  • Data: 2017-11-04 18:58:00
    Temat: Re: Uprzejmość zabija
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 04.11.2017 o 13:00, Budzik pisze:

    > Mowił to w kontekscie uczenia pieszych ze nie sa sweitymi krowami, ze
    > auto nie staje w miejscu, ze nie wolno wtargnac przed i ze ogólnie
    > najpierw myslimy, potem idziemy.

    Nie, mówił wyraźnie że _zgodnie_z_przepisami_ pieszy nie miałby mieć
    żadnych praw. A odpowiada się wobec przepisów. Więc skoro pieszy nie ma
    żadnych praw, to niby za co miałby odpowiadać kierowca jak mu pieszy
    "wymusił pierwszeństwo" na przejsciu?

    Kultura, rozsądek i przepisy to oddzielne byty. Rozsądne zachowania
    (lewo, prawo, lewo) się tłumaczy dzieciom w szkole (i z tego co wiem,
    naprawdę się tłumaczy), natomiast według przepisów prawa nakłada się
    mandaty albo wsadza do pierdla idiotów, co myślą, że prawa fizyki albo
    prawo silniejszego daje im prawo pierwszeństwa. Mieszanie tych dwóch
    rzeczy jest groźną demagogią, bo defacto jest popsulatem, żeby przepisy
    sankcjonowały prawo silniejszego.

    Shrek