  • 21. Data: 2009-09-07 14:27:04
    Temat: Re: Upgrade kompa. Co kupic? :) + kilka pytan
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "Doxent" <d...@N...gazeta.pl> wrote in message
    news:h82n6h$kbr$1@inews.gazeta.pl...

    > i zaliczyć RROD'a. Dziękuję postoję za ten nieudany produkt MS który ma
    > awaryjność rzędu 65%. Z resztą NTG. Pozatym na xklocku GTA IV w cale nie
    > ma pięknych detali w końcu to tylko 720p na telewizorze.

    Zieeew.. u mnie dziala od 2 lat, u sasiada dziala od 2 lat, a o RRoD
    najwiecej krzycza ci, ktorzy w zyciu konsoli MS nie mieli.

    Faktycznie, lepiej na malym monitorku, niz z perspektywy kanapy przed duzym
    TV i z dwiekiem z kina domowego. Co kto lubi, ale czesto majac do wyboru te
    sama gre na PC a konsole, kupuje wlasnie drugie wydanie.

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 22. Data: 2009-09-07 15:49:35
    Od: Grzegorz Prędki <"klark[USUN"@TO][malpa]transkomp.com>

    Gamariel pisze:

    > Na standardowych zegarach nie moze pracowac? Musi byc podkrecony aby zagrac
    > w GTAIV? Mam takiego klocka i nie krecilem go powiem szczerze, bo i nawet
    > nie mam powodow haha. Mnie tam 2.5 na liczniku wystarcza, a jedyne co mi
    > doskwiera to tylko 2gb ramu. Z pozostalych czesci to mam grafike ATI3850

    Nie podkrecasz, bo masz slabsza grafike. Do 4850 pasuje miec lekko ponad
    3GHz.

  • 23. Data: 2009-09-07 15:50:32
    Od: Grzegorz Prędki <"klark[USUN"@TO][malpa]transkomp.com>

    tomekr pisze:

    > Procesor wykastrowany - nie ma sprzętowego wsparcia wirtualizacji.

    No i co z tego? Idac tym tropem do prawie kazdy procesor oprocz tych
    najwyzszych modeli jest wykastrowany - z cachu.

  • 24. Data: 2009-09-07 15:52:06
    Od: Grzegorz Prędki <"klark[USUN"@TO][malpa]transkomp.com>

    > Faktycznie, lepiej na malym monitorku, niz z perspektywy kanapy przed duzym
    > TV i z dwiekiem z kina domowego. Co kto lubi, ale czesto majac do wyboru te
    > sama gre na PC a konsole, kupuje wlasnie drugie wydanie.

    I co z tego, ze wielki tv? Detale sa na poziomie low-medium tych z pc. A
    pc podlaczysz do tv tak samo jak konsole.

  • 25. Data: 2009-09-07 18:18:24
    Od: tomekr <t...@n...pl>

    Grzegorz Prędki pisze:

    > No i co z tego? Idac tym tropem do prawie kazdy procesor oprocz tych
    > najwyzszych modeli jest wykastrowany - z cachu.

    Nie myl wydajności z kompatybilnością. Na procesorze bez wirtualizacji
    nie pójdzie ci ani Microsoftowe Hyper-V, ani Linuxowy KVM. Po prostu
    powie, że masz niewłaściwy sprzęt i tyle. Nie będzie też działać "tryb
    kompatybilności z XP" w Windows 7, a przecież ten komputer miał być
    docelowo do Windows 7. To jest duża różnica niż w przypadku cięcia cache
    czy częstotliwości, gdzie oprogramowanie będzie ci działać, ale wolno.

    BTW. VMware jest bardziej tolerancyjny: VMware możesz uruchamiać 64
    bitowe systemy "gościa" na AMD nawet jeżeli nie ma on sprzętowej obsługi
    wirtualizacji, w trybie binarnej translacji! Na Intelu musisz mieć
    sprzętową obsługę wirtualizacji, albo jesteś ograniczony do 32 bitów.

    Poza tym wszystkie AMD AM2 obsługują sprzętową wirtualizację, a Phenomy
    mają nawet drugą generację, porównywalną z tym co ma Core i7/i5. Tylko
    Intel obcina ważną funkcjonalność procersorom (wirtualizacja, niektóre
    Atomy są tylko 32-bitowe itp.).

  • 26. Data: 2009-09-07 18:41:29
    Od: tomekr <t...@n...pl>

    Gamariel pisze:

    > I to ma byc kastracja? Nie przesadzajmy, nie kazdy potrzebuje wykorzystac
    > wirtualizacje.

    Nie wiesz czy ci jest potrzebne dopóki nie spróbujesz, a nie spróbujesz
    jak nie będziesz mógł :-)

    > Do normalnej pracy nie widze zastosowania,

    Do pracy to się właśnie przydaje, do rozrywki mniej. Zaczynając od
    prostych przykładów - możesz korzystać z Linuxa na maszynie wirtualnej
    równocześnie nie tracąc możliwości korzystania z Windows na maszynie
    bazowej. Albo masz stary system operacyjny z poinstalowanym jakimś
    oprogramowaniem (biurowym, edukacyjnym, niekompatybilnym z nowym
    systemem itp.), nie chcesz tracić tego przy upgrade do nowego systemu:
    konwertujesz stary system do maszyny wirtualnej jakimś VMware
    Converterem i zamiast się z nim pożegnać masz go już na zawsze!

    > wiec i ja nie
    > widzialem sensu zakupu serii 6xxx, a za zaoszczedzona kwote dorzucilem sobie
    > kosteczke ramu.

    Na szczęście Intel widzi już konieczność zapewniania zgodności z
    oprogramowaniem w swoich procesorach. Podejrzewam, że był jakiś karny
    telefon z Microsoftu, gdy się okazało że na Intelach nie działa Windows
    XP Compatibility Mode w 7-mce. W core 2 quad 8xxx trwa właśnie
    kowersja - 8400 zawsze miał wirtualizację, młodsze modele mają właśnie
    dodawaną (kupując np. 8300 można trafić albo na model z, albo bez). W
    Pentium Dual core jest przejście na serię 6xxx która już ma
    wirtualizację. Czyli będzie lepiej.

  • 27. Data: 2009-09-07 19:22:00
    Od: "Gamariel" <g...@p...onet.pl>

> [...]
    > stary system do maszyny wirtualnej jakimś VMware Converterem i zamiast się

    Wiem do czego sluzy sprzetowa wirtualizacja, ale do mojej pracy nie jest
    konieczna. Wszystko na czym pracuje dziala mi pod Win XP i nic mi wiecej nie
    potrzeba, a jak chce troche wodotryskow to sobie przechodze na Win7 do marca
    czy kwietnia 2010 i juz :)
    Troszke sie bawilem w te wirtualne systemy... zwlaszcza Linuxy
    najrozniejszej masci. Powiem tyle - nie jest mi to potrzebne jak i sprzetowa
    wirtualizacja, bo to jest kwestia indywidualna i kupujac serie 5xxx mialem
    tego pelna swiadomosc :)

  • 28. Data: 2009-09-08 07:38:47
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "Grzegorz Prędki" <"klark[USUN"@TO][malpa]transkomp.com> wrote in message

    > I co z tego, ze wielki tv? Detale sa na poziomie low-medium tych z pc. A
    > pc podlaczysz do tv tak samo jak konsole.

    Ile znasz osob grajacych na TV z peceta?
    Ile wydasz na porzadnego pada bezprzewodowego do peceta?
    Jak bardzo przeszkadzaja ci detale w grach? Ja wole plynnosc

    Jednemu rybki, drugiemu akwarium..

  • 29. Data: 2009-09-08 08:42:31
    Od: Grzegorz Prędki <"klark[USUN"@TO][malpa]transkomp.com>

    > Ile znasz osob grajacych na TV z peceta?

    Sporo.

    > Ile wydasz na porzadnego pada bezprzewodowego do peceta?

    Nie wiem, ale pewnie taniej niz jedna gra na konsole.

    > Jak bardzo przeszkadzaja ci detale w grach? Ja wole plynnosc

    Bardzo. Jak zobaczylem FEAR2 na PS3 to padlem ze smiechu. Na moim tanim
    zestawie e5200+hd4850 ta gra na tym samym tv fullHD wyglada o dwie klasy
    lepiej.

  • 30. Data: 2009-09-09 20:08:10
    Od: topek <topek-sp*m...@p...pl_Zamien_zero_na_o>

    kamil pisze:
    > "Doxent" <d...@g...pl> wrote in message

    > Do GTA najlepiej kupic przechodzonego Xboxa, pograc i sprzedac konsole za
    > tyle, za ile sie kupilo.
    Kiedys kupilem w MediaM ps2 zeby pograc rok wczesniej w GTA SAn Andreas.
    Po tygodniu grania i frustracji na padzie podziekowalem i odnioslem
    konsole do sklepu.
    Dziekuje. Postoje :-/

    topek -> jak zawsze pozdrawiajacy