  • Data: 2009-08-28 23:50:06
    Temat: Re: Urządzenie do przeglądania neta z wifi
    Od: Marcin Kocur <m...@g...com.wytnij> szukaj wiadomości tego autora

    Osoba Konrad Kosmowski napisała na pl.comp.pecet:

    > Nie bardzo rozumiem jakim musiałbyś być mistrzem aby pisać rysikiem
    > szybciej niż normalnie pisze się klawiaturą...

    Nie przeczytałem dokładnie, chodziło mi o pisanie *w ogóle* na leżąco.

    > No ale kartki na ksero są jakby analogowe - ciężko je włączyć w
    > workflow np. jestem w trybie czytania, zaznaczam fragment i taguję
    > jako cytat, czytam dalej, zasypiam... Następnego dnia siadam do
    > pisania pracy na pececie, otwieram programik, który już zawiera
    > cytaty, które wczoraj zaznaczyłem uporządkowane wg. etykiet, które
    > nadałem oraz zawierające odniesienie do źródła. Importuje interesujący
    > mnie cytat do programu w którym piszę itd. :)

    Dokumenty w komputerze też są "jakby analogowe", bo to co najwyżej
    zeskanowane ksera (najczęściej). Jakby je do PDF-a zamknąć, to
    rzeczywiście można jakieś adnotacje robić. Trochę za dużo kombinowania,
    segregator z dobrymi etykietami wystarczy, w końcu skoro mam pamiętać
    co jest na tych kartkach, to tym bardziej muszę umieć je znaleźć...

    > Stworzenie sobie takiego środowiska to oczywiście sporo dłubania ale
    > IMHO opłaca się. Z kartkami na ksero tego nie zrobisz.

    A jeśli już o pamięci mowa, to lepiej sprawdza się po prostu przepisanie
    tych fragmentów w całość po swojemu, co wymusza również przemyślenie
    całości obrazu tego, co się próbuje opisać. Można niby pisać na tym
    urządzonku zamiast na kartce, ale u mnie papier jakoś był zawsze
    trwalszy od elektroniki ;), poza tym A4 ma większy format. Mam drobne
    pismo, więc na takiej jednej A4 zmieszczę przeważnie całość.

    ---

    Żeby nie było, że próbuję być staromodny: nasz rok ma do pomocy mailową
    listę dystrybucyjną zrobioną na google groups, gdzie jest upload i
    terminarz zajęć (ten ostatni jako zwykła strona typu wiki, bo okazało
    się to mniej skomplikowane niż kalendarz google). Ja to założyłem,
    napisałem małą pomoc i adminuję, udało mi się też przekonać zdecydowaną
    większość do używania (kierunek humanistyczny, musiałem się dosyć
    postarać). Mamy nawet "wizytówki" dla prowadzących. Jeśli ktoś jest
    zapisany lub chociaż zagląda regularnie na stronę, na pewno nic ważnego
    go nie ominie. Może to wszystko brzmi śmiesznie, ale na wielu rokach
    panuje totalny chaos informacyjny (wspólny mail, forum,
    nasza-klasa,...)

    Nie dam publicznie linka, bo dla wygody tam prawie nie ma zabezpieczeń.

    Marcin Kocur