  • 21. Data: 2009-10-14 21:23:53
    Temat: Re: Układ a grafika
    Od: Paweł Piskorz <n...@p...nie?>

    NKAB - wrote:

    > To już blaszka programisty.

    Jak dla mnie layout to gotowe screeny wszystkich możliwych stron, więc
    programista nie ma tu nic do gadania tylko wdraża to co jest.
    Zaś niektórzy myślą, że wystarczy zamówić tylko stronę główną u grafika,
    a reszta się sama magicznie zrobi.

  • 22. Data: 2009-10-14 21:39:22
    Od: Konrad Kosmowski <k...@k...net>

    ** "Wojciech \"Spook\" Sura" <s...@s...please.op.pl> wrote:

    > Dziękuję za odpowiedzi! Ten jednak przypadek jest szczególny, bowiem primo:
    > nie jest komercyjny (co - przyjmijmy w uproszczeniu - wyklucza istnienie
    > kogoś, kogo możemy nazwać klientem),

    To, że projekt nie jest komercyjny nie oznacza, że nie istnieje tzw.
    beneficjent czyli podmiot dla którego ten projekt jest wykonywany.

    *Zwłaszcza* nieodpłatnie należy sobie stawiać wysokie wymagania. Generalnie w
    przypadku płatnego projektu gdzie jest sponsor to jego zdanie jest święte,
    można go przekonywać/edukować, ale nie można się na coś uprzeć bo to on płaci.
    W przypadku bezpłatnego/pro bono to *my* de facto płacimy naszym czasem za
    projekt, więc tym bardziej nie będziemy wbrew sobie za darmo robić prawda?

    > zaś secundo: osobami zaangażowanymi są tylko: grafik, programista i osoba
    > zarządzająca projektem, czyli ja.

    To Ty powinieneś decydować - wysłuchać racji stron (jak rozumiem grafik ma
    swoje fanaberie, a programista mówi, że się nie da), zrobić coś w rodzaju
    protokołu różnic i jako "kierownik" po prostu wybrać to co jest lepsze.

    Najlepiej jednak doprowadzić do tego aby grafik z programista dążyli do
    wspólnego celu i starali się osiągnąć kompromis.

    Zależy od grafika. :)

    --
    + ' .-. .
    , * ) )

  • 23. Data: 2009-10-15 06:21:32
    Od: "NKAB -" <n...@N...gazeta.pl>

    Grzegorz Staniak <g...@w...pl> napisał(a):

    > Mam nadzieję, że to ironia z twojej strony. Bo z kolei że nie widziałeś
    > skopanych ergonomicznie, za to tańczących i śpiewających serwisów "we
    > flaszu" to ja po prostu nie wierzę.

    Oczywiście, że ironizuję. Czasami lubię tak potrzasnąć bo jest
    nudno ale mam też w tym cel zwrócenia jednak większej uwagi na stronę
    estetyczną.
    Estetyka juz sama zmusza do hierarchizowania i ustawiania
    np wielkości elementów, koloru itd. Sam nie jestem grafikiem
    ale programistą i wiem co tu piszę.

    Mam nadzieję, że nie jesteście obrażalscy, no ja nie jestem.

    Andrzej.