  • 11. Data: 2012-02-23 18:01:16
    Temat: Re: Urządzenie do inwentaryzacji drzew i budynków z zewnątrz
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    Użytkownik "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> napisał w
    wiadomości news:ji5uac$elv$1@inews.gazeta.pl...

    > Jeśli wystarczy Ci bitmapa, to nie ma problemu. Myślałem, że chcesz to
    > wrzucać do jakiegoś programu geodezyjnego z obiektami wektorowymi.

    Bitmapę wrzucasz do matlaba i za pomocą prostego skryptu masz w sekundę plik
    tekstowy ze współrzędnymi, czy co ci się tam przyśni. Kłopot tylko w
    odpowiednim doborze wielkości bitmapy.

  • 12. Data: 2012-02-23 18:10:41
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Marcin Wasilewski napisał:

    > Bitmapę wrzucasz do matlaba i za pomocą prostego skryptu masz w sekundę
    > plik tekstowy ze współrzędnymi, czy co ci się tam przyśni. Kłopot tylko
    > w odpowiednim doborze wielkości bitmapy.

    A po co w ogóle pośrednictwo bitmapy? Przecież z dalmierza już wychodzą
    dane liczbowe o współrzędnych, tyle że biegunowych. Wystarczy je zanienić
    na kartezjańskie. To wszystko w ogóle wygląda jak USG albo radar lotniczy.

    --
    Jarek

  • 13. Data: 2012-02-23 18:12:34
    Od: "Robbo" <n...@g...com>

    > Jeśli wystarczy Ci bitmapa, to nie ma problemu. Myślałem, że chcesz to
    > wrzucać do jakiegoś programu geodezyjnego z obiektami wektorowymi.

    Bitmapa wystarczy. Dajemy ją jako tło w Autocadzie i obrysowujemy polilinią.
    Czy wektor (współrzędne punktów X, Y), czy bitmapa, to i tak trzeba w
    Autocadzie obrysować, żeby z chmury punktów wyłoniły się drzewa, obrysy
    budynków itp.
    Na razie nie wiem, jak Autocad z tym sobie poradzi (choć pewnie nie będzie
    problemu), ale zamiast tworzyć bitmapę, mogę tworzyć plik tekstowy ze
    współrzędnymi X,Y, wczytywać wiele takich plików do Autocada i w nim nanosić
    chmury na siebie, aby stworzyć kompletny plan działki.

    > Jak sobie przypomnę, co to było za urządzenie, to napiszę.

    Byłbym za to wdzięczny.

    R.

  • 14. Data: 2012-02-23 18:13:43
    Od: "Robbo" <n...@g...com>

    > A po co w ogóle pośrednictwo bitmapy? Przecież z dalmierza już wychodzą
    > dane liczbowe o współrzędnych, tyle że biegunowych.

    Racja.

  • 15. Data: 2012-02-23 18:47:21
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    Użytkownik "Robbo"
    > sprzężony z encoderem będzie dawał informację o odległości oraz kącie

    A liczyłeś jaka będzie dokładność? Obracać trzeba poniżej 0.1 stopnia.

    Robert

  • 16. Data: 2012-02-23 19:07:20
    Od: "Robbo" <n...@g...com>

    > Użytkownik "Robbo"
    >
    > A liczyłeś jaka będzie dokładność? Obracać trzeba poniżej 0.1 stopnia.

    Mam encoder 5000 imp./obr. W autocadzie narysowałem odcinek o długości 10
    metrów o wierzchołkach A i B. Następnie z wierzchołka A wyprowadziłem drugi
    odcinek też o długości 10 metrów, o wierzchołkach A' i B', ale pod kątem ok.
    1/14 stopnia (5000 / 360) względem odcinka pierwszego. Współrzędne A = A'.
    Odległość między B a B' wyniosła ok. 3mm.

    Dla odcinków o długości 50 metrów, odległość między B a B' wynosi 62mm.

  • 17. Data: 2012-02-23 19:10:59
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    Użytkownik "Robbo"

    > odcinek też o długości 10 metrów,

    Pisałeś o 60 m wcześniej.

    Robert

  • 18. Data: 2012-02-23 19:36:14
    Od: Paweł Kasztelan <P...@g...com>

    Możesz ściągnąć coś od nich. Widać że mają to opanowane :)
    Szczególnie budynki ale i otwarte przestrzenie.

    http://www.3deling.pl/2010/10/inwentaryzacja-laserow
    a-slupow-elektrycznych/

    Pozdr. PK.

  • 19. Data: 2012-02-23 20:18:50
    Od: "Robbo" <n...@g...com>

    > Pisałeś o 60 m wcześniej.

    To tak w przybliżeniu. Może być zasięgi 50m.
    Dla 60m, odległość między B a B' to 75mm.

    Ten mój encoder jest programowalny. Można go zaprogramować na max. 8000
    imp./obr. Wtedy dla 60m, odległość między B a B' to 48mm.

  • 20. Data: 2012-02-23 20:45:35
    Od: "Robbo" <n...@g...com>

    > Możesz ściągnąć coś od nich. Widać że mają to opanowane :)
    > Szczególnie budynki ale i otwarte przestrzenie.

    > http://www.3deling.pl/2010/10/inwentaryzacja-laserow
    a-slupow-elektrycznych/

    Już kiedyś byłem na tej stronie, szukając jakiegoś rozwiązania dla mojego
    problemu. Efekty uzyskiwane przy użyciu takich skanerów są niesamowite.
    Natomiast cena takiego skanera, a nawet używanego przez nich tachimetru są
    wysokie.

    R.