  • 21. Data: 2010-08-16 17:55:54
    Temat: Re: Urwana swieca
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2010-08-16 10:23, jedrus pisze:
    > Witam, jest jakis patent na wykrecenie urwanej swiecy bez zdejmowania
    > glowicy?
    > Swieca urwala sie podczas proby jej wykrecenia i w cylindrze pozostala
    > czesc z gwintem. Reszta pozostala mi w kluczu.
    > W sieci znalazlem sposob na "Poksipol" ale niestety, pret fi 10
    > zeszlifowany na szesciokat i wcisniety z poksipolem w to co pozostalo po
    > swiecy "obrabia" sie podczas proby wykrecenia. Moze trzeba czekac dluzej
    > niz 2h na stwardnienie kleju?
    > Ktos moze probowal na "lewoskretny wykretak"? Czy glowica taki "manewr"
    > wytrzyma?

    Wiesz, ja bym wziął samochód na hol, albo dojechał na reszcie do
    najbliższego warsztatu, który się takimi rzeczami zajmuje. Robią to
    różnie, w zależności od sytuacji. Wykrętaki, dospawane pręty itd.
    Ściąganie głowicy to ostateczność - od dawna potrafią naprawiać
    gwint w głowicy bez jej ściągania, a co dopiero wykręcić taką
    świecę.

    --
    Jutro to dziś - tyle że jutro.

  • 22. Data: 2010-08-16 21:13:47
    Od: DoQ <p...@g...com>

    DoQ pisze:

    http://picasaweb.google.com/lh/photo/69k5UGwUYumkg79
    PqOMFTw?feat=directlink
    http://picasaweb.google.com/lh/photo/yOh-9Hjy7lAJaSF
    ajXHC6g?feat=directlink

    Tak wygladaja oryginalne opakowania NGK, akurat irydowe do Suzuki.

    Pozdrawiam
    Pawel

  • 23. Data: 2010-08-16 21:57:03
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    > No ale holowanie w stolicy do SO to ok. 200 zeta + zdjecie/zalozenie
    > glowicy + wymiana uszczelki + planowanie glowicy i moze jeszcze jakis
    > nieprzewidziny "+" to wyjdzi mi taniej kupic inne Espero ;)

    mozna samodzielnie jesli masz garaz. to nie jest wielka filozofia - taki
    laik jak ja sobie z tym poradzil i jezdzidlo jezdzi.

    ale skoro autko niskiej wartosci to wiertarka, przewierc i wykrętaki
    lepsiejsze - powinno sie udac. penetrant raczej nie wejdzie tam ale
    sprobowac mozesz - nie masz nic do stracenia. niech sobie tam polezy gruba
    warstwa zeby sie az topilo

  • 24. Data: 2010-08-16 22:00:52
    Od: jedrus <j...@n...btx.pl>

    Artur Maśląg pisze:

> [...]
    > Ściąganie głowicy to ostateczność - od dawna potrafią naprawiać
    > gwint w głowicy bez jej ściągania, a co dopiero wykręcić taką

    Na razie to "nie piekarnia" a pomysl Patryka wydaje mi sie calkiem,
    calkiem. Mam warsztat ale..... w Swidniku i teoretycznie moglbym
    dojechac na 3 swiecach tylko ze jest problem taki, ze jak urwalem
    swiece, chcialem zobaczyc jak bedzie palil na 3, bo wydawalo sie ze
    swieca bedzie trzymac. Odpalilem silnik i po chwili "fuknelo" cos i
    uslyszalem wydech z tego cylindra. Momentalnie wylaczylem i zobaczylem,
    ze brak elektrody z porcelanka. Nie wiem czy ja wydmuchalo czy zassalo.
    Sasiad ma magnes na tasmie ktorym mozna wyjac ew. kawalek metalu z
    cylindra. Auto stoi na podworku a wiec mam troche kibicow. ;)
    Jeden oferuje (jak uda sie wykrecic) jakis markowy odkurzacz z cienka
    koncowka na krora mozna naciagnac rurke plastikowa i w ten sposob wyssac
    z sylindra ew. syf.
    Jak uda mi sie zrobic, to napisze na grupe i zapodam jaki sposob, jaki
    patent/wynalazek byl najskuteczniejszy.

    --
    jedrus

    Kiedy leje a brak chmurki, to ktos z Tobą leci w kulki.
    http://lecawkulki.eu/ , a Mokotów jest tu: http://mokotow.btx.pl/

  • 25. Data: 2010-08-16 22:02:07
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    > Ze niby jak, towar podrabiany w hurtowni? Od lat kupuje czesci do swojego
    > esperaka tylko w hurtowni a nie on-line i taki numer by wykrecili "mojej"
    > hurtowni?
    > Cos mi sie nie chce wierzyc.

    A komu oplaca sie sciagnac kontener swiec od chinola jak nie hurtownikowi?
    generalnie niewiele mnie zdziwi.

    z mojej branzy: te same huby usb sa do kupienia po 3 zeta na allegro czy w
    hurtowni ktora sciaga to z chin, a za ten sam produkt ale z nadrukiem jednej
    z polskich marek sprzetu kosztuje hurtem po 13pln netto za sztuke.
    identyko - roznica w pakowaniu. te po 3 zeta sa pakowane w folie babelkowa i
    sa bez nadruku,
    te po 13 netto maja nadruk, ladny blisterek i kolorowa wkladke.

    roznica taka ze swiadomie markuja to badziewie swoja marka
    a tam masz odwrotnie - chinolce moga markowac juz u siebie jako ngk
    i po temacie.

    *zastrzegam ze nie wiem czy to podrobki czy nie, oraz czy ngk w polsce sa
    podrabiane czy nie*
    jest to jedynie prawdopodbne

  • 26. Data: 2010-08-16 23:17:23
    Od: "Jurand" <j...@i...pl>

    Użytkownik "KJ Siła Słów" <K...@n...com> napisał w wiadomości

    > A to jak masz nadwage to lej Cole Zero.
    >
    > Kurde, na poczatek tylko przytoczylem ta cole zeby lajtowo wejsc w temat
    > ;-). Przeciez pisze potem zeby wzial jakis profi spray.

    Tak, tylko znająć siłę forów dyskusyjnych trzeba się zastanowić, czy za
    chwilę jeden z drugim nie będzie zapieczonych w silniku śrub Colą lał - w
    końcu tonący brzytwy się chwyta.

    Jurand.

  • 27. Data: 2010-08-17 10:36:40
    Od: KJ Siła Słów <K...@n...com>

    Jurand pisze:

    > Tak, tylko znająć siłę forów dyskusyjnych

    ... to teraz mozemy se zrobic megawatek o tej coli.

    Chce Ci sie ?

    KJ

  • 28. Data: 2010-08-17 16:05:16
    Od: Patryk <a...@o...pl>

    jedrus <j...@n...btx.pl> wrote:
    > ze brak elektrody z porcelanka. Nie wiem czy ja wydmuchalo czy zassalo.

    Na pewno nie zassało, bo przecież masz elektrodę boczną, która blokuje
    elektrodę środkową. Poza tym wewnętrzny kształt świecy na to nie pozwoli.

    --
    Patryk

  • 29. Data: 2010-08-17 22:14:00
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    Użytkownik "jedrus" <j...@n...btx.pl> napisał w wiadomości

    > Wykretak mam najwiekszy z fotki na dole
    > http://forum.scigacz.pl/about18055.html&highlight=
    > Swieca to NGK. To co zostalo mi w kluczu, rdzen elektrody jest
    > przyrdzewialy a wiec jakas wada fabryczna no i nie palila walac gdzies po
    > bokach i chyba zapiekajac gwint. Czy WD 40 da cos przed proba wykrecania?

    Ja bym raczej stawiał na krzywo wkręconą.
    Dawno, dawno temu miałem podobny problem z wykręceniem. Tyle, że sam tego
    nie wykręcałem i wykręcili w warsztacie razem z gwintem z głowicy. Nacięli
    większy gwint, wkręcili spiralkę oraz świecę tym razem wkręcając ją
    prawidłowo.
    Jeżeli zaś chodzi o samo wykręcenie to nie wiem czy da radę na poxipol. Być
    może może pomóc dość mocne, ale umiejętne ppodgrzanie palnikiem co jest
    naprawdę bardzo skutecznym sposobem na zapieczone gwinty. Ale tu już trzeba
    bardzo ostrożnie żeby nie uszkodzić głowicy lub też nie spowodować pożaru
    samochodu. Można też spróbować przyspawać kawałek pręta, ale do tego
    potrzeba prawdziwego "sztukmistrza". Jednak osobiście zaczął bym od
    wykrętaka. Jeżeli chodzi o WD to ani nie zaszkodzi ani też nie pomoże.
    Możesz spróbować, ale raczej jest znikoma szansa, aby on dobrze spenetrował
    gwint.