  • Data: 2017-12-16 13:39:26
    Temat: Re: Układy MLF/QFN i płytki domowej produkcji
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2017-12-15 o 18:49, Atlantis pisze:
    > Przerzucam się powoli na dwustronne płytki PCB. Ponieważ moje projekty
    > są zwykle robione na własny użytek, w liczbie 1-2 sztuk, nie widzę za
    > bardzo sensu w zamawianiu ich w chińskiej fabryce.
    >
    > Chciałbym jednak zapytać o możliwość zastosowania układów w obudowach
    > MLF/QFN. Mają pod spodem mają one zwykle jeden duży pad, połączony z
    > masą. Jego główną funkcją jest zwykle odprowadzanie ciepła, a więc
    > wskazane jest umieszczenie w tym miejscu przelotek do głównego pola
    > masy. A zrobienie w domowych warunkach przelotek pod układami
> [...]

    Scalak jest robiony tak, aby dał radę odprowadzić ciepło w sytuacji
    maksymalnego obciążenia. Dla procka wystarczy, że będziesz pracował na
    dwa razy mniejszej f niż maksymalna i ilość ciepła spadnie dwa razy.
    Zazwyczaj praca przy mniejszym f pozwala też pracować przy mniejszym
    napięciu zasilania - tu chyba oszczędności będę do kwadratu.
    Tak samo będzie jak on będzie większość czasu uśpiony. Wtedy jak w
    krótkich (odpowiednio krótkich) momentach popracuje nawet na maksymalnej
    f to ciepło i tak "nie zdąży" skorzystać z super połączenia z
    płaszczyzną GND.
    Czyli wiedząc, że nie korzystasz z maks możliwości możesz pogorszyć
    odprowadzanie ciepła.

    A co do płytek.
    My firmowe prototypy staramy się dawać w Techno w te dni kiedy mają
    promocje na prototypy. Ostatnimi czasy miewają prawie co miesiąc.
    Ostatnio było 7-go grudnia. Cena wstępna 7zł i coś tam od cm2 (chyba ze
    dwa razy drożej niż przy zamówieniu produkcyjnym, ale wtedy koszty
    uruchomienia duże), termin chyba 5 dni roboczych (nie ja zamawiam - nie
    jestem pewien). Gdybym robił coś hobbystycznie i nie musiałbym mieć "na
    wczoraj" to chyba nie chciało by mi się robić domowym sposobem.
    Nigdy nie robiłem 4-warstwowych, ale chyba też 7zł + może nieco więcej
    od cm2.
    Nie wiem ile przesyłka, ale pewnie standardowo jak kurier.
    P.G.