  • Data: 2014-05-11 14:29:01
    Temat: Re: Ultrazoom z ręki
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Piotr Kosewski" <p...@m...nowhere> napisał w
    wiadomości news:536f4671$0$2147$65785112@news.neostrada.pl...

    > Porównanie z d... trochę :).
    >
    > Jeden drobiazg: różnicę w trzymaniu aparatu i broni. Broń jest
    > optymalizowana pod stabilność i pewność chwytu, a w aparacie dba się
    > o kompromis między chwytem i obsługą masy przycisków. Oczywiście i dla
    > miłośników ergonomii broni palnej coś wymyślono...
    > http://www.sharpshooterindustries.com/images/gunStoc
    k1.png
    > :)
    >
    > No ale zagrajmy po Twojemu i olejmy powyższe.
    >
    > Powiedzmy, że cel w tarczy (przy strzelaniu z 50m) ma 25mm.

    Powiedzmy, ale ma 10 mm, bo tyle ma :-) 15 mm, to granica 9-ki.

    > Powiedzmy, że robię zdjęcie właśnie tej tarczy. Powiedzmy, że używam
    > obiektywu o długości 300mm. W płaszczyźnie tarczy złapię mniej więcej
    > 4x3m. Powiedzmy, że wychodzi 1px na 1mm^2.
    >
    > Zatem małe drganie lufy to nadal "9", ale małe drganie aparatu to
    > rozmazanie obiektu na 20 pikselach (w jednym wymiarze). Numerki na
    > tarczy będą już raczej trudne do odczytania :).

    Na zowdach, jak chcę zobaczyć, jak zawodnikowi idzie, to fobie fotę tarczy
    na maksymalnym ZOOM-ie, a później na ekrane powiększam.

    > Teraz przejdźmy do czasu. Dla większości pistoletów i karabinów wyjdzie
    > Ci, że pocisk znajduje się w lufie około 1ms. Zrobienie ostrego zdjęcia
    > z takim naświetlaniem, nie jest wielkim problemem, ale nie zawsze ma się
    > taki komfort. Rzekłbym, że więcej zdjęć robi się raczej z naświetleniem
    > w okolicy 10ms. Wyobrażasz sobie celność broni palnej, gdyby pocisk
    > tak długo rozpędzał się w lufie?! :D

    Tylko, że pocisk daje odrzut. Oczywiście masz rację z tym wywodem na temat
    czasu przelotu pocisku przez lufę. To jest na poziomie
    dziesięciotysiecznych sekundy. Ale mnie chodziło o zasadę.