  • 241. Data: 2017-11-07 13:32:38
    Temat: Re: Uprzejmość zabija
    Od: SW3 <s...@p...fm.invalid>

    W dniu 05.11.2017 o 13:30 Shrek <...@w...pl> pisze:

    > Rozumiem, że jakby go zajebali, to napisałbyś że nie są winni pobicia ze
    > skutkiem śmiertelnym?

    A czy pisał, że wyprzedzający na pasach nie jest winny?

    --
    SW3
    ----

  • 242. Data: 2017-11-07 14:27:21
    Od: SW3 <s...@p...fm.invalid>

    W dniu 03.11.2017 o 21:03 t-1 <t...@t...pl> pisze:

    > A ile % osób wie, jaka jest prawidłowa strona jezdni do chodzenia?

    A ja z kolei nie wiem w jaki sposób chodzenie nieprawidłową stroną mogło
    być PRZYCZYNĄ wypadku. Jeśli pieszy w danym miejscu miał prawo się
    znajdować to jakie znaczenie dla spowodowania wypadku miało to, w którą
    stronę był skierowany? Czy pieszy od przodu jest lepiej widoczny dla
    kierowcy? Światła się odbijają w oczach?
    Oczywiście idąc prawidłową stroną pieszy ma większą szansę uciec gdy coś
    będzie w niego jechało ale chyba przyczyną wypadku jest wjechanie
    samochodu w pieszego a nie brak ucieczki.

    --
    SW3
    ----

  • 243. Data: 2017-11-07 14:38:51
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 07-11-2017 o 14:27, SW3 pisze:

> [...]
    > będzie w niego jechało ale chyba przyczyną wypadku jest wjechanie
    > samochodu w pieszego a nie brak ucieczki.

    Pieszy nie widząc nadjeżdżającego samochodu, ma większą skłonność do
    lezienia po jezdni, zamiast po poboczu.
    A to już ma zasadniczy wpływ na szansę że zostanie trafiony.....

  • 244. Data: 2017-11-07 14:51:32
    Od: SW3 <s...@p...fm.invalid>

    W dniu 06.11.2017 o 17:43 Shrek <...@w...pl> pisze:

    > Sam fakt, że ktoś prosi o uzasadnienie domniemania że pieszy stojący
    > _przy_ przejściu ma zamiar przejść przez przejście należy uznać za
    > udawanie głupiego.

    Kiedyś byłem świadkiem następującej sytuacji: dwie panie stały sobie przed
    przejściem (mniej więcej przodem do przejścia) i dyskutowały,
    przejeżdżające samochody zwalniały, niektóre się całkiem zatrzymywały ale
    panie sobie cały czas stały, w końcu zdecydowały się przejść powodując
    pisk opon i zatrzymanie samochodu tuż przy nich.

    --
    SW3
    ----

  • 245. Data: 2017-11-07 15:30:53
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "SW3" napisał w wiadomości grup

> [...]
    >mogło być PRZYCZYNĄ wypadku. Jeśli pieszy w danym miejscu miał prawo
    >się znajdować to jakie znaczenie dla spowodowania wypadku miało to,

    umiarkowane prawo.

    >stronę był skierowany? Czy pieszy od przodu jest lepiej widoczny dla
    >kierowcy? Światła się odbijają w oczach?
    >Oczywiście idąc prawidłową stroną pieszy ma większą szansę uciec gdy
    >coś będzie w niego jechało

    otoz to

    >ale chyba przyczyną wypadku jest wjechanie samochodu w pieszego a
    >nie brak ucieczki.

    Przyczyna moze byc czarny ubior pieszego, brak elementow odblaskowych
    lub oswietlenia, oslepienie pojazdem z przeciwka ... no i chodzenie
    niewlasciwa strona drogi, bo sie nie widzi ze trzeba uskoczyc.

    Co prawda po wlasciwej stronie tez atakuja pojazdy wyprzedzajace inne
    pojazdy :-)

    J.

  • 246. Data: 2017-11-07 15:43:37
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2017-11-07 o 14:27, SW3 pisze:

    > A ja z kolei nie wiem w jaki sposób chodzenie nieprawidłową stroną mogło
    > być PRZYCZYNĄ wypadku.
    Jak kogoś trafisz to będziesz wiedział.

  • 247. Data: 2017-11-07 17:28:43
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2017-11-07 14:27, SW3 wrote:
    > Oczywiście idąc prawidłową stroną pieszy ma większą szansę uciec gdy coś
    > będzie w niego jechało ale chyba przyczyną wypadku jest wjechanie
    > samochodu w pieszego a nie brak ucieczki.

    ale wiesz ze to pieszy ma ustapic pierwszenstwa samochodom?

    "Pieszy jest obowiązany korzystać z chodnika lub drogi dla pieszych, a w
    razie ich braku - z pobocza. Jeżeli nie ma pobocza lub czasowo nie można
    z niego korzystać, pieszy może korzystać z jezdni, pod warunkiem
    zajmowania miejsca jak najbliżej jej krawędzi i ustępowania miejsca
    nadjeżdżającemu pojazdowi."

    co oznacza ze musialby byc swiadomy ich obecnosci i predkosci z jaka sie
    zblizaja, co z kolei jest nieco utrudnione jezeli ma sie je za plecami

  • 248. Data: 2017-11-07 17:34:29
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 07.11.2017 o 14:51, SW3 pisze:

> [...]
    > ale panie sobie cały czas stały, w końcu zdecydowały się przejść
    > powodując pisk opon i zatrzymanie samochodu tuż przy nich.

    A ja byłem świadkiem, jak na drodze z pierwszeństwem przejazdu
    zaparkował samochód. No i co z tego?

    Zapytam jeszcze raz - w kolejkę do kasy też się wbijasz na początek, bo
    skąd pewnośc, że oni wszyscy do kasy stoja?

    Shrek

  • 249. Data: 2017-11-07 17:43:27
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 07.11.2017 o 13:32, SW3 pisze:

    > A czy pisał, że wyprzedzający na pasach nie jest winny?

    W sumie racja. Ale czy zmniejsza to w jakikolwiek sposób ich winę?

    No i w sumie ciekawostka - porównanie przejścia przez jezdnię do
    przejścia przez stado kiboli w barwach wroga. Samo to porównanie
    pokazuje, że coś tu jest bardzo nie tak.

    Shrek

  • 250. Data: 2017-11-07 18:22:18
    Od: Yakhub <a...@a...aa>

    Dnia Sat, 4 Nov 2017 22:27:52 +0100, neelix napisał(a):

    > Winny w sądzie i na papierze. Moralnie współwinny jest zapraszający.

    Przepraszam, będzie dosadnie.
    Gówno, a nie współwinny.
    Bez tych zapraszających w wielu miejscowościach po prostu niemożliwe byłoby
    normalne funkcjonowanie.

    Świat nie kręci się w okół samochodów i nie isnieje dla nich.

    --
    Yakhub