksyn i
    alergenów.

    > Może tak, może nie, ale dobrze by było mieć jakieś inżynierskie dane
    > na temat ile syfu jest z diesli, ile z kominów, ile z opon (o syfie
    > z opon jakoś każdy zapomina) itp.

    Ze spalania paliw stałych bez filtracji jest znacznie więcej zagrożenia niż
    z samochodów. Widać to po porach roku. Co nie znaczy, że można z tego
    powodu radośnie wycinać filtry DPF i katalizatory w autach.

    --
    Pozdor
    Myjk


  • 27. Data: 2016-12-20 15:05:20
    Temat: Re: Usuwanie DPF Poznań
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2016-12-20 o 12:32, Myjk pisze:

    >> Może tak, może nie, ale dobrze by było mieć jakieś inżynierskie dane
    >> na temat ile syfu jest z diesli, ile z kominów, ile z opon (o syfie
    >> z opon jakoś każdy zapomina) itp.
    >
    > Ze spalania paliw stałych bez filtracji jest znacznie więcej zagrożenia niż
    > z samochodów. Widać to po porach roku. Co nie znaczy, że można z tego
    > powodu radośnie wycinać filtry DPF i katalizatory w autach.
    >
    Skoro przepisy twierdza ze liczy się wartość fabryczna/teoretyczna
    a nie zmierzona na drodze to można.


    Pozdrawiam


  • 28. Data: 2016-12-20 18:09:25
    Temat: Re: Usuwanie DPF Poznań
    Od: "re" <r...@r...invalid>



    Użytkownik "Myjk"

    ...
    (ale przede wszystkim to sami
    ludzie mają więcej oleju w głowie).
    ---
    I go spalają ? :-)


  • 29. Data: 2016-12-20 19:00:56
    Temat: Re: Usuwanie DPF Poznań
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Myjk m...@n...op.pl ...

    >> Jutro bede wiedział co i jak.
    >
    > Co się dowiedziałeś? DPF przepalony na wylot? :P
    >
    Chyba nie, na razie wymiana przepustnicy powietrza + przepustnicy EGR.
    DPF pomimo ze rzuca jakies błędy na komp to niby ok, wiec moze przy okazji.
    Zrobimy, zobaczymy.
    W sumie to nie taki duzy przebieg biorac pod uwage, ze praktycznie same
    trasy robione to i DPF nie miał az tak wiele roboty.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
    "Każdy człowiek ma jakiegoś fioła, ale zdaje się, że największym
    jest mniemanie, że się nie ma go wcale." Nikos Kazantzakis


  • 30. Data: 2016-12-20 23:15:05
    Temat: Re: Usuwanie DPF Poznań
    Od: j...@i...pl

    On Mon, 19 Dec 2016 11:55:49 +0100, Poldek <p...@i...eu>
    wrote:

    >W dniu 2016-12-17 o 22:00, Budzik pisze:
    >
    >> Możecie polecic miejsce gdzie usuną bezproblemowo DPF - autko ma 400
    >> tysiecy przegu i chyba DPF się skonczył.
    >
    >
    >No to chyba czas wymienić na nowy - ?

    W niektórych przypadkach można podwoić w ten sposób wartość auta ;)


    --
    Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński jerzu/@/irc/pl
    http://jerzu.waw.pl GG:129280
    Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06
    Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim `06 3.3t

strony : 1 . 2 . [ 3 ] . 4


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: