  • 1. Data: 2010-08-16 10:23:03
    Temat: Urwana swieca
    Od: jedrus <j...@n...btx.pl>

    Witam, jest jakis patent na wykrecenie urwanej swiecy bez zdejmowania
    glowicy?
    Swieca urwala sie podczas proby jej wykrecenia i w cylindrze pozostala
    czesc z gwintem. Reszta pozostala mi w kluczu.
    W sieci znalazlem sposob na "Poksipol" ale niestety, pret fi 10
    zeszlifowany na szesciokat i wcisniety z poksipolem w to co pozostalo po
    swiecy "obrabia" sie podczas proby wykrecenia. Moze trzeba czekac dluzej
    niz 2h na stwardnienie kleju?
    Ktos moze probowal na "lewoskretny wykretak"? Czy glowica taki "manewr"
    wytrzyma?

    pzdr

    --
    jedrus

    Kiedy leje a brak chmurki, to ktos z Tobą leci w kulki.
    http://lecawkulki.eu/ , a Mokotów jest tu: http://mokotow.btx.pl/

  • 2. Data: 2010-08-16 10:28:53
    Temat: Re: Urwana swieca
    Od: DoQ <p...@g...com>

    jedrus pisze:

    > Ktos moze probowal na "lewoskretny wykretak"? Czy glowica taki "manewr"
    > wytrzyma?

    Powinna wytrzymac, tak samo mi kiedys wyciagali gwint.
    Jakiej marki świece?

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 3. Data: 2010-08-16 10:44:10
    Od: jedrus <j...@n...btx.pl>

    DoQ pisze:

    > Powinna wytrzymac, tak samo mi kiedys wyciagali gwint.
    > Jakiej marki świece?

    Wykretak mam najwiekszy z fotki na dole
    http://forum.scigacz.pl/about18055.html&highlight=
    Swieca to NGK. To co zostalo mi w kluczu, rdzen elektrody jest
    przyrdzewialy a wiec jakas wada fabryczna no i nie palila walac gdzies
    po bokach i chyba zapiekajac gwint. Czy WD 40 da cos przed proba
    wykrecania?

  • 4. Data: 2010-08-16 10:47:37
    Od: DoQ <p...@g...com>

    jedrus pisze:

    > Wykretak mam najwiekszy z fotki na dole
    > http://forum.scigacz.pl/about18055.html&highlight=
    > Swieca to NGK. To co zostalo mi w kluczu, rdzen elektrody jest

    Wiedzialem :)))
    NGK to teraz mega dziadostwo jest, przerabialem temat wielokrotnie.

    > przyrdzewialy a wiec jakas wada fabryczna no i nie palila walac gdzies
    > po bokach i chyba zapiekajac gwint. Czy WD 40 da cos przed proba
    > wykrecania?

    Moim zdaniem wd40 niewiele da , lub nic.

    Pozdrawiam
    Pawel

  • 5. Data: 2010-08-16 10:53:34
    Od: jedrus <j...@n...btx.pl>

    DoQ pisze:

    > Wiedzialem :)))
    > NGK to teraz mega dziadostwo jest, przerabialem temat wielokrotnie.

    No to tylko dodam, ze te swiece od chwili kupna "robily" tylko ok 3
    miesiecy.

  • 6. Data: 2010-08-16 10:57:05
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    moja tez jedna ngk pekla ale dala sie wykrecic (roil to mechanik - zakladam
    ze nie sciemniam).

    szczerze mowiac na moj zdrowy rozum lepiej i szybciej bedzie ci ja wykrecic
    zdejmujac glowice.
    bedzie drozej ale jesli jakies ceramiczne czy metalowe farfocle spadną do
    dziury po swiecy to prawdopdoobnie zrobisz kuku cylindrowi.
    no i poza tym latwiejszy dostep bedzie (nie wiem jak u ciebie ale ja swiece
    mam od strony grodzi silnika...makabra.

  • 7. Data: 2010-08-16 11:08:23
    Od: DoQ <p...@g...com>

    jedrus pisze:

    > No to tylko dodam, ze te swiece od chwili kupna "robily" tylko ok 3
    > miesiecy.

    Nawet ostatnio kolega przerabial temat swiec NGK.
    Zalozyl katalogowe, dwuelektrodowe do swojej V6 i na zimno mial wiecej
    zaplonow w kolektorach niz w cylindrach :) Wymienilismy na fabrycznego
    Boscha i jak reka odjal.

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 8. Data: 2010-08-16 11:14:07
    Od: KJ Siła Słów <K...@n...com>

    jedrus pisze:
> [...]
    > Swieca urwala sie podczas proby jej wykrecenia i w cylindrze pozostala
    > czesc z gwintem. Reszta pozostala mi w kluczu.

    Potrzebujesz popracowac nad gwintem zeby byl luzniejszy.

    Pomaga polanie coca-cola (bo zawiera kwas fosforowy), ale raczej
    poszukaj jakis specjalnych plynow ktore lepiej spenetruja i poluzuja
    gwint.

    Polej, sproboj nieco poruszac zeby wplynelo jak najglebiej i zostaw na noc.

    Wykretaki dzialaja calkiem dobrze jesli dobierzesz odpowiedni rozmiar.
    Odradzam produkty "Mega Profi komplet za dyche", bo zostanie z urwanym
    wykretakiem w swiecy to dopiero zabawa.

    KJ

  • 9. Data: 2010-08-16 12:43:32
    Od: "P_ablo" <o...@o...pl>

  • 10. Data: 2010-08-16 12:45:08
    Od: "P_ablo" <o...@o...pl>

    Użytkownik "jedrus" <j...@n...btx.pl> napisał w wiadomości

    > No to tylko dodam, ze te swiece od chwili kupna "robily" tylko ok 3
    > miesiecy.

    Heh
    Jak znam zycie, to te swiece tylko z nadruku byly NGK...
    Jest to czesto podrabiany towar w Chinach.

    --
    Picasso