  • 11. Data: 2009-10-14 07:21:35
    Temat: Re: Układ a grafika
    Od: "Radek N." <n...@g...pl>

    NKAB - pisze:
    > Jak klientowi pokażesz stronę, zupelnie niezgodną z jego
    > wyobrażeniami ale taką, że mu oczy wierzch wyjdą to on będzie
    > wiedział, że to jest ergonomiczne.
    >
    > Kompozycja, głąby, kompozycja - to proporcje, to podstawa.

    Zależy o jakim serwisie mówisz głąbie. Wizerunkowy - ok może usability
    nie ma tutaj wielkiego znaczenia. Ale jeśli klientem jest właściciel
    sklepu, to średnio będzie zadowolony ze swojego pięknego sklepiku, w
    którym przejście przez koszyk i checkout będzie realizowane w czasie
    porównywalnym z wyborem towaru w konkurencyjnym sklepie.

    --
    Radek N.

  • 12. Data: 2009-10-14 07:33:55
    Od: "NKAB -" <n...@N...gazeta.pl>

    Radek N. <n...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    > którym przejście przez koszyk i checkout będzie realizowane w czasie
    > porównywalnym z wyborem towaru w konkurencyjnym sklepie.

    To już blaszka programisty.

    Dobrze zaprojektowany lejout z natury jest estetyczny
    i ergonomiczny.

    Klient ma tylko wydukać co według niego jest najwartościowsze
    a nieco mniej a co najmniej w jego ofercie.

    Jasne, że jak będziemy mieli batona na pół ekranu z linkiem
    do historii firmy a malusieńkie kropeczki do ich produktów
    to nie jest to dobrze przemyślane, ale to już jest sprawa
    inteligencji.

    Andrzej.

  • 13. Data: 2009-10-14 07:41:56
    Od: Grzegorz Staniak <g...@w...pl>

    On 14.10.2009, NKAB - <n...@N...gazeta.pl> wroted:

    > Nie wierzę, poprostu nie wierzę.

    Mam nadzieję, że to ironia z twojej strony. Bo z kolei że nie widziałeś
    skopanych ergonomicznie, za to tańczących i śpiewających serwisów "we
    flaszu" to ja po prostu nie wierzę.

    GS
    --
    Grzegorz Staniak <gstaniak _at_ wp [dot] pl>
    Nocturnal Infiltration and Accurate Killing

  • 14. Data: 2009-10-14 08:03:55
    Od: crazy bejbi <t...@n...ma>

    NKAB - pisze:

    > Nie wierzę, poprostu nie wierzę.

    Niestety. Często się też spotyka jednak drugą stronę: robisz piekny
    design, bo klient "zdaje się całkowicie na mnie i nie ma wymagań co do
    designu". Design jest piękny, szczęka opada itd. A klient:
    1. mówi, że mu się nie podoba (de gustibus non disputandum est)
    2. mówi, że jest ładnie, ale powiększyć czcionkę, dać duży czerwony
    przycisk "kup teraz", box przenieść na prawą stronę, menu na dół, banner
    ma cię inaczej animować, na dole dać koszyk, po prawej na pomarańczowym
    tle testimonials (bo tak gdzieś widział, i było fajnie) itd ...

    I teraz pytanie: kto ma rację ? ;-)

    Wojtek

    --
    ****** www.sklepzczesciami.pl ******
    amortyzatory, sprzęgło, rozrząd, sprężyny zawieszenia, żarówki H4, H7

  • 15. Data: 2009-10-14 08:11:51
    Od: Grzegorz Staniak <g...@w...pl>

    On 14.10.2009, crazy bejbi <t...@n...ma> wroted:

> [...]
    > na dole dać koszyk, po prawej na pomarańczowym tle testimonials
    > (bo tak gdzieś widział, i było fajnie) itd ...

    Życie, po prostu.

    http://www.skydeckcartoons.com/brandcamp/061113.crit
    ic.jpg

    GS

  • 16. Data: 2009-10-14 10:13:22
    Od: |<ońrad <k...@g...com>

    Dnia Wed, 14 Oct 2009 06:36:32 +0000, NKAB - napisał(a):
    > Widzisz na ulicy przepiękną dziewczynę. Skąd wiesz, że ona jest piękna.
    > Nie zdajesz sobie sprawy z tego, że ona jest ergonomiczna.
    >
    > Człowieku. W każdym przypadku liczy się estetyka.
    >
    > Jak klientowi pokażesz stronę, zupelnie niezgodną z jego wyobrażeniami
    > ale taką, że mu oczy wierzch wyjdą to on będzie wiedział, że to jest
    > ergonomiczne.

    Jeśli Ty ergonomicznosc równasz z estetyką, to - nawiązując do Twoich
    porównań - za dziewczynami na ulicy bedziesz sie ogladal do konca zycia,
    a nigdy nie bedziesz zadnej "uzywal" ;)

    Jest wiele stron, ktore na pierwszy rzut oka są piękne, ale z
    erginomicznoscia nie maja nic wspolnego. Moze i klient sie zachwyci,
    jednak odwiedzajacych powracajacych nie bedzie mial wiecej niz siebie
    samego, swoich pracownikow i swojego szwagra

    --
    body {
    name: '|<ońrad Karpieszu>|';

  • 17. Data: 2009-10-14 11:21:06
    Od: Bogdan Baraszkiewicz <b...@g...com>

    "Wojciech \"Spook\" Sura" <s...@s...please.op.pl> wrote:
    > Dziękuję za odpowiedzi! Ten jednak przypadek jest szczególny, bowiem primo:
    > nie jest komercyjny (co - przyjmijmy w uproszczeniu - wyklucza istnienie
    > kogoś, kogo możemy nazwać klientem), zaś secundo: osobami zaangażowanymi są
    > tylko: grafik, programista i osoba zarządzająca projektem, czyli ja.

    Osobą odpowiedzialną za układ powinien być projektant. Rolę projektanta
    powinna pełnić osoba posiadająca największe do tego kompetencje. Jeśli
    jest to grafik, to niech to będzie grafik. Jeśli jest potrzeba
    rozdzielenia ról projektanta i grafika, to niech to będzie osobna osoba.
    Wszystko zależy od projektu, zespołu, umiejętności i wiedzy członków
    zespołu. W przypadku takiego małego zespołu równie dobrze cały zespół
    może wspólnie projektować interfejs.

    Dlaczego pytasz? :) Kłócicie się i nie możecie dojść do ładu co do
    układu? Czy nikt nie chce brać na siebie odpowiedzialności i zajmować
    się projektowaniem? :)

    > W świetle Waszych odpowiedzi rodzi się jeszcze jedno pytanie: czy pod osobą
    > grafika - Waszym zdaniem - kryje się ktoś, kogo umiejętności ograniczają się
    > do artystycznego zaprojektowania elementów strony, czy obejmują również
    > znajomość aspektów związanych z ergonomią interface'u użytkownika?

    Pytasz o to, jak powinno być? Nie ma reguły. Masz grafika, który ma
    wiedzę i umiejętności, żeby zajmować się interfejsem całościowo --
    dobrze. Masz budżet, żeby skompletować zespół ze specjalistów, gdzie
    jedna osoba będzie się zajmowała architekturą informacji, inna badaniem
    użyteczności, trzeba grafiką, czwarta kodowaniem front-endu, piąta i
    szósta programowaniem back-endu, siódma administracją bazą danych, ósma
    pisaniem tekstów? -- też dobrze. :)

    Podejście agile'owe zaleca interdyscyplinarne małe zespoły i
    wykorzystanie umiejętności każdego członka zespołu zamiast rozdzielania
    ról i wąskiej specjalizacji. Co nie oznacza, że w zespole nie może się
    znaleźć osoba, która na dany temat ma największą wiedzę.

    bogi

  • 18. Data: 2009-10-14 13:46:10
    Od: Peter May <p...@p...fm>

    |<ońrad pisze:
    [...]
    > jednak odwiedzajacych powracajacych nie bedzie mial wiecej niz siebie
    > samego, swoich pracownikow i swojego szwagra

    A i to do czasu :P

    --
    Peter

  • 19. Data: 2009-10-14 16:37:49
    Od: "Radek N." <n...@g...pl>

  • 20. Data: 2009-10-14 16:56:58
    Od: crazy bejbi <t...@n...ma>

    NKAB - pisze:

    > To już blaszka programisty.

    absolutnie nie. programiści mają z zasady to do siebie, że ich produkcje
    w 90% nie nadają się do pokazania klientowi - oznacza to oczywiście, że
    są TECHNICZNE poprawne, nawet powiedziałbym, że genialne (mam takich
    dwóch programistów aktualnie to wiem), natomiast od strony usability są
    do kitu. Znaczy tylko oni wiedzą, gdzie trzeba kliknąć (głównie w
    panelu), żeby coś osiągnąć ...

    Wojtek