    From: "Mariusz Chwalba" <m...@c...net>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Ustawianie ostrosci PO zrobieniu zdjecia ?
    Date: Sat, 16 Oct 2010 08:07:35 +0200
    <i82r9q$idd$1@news.onet.pl> <4ca4f700$1@news.home.net.pl>
    <i82u2v$8so$1@inews.gazeta.pl> <4ca58fff$1@news.home.net.pl>
    <i846gp$nj3$1@inews.gazeta.pl>
    <4ca5a150$0$22793$65785112@news.neostrada.pl> <op.vkglsxp5a6rut4@koder>
    <i945ca$2f43$1@news.mm.pl> <op.vkilas0oa6rut4@koder>
    <s...@d...media-lab.com.pl>
    <op.vki2jodua6rut4@balthazar>
    <s...@d...media-lab.com.pl>
    <op.vkjw0ic4a6rut4@koder> <i97osl$bnc$2@news.mm.pl>
    <op.vklrovnaa6rut4@koder> <i9b00g$2hrn$1@news.mm.pl>

    Dnia 16-10-2010 o 03:41:52 Dariusz Zygmunt
    <d...@c...homelinux.net> napisał(a):

    > Czy Ty rozumiesz w ogóle jak działa soczewka skupiająca i na czym polega
    > ostrzenie w przypadku obiektywów złożonych z soczewek??

    Oczywiście.

    > Bez informacji jak daleko od aparatu jest _każdy_ element rejestrowanego
    > obrazu DSP nie będzie "wiedzieć" który z pikseli rejestruje "ostry" obraz
    > przedmiotu a który "nieostry".

    Detekcję kontrastu już popsuli? To działa w drugą stronę - na podstawie
    detekcji kontrastu DSP może rekonstruować mapę odległości. To jedno z
    zastosowań, explicite podawane w źródłach:

    "Using such images the displacement of image parts that are not in focus
    can be analyzed and depth information can be extracted."

    Zrobienie z tego focus stackingu jest już trywialne, zresztą również
    podane w explicite tychże źródłach:

    "The same camera system can be used to enable the possibility to refocus
    an image virtually on a computer after the picture has been taken"

    Kłopot polegał jedynie na opracowaniu algorytmu wyciągającego z tego obrazu
    większą rozdzielczość; polegał, gdyż wyniki tego właśnie algorytmu były
    przedmiotem prezentacji inicjującej bieżący wątek.

    rierphoto-600dpi.pdf
    > Ale jesteś pewien że sam rozumiesz teksty które zacytowałeś i wiesz na
    > czym polega opisana metoda? :-)

    Jasne. Ale dla dalszej dyskusji zadaj sobie jednak trud ich przeczytania,
    przynajmniej pierwszego.

    pozdrawiam,
    --
    Mariusz 'koder' Chwalba