  • 1. Data: 2010-10-26 13:23:33
    Temat: Ujawnienie bilingu osobie trzeciej bez zgody właściciela numeru
    Od: swirek <s...@g...com>

    Dzień Dobry,

    Czy i kiedy możliwe jest ujawnienie bilingu prywatnego telefonu
    osobie trzeciej lub policji, prokuratorowi czy sędziemu, bez zgody i
    wiedzy właściciela?

    Czy legalne jest to, jeśli ktoś działając specjalnie, żeby taki dostęp
    do bilingu uzyskać wyszukał hasło w komputerze, z którego ktoś się
    logował do swojego konta internetowego u operatora komórkowego;
    - np. pan X logował się w pracy ze służbowego komputera na rachunek
    swojego PRYWATNEGO telefonu komórkowego i potem ktoś w biurze
    zalogował się na to samo konto z tego komputera to jest to legalne?

    świrrrek

  • 2. Data: 2010-10-26 14:02:24
    Od: "Tomek" <t...@w...pl>

    Użytkownik "swirek" <s...@g...com> napisał :

    > Czy i kiedy możliwe jest ujawnienie bilingu prywatnego telefonu
    > osobie trzeciej lub policji, prokuratorowi czy sędziemu, bez zgody i
    > wiedzy właściciela?

    Na wniosek w/w prokuratora, zazwyczaj dzieje się to _bez_wiedzy_ właściciela.

    > Czy legalne jest to, jeśli ktoś działając specjalnie, żeby taki dostęp
    > do bilingu uzyskać wyszukał hasło w komputerze, z którego ktoś się
    > logował do swojego konta internetowego u operatora komórkowego;

    Wykorzystując zapamietywanie loginów i haseł przeglądarki łączą jedynie ze
    stronami głównymi portali, aby wejść głębiej, np w billing trzeba podać
    dodatkowe hasło.

  • 3. Data: 2010-10-26 19:03:04
    Od: Maciek <m...@g...com>

    On 26 Paź, 15:23, swirek <s...@g...com> wrote:

    > - np. pan X logował się w pracy ze służbowego komputera na rachunek
    > swojego PRYWATNEGO telefonu komórkowego i potem ktoś w biurze

    Pan X niech spojrzy w regulamin korzystania z firmowej sieci
    komputerowej. A może w umowie o pracę będzie coś na ten temat?
    Jeśli tam nie znajdzie odpowiedzi na swoje wątpliwości, zawsze może
    iść do swojego szefa i jego poprosić o opinię na temat wykorzystywania
    sieci firmy do celów prywatnych. I w zależności od tego co usłyszy
    można będzie kombinować dalej.

    Mam nadzieję, że pomogłem.
    Maciek.

  • 4. Data: 2010-10-26 20:24:20
    Od: poreba <d...@p...pl>

    Dnia Tue, 26 Oct 2010 12:03:04 -0700 (PDT), Maciek napisał(a):

    > Pan X niech spojrzy w regulamin korzystania z firmowej sieci
    ... i zapewne dowie się, że złamał regulamin pracy i może ponieść surowe
    konsekwencje służbowe.

    > w zależności od tego co usłyszy można będzie kombinować dalej.
    Tu nie ma co kombinować, trzeba OP podać konkretny przepis kk.
    Na p.s.p już mu podali.

    > Mam nadzieję, że pomogłem.
    Pomożesz jak rozważysz czy pracodawca może bez narażania się na
    odpowiedzialność karną otworzyć zamkniętą, zaadresowaną do kogoś innego
    kopertę z pismem, które zostało napisane: w godzinach pracy, na papierze i
    długipisem stanowiącym własność pracodawcy.

    --
    pozdro
    poreba

  • 5. Data: 2010-10-26 20:33:37
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 26 Oct 2010 22:24:20 +0200, poreba wrote:
> [...]
    >kopertę z pismem, które zostało napisane: w godzinach pracy, na papierze i
    >długipisem stanowiącym własność pracodawcy.

    A i to nie wiadomo czy zamknieta, czy wystarczylo wpisac na sluzbowym
    komputerze www.operator.pl i automatycznie sie pokazal billing do
    wyboru.

    J.

  • 6. Data: 2010-10-26 21:10:25
    Od: "Maciej Muran" <m...@g...com>

    Użytkownik "poreba" <d...@p...pl> napisał
    > ... i zapewne dowie się, że złamał regulamin pracy i może ponieść
    > surowe
    > konsekwencje służbowe.

    No i co w związku z tym? Chyba go nie usprawiedliwiasz?

> [...]
    > kopertę z pismem, które zostało napisane: w godzinach pracy, na
    > papierze i
    > długipisem stanowiącym własność pracodawcy.

    A co powiesz o "wynoszeniu" własności firmy poza jej teren za pomocą
    prywatnego telefonu? Może pracodawca postanowił prześledzić działania
    pracownika i w ten sposób natknął się ten "billing"? A może tylko
    podszedł do biurka i obejrzał otwarte okna na pulpicie (podjął
    działania specjalne bo przecież nigdy wczesniej tego nie robił)? Ale
    tego zapewne się tutaj nie dowiemy...

    M.

  • 7. Data: 2010-10-27 11:44:46
    Od: ".Zykfryd." <x...@w...pl>

    W dniu 2010-10-26 15:23, swirek pisze:
    > Dzień Dobry,
    >
    > Czy i kiedy możliwe jest ujawnienie bilingu prywatnego telefonu
    > osobie trzeciej lub policji, prokuratorowi czy sędziemu, bez zgody i
    > wiedzy właściciela?

    Na wniosek organów ścigania operator musi udostępnić te dane, a nawet
    biling połączeń przychodzących i jeśli zajdzie taka potrzeba również
    odtajnić numery zastrzeżone. Osobie trzeciej nie może legalnie ujawniać
    żadnych z tych danych.

> [...]
    > swojego PRYWATNEGO telefonu komórkowego i potem ktoś w biurze
    > zalogował się na to samo konto z tego komputera to jest to legalne?

    Jeśli posiadł hasło dopuszczając się przestępstwa np. włamania do sieci
    komputerowej lub użył jakiegoś "łamacza" to jest to nie legalne. A jeśli
    chodzi o komputer firmowy to wszystko co się na nim znajduje jest
    własnością pracodawcy więc można przyjąć linie obrony że również
    zapisane loginy i hasła.
    BTW: wydaje mi się że aby pobrać biling ze strony potrzeba jeszcze hasła
    sms.

  • 8. Data: 2010-10-27 12:17:35
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Wed, 27 Oct 2010 13:44:46 +0200, .Zykfryd. napisał(a):

    > A jeśli
    > chodzi o komputer firmowy to wszystko co się na nim znajduje jest
    > własnością pracodawcy więc można przyjąć linie obrony że również
    > zapisane loginy i hasła.

    Nieprawda.

    --
    :-) Olgierd
    http://olgierd.rudak.org

  • 9. Data: 2010-10-27 12:25:48
    Od: ".Zykfryd." <x...@w...pl>

    W dniu 2010-10-27 14:17, Olgierd pisze:

    > Nieprawda.

    Podaj podstawę prawną.

  • 10. Data: 2010-10-27 13:44:59
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Wed, 27 Oct 2010 14:25:48 +0200, .Zykfryd. napisał(a):

    > Podaj podstawę prawną.

    Na jaką okoliczność?

    --
    :-) Olgierd