  • 31. Data: 2017-11-03 08:25:14
    Temat: Re: Uprzejmość zabija
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-11-02 o 23:12, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Liwiusz"  napisał w wiadomości grup

    > ale ten pieszy nie jest na przejsciu.

    > Rownorzednym ?
    >
    > Zwalnianie nie jest zakazane :-)

    > Tylko tam mamy obowiazek ustapienia pierwszenstwa.

    Tak samo jak w przypadku pieszego.

    --
    Liwiusz

  • 32. Data: 2017-11-03 08:50:30
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 2 Nov 2017 23:08:32 +0100, J.F.

    > A na jakiej podstawie ?

    Na podstawie logiki oczywiście.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 33. Data: 2017-11-03 09:24:16
    Od: "miumiu" <a...@b...pl>

> [...]
    >przepuszczenia pieszego (który jeszcze nie wszedł na >przejście, tylko
    >czeka) przypadkiem nie jest złamaniem tego przepisu? Przytoczony wyjątek

    Ale jatka. IMHO bezapelacyjna wina kierowcy tira. Osóbówki miały wrecz
    obowiązek się zatrzymać, skoro piesi wchodzili na przejscie. Co innego
    zatrzymywanie się przed przejściem w celu postoju, a co innego zatrzymanie
    się w celu przepuszczenia pieszego, który ma pierszeństwo.
    Sam miałem podobny przypadek gdy na wiosce zatrzymałem się przed przejściem,
    żeby przepuścić pieszego, a z tyłu tir mnie obtrąbił i mało w dupę nie
    wjechał.

    Pzdr

  • 34. Data: 2017-11-03 11:11:11
    Od: "T." <k...@i...pl>

    > http://motoryzacja.interia.pl/raporty/raport-polskie
    -drogi/wiadomosci/news-nie-zdala-egzaminu-bo-wpuscil
    a-pieszych-na-przejscie,nId,2458380

    Ciekawa interpretacja przepisów. W tym układzie nie muszę się
    zatrzymywać przed przejściem, dopóki pieszy na niego nie wejdzie - zatem
    niech czeka aż wszyscy przejadą. A jak wejdzie mi przed pojazdem, to
    jest wtargnięcie :-)
    T.

  • 35. Data: 2017-11-03 11:39:55
    Od: p...@g...com

[...]

    ziew ... no ile mozna ? czytajcie artykul nie naglowki :-) jakis imbecyl w WORD
    chcial blysnac ale dostal kopa w dupe najpierw w SKO i pozniej w WSA

    Sprawa początkowo trafiła do Samorządowego Kolegium Odwoławczego (które przyznało
    rację egzaminowanej), a następnie do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w
    Bydgoszczy. Ten - w oparciu o materiał dowodowy (zapis wideo z egzaminu) - również
    przyznał rację egzaminowanej. Po dokładnej analizie sytuacji stwierdził, że swoim
    zachowaniem nie naraziła pieszych na niebezpieczeństwo i zastosowała się do zasady
    ograniczonego zachowania.

  • 36. Data: 2017-11-03 12:31:34
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "T." napisał w wiadomości grup
    .pl...
> [...]
    >zatrzymywać przed przejściem, dopóki pieszy na niego nie wejdzie -
    >zatem niech czeka aż wszyscy przejadą. A jak wejdzie mi przed

    Ale tak zawsze bylo.
    Jedna pani z PO chciala to zmienic, ale ona jeszcze co najmniej dwa
    lata zadnych przepisow zmieniac nie bedzie :-)

    Ta interpretacja jest o tyle ciekawa, ze nie wolno ci sie zatrzymac
    przed przejsciem, jesli widzisz tylko czekajacego pieszego.
    Zreszta trudno to nazwac interpretacja - przepis jasno zapisany :-)

    J.

  • 37. Data: 2017-11-03 12:33:29
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Tak samo jak w przypadku pieszego.

    Na przejsciu. A ten pieszy nie jest na przejsciu.

    J.

  • 38. Data: 2017-11-03 12:41:47
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >he he zakladam ze WORD :-) czytaj do konca a nie tylko naglowek :-)
    >egzaminatorka przegrala w obu instancjach ale interia wie swoje co za
    >debile tam pracuja ?

    No wlasnie - pismakom wszystko jedno.
    egzaminator/ka chyba nie byla strona w sprawie, tylko swiadkiem ...
    hm, a moze i byla, wszak ona wydala "decyzje" :-)

    WORD chyba ktos reprezentowal, i to on podjal decyzje o odwolaniu ..

    >http://www.rawibox.com.pl/?s=0&nat=pl
    >to duza firma kierowcy na bank jezdza w Europie Zachodniej i wiedza
    >ze tam trzeba trzymac odstep i przepuszczac pieszych natomiast w
    >Polsce w magiczny sposob o tym "zapominaja" niestety potrzeba jeszcze
    >wiele ofiar zanim gamonie na Wiejskiej sie ogarna

    No wiesz, chwila nieuwagi i tak sie moze skonczyc.

    A w Europie zachodniej ... mozna przez cale Niemcy przejechac i
    przejscia nie zobaczyc :-)

    J.

  • 39. Data: 2017-11-03 12:57:24
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-11-03 o 12:33, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Liwiusz"  napisał w wiadomości grup

    > Na przejsciu. A ten pieszy nie jest na przejsciu.

    Na skrzyżowaniu ustępujesz tylko samochodom bezpośrednio przed twoją maską?

    --
    Liwiusz

  • 40. Data: 2017-11-03 13:11:30
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >I niestety słusznie. Trzeba jasno określić zasady - albo pieszy ma
    >pierwszeństwo, albo nie ma. Jak chcemy do Europy to ma, jak chcemy do
    >Azji to nie ma. A nie ma, ale jak nic nie jedzie.

    Niestety, Street View w Niemczech prawie nie ma ...
    ale zobac np takie male niemieckie miasteczko, Westerstede
    https://www.google.pl/maps/@53.2600637,7.9260098,162
    m/data=!3m1!1e3

    Ile widzisz przejsc ?
    Efekt taki, ze pieszy moze przechodzic wszedzie, ale musi przepuscic
    samochody.

    >To że pieszy dla własnego bezpieczeństwa powinien być ogarnięty, to
    >jedno. To że należy go puścić a nie pierdolić, że duży moze więcej,
    >więc piszy powinien czekać ze swoim pierwszeństwem aż nic nie będzie
    >jechało to drugie. I są to dwa różne aspekty. Podobnie jak nie najeży
    >wjeźdzać pod rozpędzanego tira, ale nie daje to tirowi zadengo
    >pierwszeństwa.

    To w koncu nalezy wjezdzac pod wiekszego jak sie ma pierwszenstwo czy
    nie nalezy ?

    >Przez takich kretynów jak niektórzy w tym wątku (nie piszę akurat o
    >tobie) należy wprowadzić zerojedyunkowe zasady - pierdolniesz
    >pieszego na przejściu - twoja wina (z wyjątkami podobnymi jak przy
    >wymuszaczach stłuczek)

    Albo na odwrot - przejechal cie samochod na jezdni - twoja wina.
    Bylo sie rozejrzec przed wejsciem a nie isc z nosem w telefonie :-)

    J.