-
1. Data: 2010-08-16 10:54:14
Temat: Wiatrak na chłodnicy
Od: "Mirosław" <m...@g...com>
Witam,
Od jakiej temp. powinien załączyć się wiatrak ?
Temp zawsze dochodzi do 90 st i stoi,(jak mam go od marca i zrobiłem 7tys km
to jeszcze go niewidziałem by pracował)
czy rano go odpale i troche pojeżdżę czy w trasie do 90 i koniec cały czas
trzyzma tą temp,
a wiatrak ani drgnie.Czy to normalne? w Cordobie 1.9 SDI 2003 r,
pozdrawiam
Mirek
-
2. Data: 2010-08-16 11:06:09
Temat: Re: Wiatrak na chłodnicy
Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>
W dniu 2010-08-16 10:54, Mirosław pisze:
> Witam,
> Od jakiej temp. powinien załączyć się wiatrak ?
Zwykle od takiej, która jest nieco (kilka st.C) wyższa niż
temperatura pełnego otwarcia termostatu.
> Temp zawsze dochodzi do 90 st i stoi,(jak mam go od marca i zrobiłem 7tys km
> to jeszcze go niewidziałem by pracował)
> czy rano go odpale i troche pojeżdżę czy w trasie do 90 i koniec cały czas
> trzyzma tą temp,
A jak odpalisz na parkingu i dasz popracować tak ze 20 minut na wolnych
obrotach to też się nie załącza? Dmuchawa może być rzadko potrzebna - tylko
wtedy gdy naturalne chłodzenie nie wystarcza, czyli np. korki.
> a wiatrak ani drgnie.Czy to normalne? w Cordobie 1.9 SDI 2003 r,
> pozdrawiam
68KM? No to zapewne niełatwo go przegrzać.
--
Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora.
-
3. Data: 2010-08-16 11:17:16
Temat: Re: Wiatrak na chłodnicy
Od: "Mirosław" <m...@g...com>
>> Witam,
>> Od jakiej temp. powinien załączyć się wiatrak ?
>
> Zwykle od takiej, która jest nieco (kilka st.C) wyższa niż
> temperatura pełnego otwarcia termostatu.
>
>> Temp zawsze dochodzi do 90 st i stoi,(jak mam go od marca i zrobiłem 7tys
>> km
>> to jeszcze go niewidziałem by pracował)
>> czy rano go odpale i troche pojeżdżę czy w trasie do 90 i koniec cały
>> czas
>> trzyzma tą temp,
>
> A jak odpalisz na parkingu i dasz popracować tak ze 20 minut na wolnych
> obrotach to też się nie załącza? Dmuchawa może być rzadko potrzebna -
> tylko
> wtedy gdy naturalne chłodzenie nie wystarcza, czyli np. korki.
>
>> a wiatrak ani drgnie.Czy to normalne? w Cordobie 1.9 SDI 2003 r,
>> pozdrawiam
>
> 68KM? No to zapewne niełatwo go przegrzać.
>
Tak naprawdę to 64KM ;) (mój wóz nie stanowi przełużenia pewnej częśći ciałą
aczkolwiek
z wyprzedzaniem bywa różnie) i może coś w tym jest,
będę musiał go tak zostawić jak mówisz na 20 min i zobaczyć,
Mirek
-
4. Data: 2010-08-16 11:35:36
Temat: Re: Wiatrak na chłodnicy
Od: krzysiek82 <o...@c...pl>
Mirosław pisze:
> Witam,
> Od jakiej temp. powinien załączyć się wiatrak ?
W moim punto 1.9 JTD też nigdy nie słyszałem wentylatora, nawet w tak
ciepłych krajach jak Włochy czy Grecja stojąc w korkach wentylator ani
razu nie załączył się. A jest sprawny. Temp cały czas w połowie skali.
Wniosek: Jak się nie przegrzewa nie przejmować się. Jeśli chcesz
sprawdzić czy wentylator działa zewrzyj na krótko styki przy czujniku
temp w chłodnicy.
--
krzysiek82
-
5. Data: 2010-08-16 11:36:22
Temat: Re: Wiatrak na chłodnicy
Od: "Agent" <w...@o...ue>
Użytkownik "Mirosław" <m...@g...com> napisał w wiadomości
news:4c68fcb3$0$20988$65785112@news.neostrada.pl...
> Witam,
> Od jakiej temp. powinien załączyć się wiatrak ?
> Temp zawsze dochodzi do 90 st i stoi,(jak mam go od marca i zrobiłem 7tys
> km to jeszcze go niewidziałem by pracował)
> czy rano go odpale i troche pojeżdżę czy w trasie do 90 i koniec cały czas
> trzyzma tą temp,
> a wiatrak ani drgnie.Czy to normalne? w Cordobie 1.9 SDI 2003 r,
> pozdrawiam
>
Jak na wskaźniku nie rośnie temp to znaczy ze silnik sie nie przegrzewa.
Jakby coś tylko z wentylatorem było nie tak to zauważyłbys to w korku itp.
-
6. Data: 2010-08-16 12:16:57
Temat: Re: Wiatrak na chłodnicy
Od: "Agent" <w...@o...ue>
Użytkownik "krzysiek82" <o...@c...pl> napisał w wiadomości
news:4c6906a5$0$22801$65785112@news.neostrada.pl...
> Mirosław pisze:
>> Witam,
>> Od jakiej temp. powinien załączyć się wiatrak ?
>
> W moim punto 1.9 JTD też nigdy nie słyszałem wentylatora, nawet w tak
> ciepłych krajach jak Włochy czy Grecja stojąc w korkach wentylator ani
> razu nie załączył się. A jest sprawny. Temp cały czas w połowie skali.
> Wniosek: Jak się nie przegrzewa nie przejmować się. Jeśli chcesz sprawdzić
> czy wentylator działa zewrzyj na krótko styki przy czujniku temp w
> chłodnicy.
>
A jak odróżniasz słuchowo czy włączył Ci sie wentylator od klimy czy od
silnika? Pomijam że i tak chłodzą sie 2 chłodnice naraz.
-
7. Data: 2010-08-16 12:18:20
Temat: Re: Wiatrak na chłodnicy
Od: krzysiek82 <o...@c...pl>
Agent pisze:
> A jak odróżniasz słuchowo czy włączył Ci sie wentylator od klimy czy od
> silnika? Pomijam że i tak chłodzą sie 2 chłodnice naraz.
żaden się nie włączał, zresztą nie raz gmerając pod maską nie widziałem
pracującego wentylatora. Trochę mnie to niepokoiło, ale jeśli temp
trzyma nawet w korkach w upalne dni to chyba się nie mam czym przejmować?
--
krzysiek82
-
8. Data: 2010-08-16 13:14:53
Temat: Re: Wiatrak na chłodnicy
Od: "Agent" <w...@o...ue>
Użytkownik "krzysiek82" <o...@c...pl> napisał w wiadomości
news:4c6910a9$0$20997$65785112@news.neostrada.pl...
> Agent pisze:
>> A jak odróżniasz słuchowo czy włączył Ci sie wentylator od klimy czy od
>> silnika? Pomijam że i tak chłodzą sie 2 chłodnice naraz.
>
> żaden się nie włączał, zresztą nie raz gmerając pod maską nie widziałem
> pracującego wentylatora. Trochę mnie to niepokoiło, ale jeśli temp trzyma
> nawet w korkach w upalne dni to chyba się nie mam czym przejmować?
>
Dziwne, nie widziałem auta z klimą w którym nie chodził wentylator w
momencie pracującej sprężarki. Może okresowo się wyłączać ale i tak zwykle
pracuje dość często.
-
9. Data: 2010-08-16 16:42:08
Temat: Re: Wiatrak na chłodnicy
Od: Piter <b...@e...pl>
na ** p.m.s ** Mirosław pisze tak:
> Od jakiej temp. powinien załączyć się wiatrak ?
np takie temp powinny być w golfie
Cooling fan thermo-switch
Carburettor engines:
Switch-on temperature . . . . . . . . . . . . 93° to 98°C
Switch-off temperature . . . . . . . . . . . . 88° to 93°C
--
Piter
vw golf mk2 1.3 '87
vw passat B5 1.6 '98
-
10. Data: 2010-08-16 17:44:20
Temat: Re: Wiatrak na chłodnicy
Od: "Mirosław" <m...@g...com>
Użytkownik "Piter" <b...@e...pl> napisał w wiadomości
news:Xns9DD6A9E7D504Bviko@localhost.net...
> na ** p.m.s ** Mirosław pisze tak:
>
>> Od jakiej temp. powinien załączyć się wiatrak ?
>
> np takie temp powinny być w golfie
>
> Cooling fan thermo-switch
>
> Carburettor engines:
> Switch-on temperature . . . . . . . . . . . . 93° to 98°C
> Switch-off temperature . . . . . . . . . . . . 88° to 93°C
>
No i jest ciągle off bo wskaźmik temp max. do chodzi idealnie
do pionu co odpowiada temp. 90 st i dalej
go już nie przekracza hmm,nawet w korkach i na trasie,
poprzednio miałem starą vectre jak gdzieś w korku utkwiłem to właśnie
temp szła do góry i dopiero znowu w trasie zaczła opadać a tu nic,
może tak ma być i niepotrzebnie szukam dziury w całym, pozdro
Mirek