  • Data: 2009-08-29 07:45:05
    Temat: Re: Urządzenie do przeglądania neta z wifi
    Od: ToMasz <t...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Marcin Kocur pisze:

    > Jak widzisz opcja z telefonem mnie zainteresowała. Uczyć się wolę leżąc
    (...)
    > łatwiej i ciszej będzie sięgnąć po telefon, niż po laptopa.

    Wiec tak: najtańszy telefon z WM i wifi - jakeis 200zł. tyle ze
    obowiazkowo: zrób okno, postaw x-sy albo cokolwiek z rozdzielczością
    320x240. otwóż bash.org.pl - przeskaluje sie swietnie. Potem cokolwiek
    innego, naprzykład wp.pl albo pierwszą lepszą strone urzędu miasta....
    Wtedy będziesz wiedział o co mi chodzi. weź pod uwagę ze tasze telefony
    pda mają procek coś koło 200mhz a to raczej malutko.
    Pdfy które są skanem (konwertowane z jpg anie z txt) nie nadają sie do
    czytania. zeby osiagnać zadowalającą wiekość czcionek, czytelność
    ograniczasz sie do mniej niż pół szerokości strony, wiec nieustanne
    suwanie, wyklucza wygodny odbiór. Inna sprawa to tekst zapisany jako
    txt, doc, czy rtf. to mozna czytać alreaderem, który sam "scroluje" na
    wiele sposobów, i oferuje chyba wszystkei udogodnienia jakie można sobie
    zażyczyć.

    kategoria następna to urządzenia z 640x480. tu już jest lepiej, bo przy
    przeskalowaniu 1/2 widzisz całą strone, ale to nie znaczy ze ją możesz
    czytać. Oryginalnie 640x480 2.8 cala ma chyba 192 DPI a to _cholernie_
    dużo punktów i trzeba mieć dobry wzrok zeby to przeczytać. ja już lekko
    ślepawy jestem, wiec takie czytanie odpada. jednak wyszukanie na tak
    wyśwetlonej stronie konkretnej informacji, konkretnego "klikacza" albo
    miejsca na wpisanie tekstu - super wygoda.
    http://www.allegro.pl/item727213831_eten_x500_gps_wi
    _fi_gsm_pda_wart_uwagi.html
    to to pójdzie maks 400zł ma telefon (czesto ma problem z pogłosem) i
    gps( akurat to jest wysokiej jakości) PRocek 416mhz tu (ten ekran!) to
    minimum.
    tu sie ludziska rzucają na nieco wiekszy( ta sama rozdzielczość) ekran,
    pomimo ze niema telefonu:
    http://www.allegro.pl/item724515423_fujitsu_siemens_
    loox_n560_okazja_tanio.html

    Tak sobie gadamy o czytaniu, jednak gdy bedzie trzeba coś napisać,
    klawiatura zasłoni 40% ekranu. chyba ( jak juz pisali inni) bedziesz
    miał do dyspozycji hardwarową. Urządzenie co prawda staje sie grubsze i
    cieższe, ale JA sobie nie wyobrażam robienia czegokolwiek BEZ takiej
    klawiatury. (chyba ze 95% to czytanie)

    Tutaj masz telefon z 640x480 i 3.6 calowym wyświetlaczem
    http://www.allegro.pl/item723889516_htc_universal_sp
    v_m5000_qtek_9000_rewelacja.html
    http://www.gsmarena.com/qtek_9000-1264.php
    i o ile to niejest jakiś bubel ( poszukaj informacji na necie) to chyba
    byłby model który (wg parametrów) byłby optymalnym tańszym rozwiazaniem.
    dobrze by było mieć drugą baterie do tego.

    i znowu alternatywa bez telefonu, ale z wiekszym LCD:
    http://www.allegro.pl/item725089503_bcm_palmtop_htc_
    x7500_advantage.html

    to były urządzenia poniżej 500zł. JEst jeszcze jedno rozwiazanie:
    http://www.gsmarena.com/toshiba_g900-1905.php
    http://www.allegro.pl/item723286075_wyprzedaz_toshib
    a_portege_g900_okazja_gwar.html
    (były na wyprzedaży w PLAY i mozna jescze spotkać czasami tanie modele,
    które chcą sprzedać osoby, które nie zrozumiały co to PDA i marnie im
    sie z tego telefonuje)
    to ma 800 pukntów w poziomie(znowu za duże dpi) ,moduł gsm(telefon)
    czytnik lini papilarnych który moze służyć jako myszka, hub usb (czyli
    mozna do niego podłączyć myszkę, kalwiaturę, pendriva, itd - byle by
    toto nie ciągnęło dużo prądu) z wad które znam - pomimo szybkiego
    procesora - wielkość ekranu powoduje ze jest to raczej mulasta maszyna.
    Mulasta w moim słowniku znaczy tyle ze mam w nosie benchmarki, zależy mi
    na tym zeby po kliknięciu coś sie robiło natychmiast. choć przy
    800punktach mozna zapomnieć o przesuwaniu treści strony na boki :)
    To droższy polecany model. tak jak poprzednio wskazana druga bateria.

    PRzed wyborem czytaj opinie, zawsze są tacy malkontenci którzy wymagaja
    cudów, albo dają minusy bo słuvhawki są słabe, a czasami ludzie chwalą
    urządzenie tyko dla tego ze je juz kupili...

    nie jestem włascicielem przedmiotów do których podałem linki, nawet
    niemam (Teraz) w domu zadnego z wymienionych urządzeń

    Pozdrawiam
    ToMasz