eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyWiatrak na chłodnicy
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 14

  • 1. Data: 2010-08-16 10:54:14
    Temat: Wiatrak na chłodnicy
    Od: "Mirosław" <m...@g...com>

    Witam,
    Od jakiej temp. powinien załączyć się wiatrak ?
    Temp zawsze dochodzi do 90 st i stoi,(jak mam go od marca i zrobiłem 7tys km
    to jeszcze go niewidziałem by pracował)
    czy rano go odpale i troche pojeżdżę czy w trasie do 90 i koniec cały czas
    trzyzma tą temp,
    a wiatrak ani drgnie.Czy to normalne? w Cordobie 1.9 SDI 2003 r,
    pozdrawiam

    Mirek



  • 2. Data: 2010-08-16 11:06:09
    Temat: Re: Wiatrak na chłodnicy
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2010-08-16 10:54, Mirosław pisze:
    > Witam,
    > Od jakiej temp. powinien załączyć się wiatrak ?

    Zwykle od takiej, która jest nieco (kilka st.C) wyższa niż
    temperatura pełnego otwarcia termostatu.

    > Temp zawsze dochodzi do 90 st i stoi,(jak mam go od marca i zrobiłem 7tys km
    > to jeszcze go niewidziałem by pracował)
    > czy rano go odpale i troche pojeżdżę czy w trasie do 90 i koniec cały czas
    > trzyzma tą temp,

    A jak odpalisz na parkingu i dasz popracować tak ze 20 minut na wolnych
    obrotach to też się nie załącza? Dmuchawa może być rzadko potrzebna - tylko
    wtedy gdy naturalne chłodzenie nie wystarcza, czyli np. korki.

    > a wiatrak ani drgnie.Czy to normalne? w Cordobie 1.9 SDI 2003 r,
    > pozdrawiam

    68KM? No to zapewne niełatwo go przegrzać.

    --
    Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
    gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora.


  • 3. Data: 2010-08-16 11:17:16
    Temat: Re: Wiatrak na chłodnicy
    Od: "Mirosław" <m...@g...com>


    >> Witam,
    >> Od jakiej temp. powinien załączyć się wiatrak ?
    >
    > Zwykle od takiej, która jest nieco (kilka st.C) wyższa niż
    > temperatura pełnego otwarcia termostatu.
    >
    >> Temp zawsze dochodzi do 90 st i stoi,(jak mam go od marca i zrobiłem 7tys
    >> km
    >> to jeszcze go niewidziałem by pracował)
    >> czy rano go odpale i troche pojeżdżę czy w trasie do 90 i koniec cały
    >> czas
    >> trzyzma tą temp,
    >
    > A jak odpalisz na parkingu i dasz popracować tak ze 20 minut na wolnych
    > obrotach to też się nie załącza? Dmuchawa może być rzadko potrzebna -
    > tylko
    > wtedy gdy naturalne chłodzenie nie wystarcza, czyli np. korki.
    >
    >> a wiatrak ani drgnie.Czy to normalne? w Cordobie 1.9 SDI 2003 r,
    >> pozdrawiam
    >
    > 68KM? No to zapewne niełatwo go przegrzać.
    >
    Tak naprawdę to 64KM ;) (mój wóz nie stanowi przełużenia pewnej częśći ciałą
    aczkolwiek
    z wyprzedzaniem bywa różnie) i może coś w tym jest,
    będę musiał go tak zostawić jak mówisz na 20 min i zobaczyć,

    Mirek



  • 4. Data: 2010-08-16 11:35:36
    Temat: Re: Wiatrak na chłodnicy
    Od: krzysiek82 <o...@c...pl>

    Mirosław pisze:
    > Witam,
    > Od jakiej temp. powinien załączyć się wiatrak ?

    W moim punto 1.9 JTD też nigdy nie słyszałem wentylatora, nawet w tak
    ciepłych krajach jak Włochy czy Grecja stojąc w korkach wentylator ani
    razu nie załączył się. A jest sprawny. Temp cały czas w połowie skali.
    Wniosek: Jak się nie przegrzewa nie przejmować się. Jeśli chcesz
    sprawdzić czy wentylator działa zewrzyj na krótko styki przy czujniku
    temp w chłodnicy.

    --
    krzysiek82


  • 5. Data: 2010-08-16 11:36:22
    Temat: Re: Wiatrak na chłodnicy
    Od: "Agent" <w...@o...ue>


    Użytkownik "Mirosław" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    news:4c68fcb3$0$20988$65785112@news.neostrada.pl...
    > Witam,
    > Od jakiej temp. powinien załączyć się wiatrak ?
    > Temp zawsze dochodzi do 90 st i stoi,(jak mam go od marca i zrobiłem 7tys
    > km to jeszcze go niewidziałem by pracował)
    > czy rano go odpale i troche pojeżdżę czy w trasie do 90 i koniec cały czas
    > trzyzma tą temp,
    > a wiatrak ani drgnie.Czy to normalne? w Cordobie 1.9 SDI 2003 r,
    > pozdrawiam
    >
    Jak na wskaźniku nie rośnie temp to znaczy ze silnik sie nie przegrzewa.
    Jakby coś tylko z wentylatorem było nie tak to zauważyłbys to w korku itp.


  • 6. Data: 2010-08-16 12:16:57
    Temat: Re: Wiatrak na chłodnicy
    Od: "Agent" <w...@o...ue>


    Użytkownik "krzysiek82" <o...@c...pl> napisał w wiadomości
    news:4c6906a5$0$22801$65785112@news.neostrada.pl...
    > Mirosław pisze:
    >> Witam,
    >> Od jakiej temp. powinien załączyć się wiatrak ?
    >
    > W moim punto 1.9 JTD też nigdy nie słyszałem wentylatora, nawet w tak
    > ciepłych krajach jak Włochy czy Grecja stojąc w korkach wentylator ani
    > razu nie załączył się. A jest sprawny. Temp cały czas w połowie skali.
    > Wniosek: Jak się nie przegrzewa nie przejmować się. Jeśli chcesz sprawdzić
    > czy wentylator działa zewrzyj na krótko styki przy czujniku temp w
    > chłodnicy.
    >
    A jak odróżniasz słuchowo czy włączył Ci sie wentylator od klimy czy od
    silnika? Pomijam że i tak chłodzą sie 2 chłodnice naraz.


  • 7. Data: 2010-08-16 12:18:20
    Temat: Re: Wiatrak na chłodnicy
    Od: krzysiek82 <o...@c...pl>

    Agent pisze:
    > A jak odróżniasz słuchowo czy włączył Ci sie wentylator od klimy czy od
    > silnika? Pomijam że i tak chłodzą sie 2 chłodnice naraz.

    żaden się nie włączał, zresztą nie raz gmerając pod maską nie widziałem
    pracującego wentylatora. Trochę mnie to niepokoiło, ale jeśli temp
    trzyma nawet w korkach w upalne dni to chyba się nie mam czym przejmować?

    --
    krzysiek82


  • 8. Data: 2010-08-16 13:14:53
    Temat: Re: Wiatrak na chłodnicy
    Od: "Agent" <w...@o...ue>


    Użytkownik "krzysiek82" <o...@c...pl> napisał w wiadomości
    news:4c6910a9$0$20997$65785112@news.neostrada.pl...
    > Agent pisze:
    >> A jak odróżniasz słuchowo czy włączył Ci sie wentylator od klimy czy od
    >> silnika? Pomijam że i tak chłodzą sie 2 chłodnice naraz.
    >
    > żaden się nie włączał, zresztą nie raz gmerając pod maską nie widziałem
    > pracującego wentylatora. Trochę mnie to niepokoiło, ale jeśli temp trzyma
    > nawet w korkach w upalne dni to chyba się nie mam czym przejmować?
    >
    Dziwne, nie widziałem auta z klimą w którym nie chodził wentylator w
    momencie pracującej sprężarki. Może okresowo się wyłączać ale i tak zwykle
    pracuje dość często.


  • 9. Data: 2010-08-16 16:42:08
    Temat: Re: Wiatrak na chłodnicy
    Od: Piter <b...@e...pl>

    na ** p.m.s ** Mirosław pisze tak:

    > Od jakiej temp. powinien załączyć się wiatrak ?

    np takie temp powinny być w golfie

    Cooling fan thermo-switch

    Carburettor engines:
    Switch-on temperature . . . . . . . . . . . . 93° to 98°C
    Switch-off temperature . . . . . . . . . . . . 88° to 93°C


    --
    Piter
    vw golf mk2 1.3 '87
    vw passat B5 1.6 '98


  • 10. Data: 2010-08-16 17:44:20
    Temat: Re: Wiatrak na chłodnicy
    Od: "Mirosław" <m...@g...com>


    Użytkownik "Piter" <b...@e...pl> napisał w wiadomości
    news:Xns9DD6A9E7D504Bviko@localhost.net...
    > na ** p.m.s ** Mirosław pisze tak:
    >
    >> Od jakiej temp. powinien załączyć się wiatrak ?
    >
    > np takie temp powinny być w golfie
    >
    > Cooling fan thermo-switch
    >
    > Carburettor engines:
    > Switch-on temperature . . . . . . . . . . . . 93° to 98°C
    > Switch-off temperature . . . . . . . . . . . . 88° to 93°C
    >
    No i jest ciągle off bo wskaźmik temp max. do chodzi idealnie
    do pionu co odpowiada temp. 90 st i dalej
    go już nie przekracza hmm,nawet w korkach i na trasie,
    poprzednio miałem starą vectre jak gdzieś w korku utkwiłem to właśnie
    temp szła do góry i dopiero znowu w trasie zaczła opadać a tu nic,
    może tak ma być i niepotrzebnie szukam dziury w całym, pozdro

    Mirek


strony : [ 1 ] . 2


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: