  • 41. Data: 2009-01-05 19:55:11
    Temat: Re: Uh....! Ale megazoom!
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    p47 pisze:

    > jako miłośnik zegarków, mający ich ładne parę setek, mam proste
    > wytłumaczenie;- dawniej zegarek słuzył przede wszystkim do pomiaru
    > czasu, a więc jego forma była drugorzedna, była z grubsza
    > podporzadkowaną treści.

    A mnie bawi chwalenie się dokładnością takich zegarków, że to 1/1000s
    późni się na rok, w sytuacji, kiedy wystarczy mi w zupełności
    2-3minutowa dokładność, a zegarek i tak muszę przestawić przynajmniej 2
    razy do roku, jeśli nie podróżuję do innych stref czasowych ;)

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    --
    "Jak podały Fakty TVN: W poniedziałek ma sie rozpocząć Miedzynarodowa
    Konferencja d/s Walki ze Spamem. Organizatorzy rozesłali główne

  • 42. Data: 2009-01-05 20:00:49
    Od: Bogdan Blaszczak <b...@U...wprost.pl>

    m...@a...net.pl pisze:
    > np. tu mozna: www.time.gov

    No coś ty? Sześć godzin się późni ;)
    http://wwp.european-union-eu.com/poland/time.htm

    --
    BlaTek
    mail(atob(rot13('LzkuqTIeDTWfLHejnl5wol51nj=='.repla

  • 43. Data: 2009-01-05 20:05:35
    Od: Bogdan Blaszczak <b...@U...wprost.pl>

    Bogdan Blaszczak pisze:

    > Gdyby mi dano do wyboru szwajcara za pare tysięcy i powiedzmy
    > rosyjskiego mechanika za pareset złotych, to bez wachania wybieram tego
    > drugiego.

    errata
    oczywiście chodziło mi o szwajcara *kwarcowego* za pare tysięcy

  • 44. Data: 2009-01-05 20:16:15
    Od: z/svc <z/svc@>

    On Mon, 05 Jan 2009 20:53:19 +0100, Bogdan Blaszczak
    <b...@U...wprost.pl> wrote:

    >Żeby nie było całkiem OT, to fotka mojego poprzedniego i aktualnego
    >sikorka :))
    >http://blatek.co.uk/gallery.php?id=IMG_6913.jpg

    Ładny ten po prawej stronie. Mogę poprosić o nazwę/model?

    --
    z/svc

  • 45. Data: 2009-01-05 20:20:52
    Od: Piotr <p...@w...pl>

    Dnia Mon, 05 Jan 2009 17:06:09 +0100, Janko Muzykant napisał(a):

    > A ja zaobserwowałem inne, wesołe zjawisko. Mianowicie idą w górę... moce
    > czajników elektrycznych. Kiedyś były 2kW, teraz norma to 3, a nawet i
    > 3,5kW. Co herbatka to będzie latanie do bezpieczników, ale wiadomo, że
    > lepiej mieć więcej niż mniej, nie ważne czego :)

    I żelazka, też idą w górę...
    pzdr
    Piotr

  • 46. Data: 2009-01-05 20:26:09
    Od: Bogdan Blaszczak <b...@U...wprost.pl>

    z/svc pisze:

    > Ładny ten po prawej stronie. Mogę poprosić o nazwę/model?

    pogoogluj: T41.1.423.33

    --
    BlaTek

  • 47. Data: 2009-01-05 20:41:02
    Od: "kurdybanek" <k...@o...pl>

    Od kilkunastu lat nie noszę zegarka. Bo i po co? Każde urządzenie
    praktycznie podaje nam dzisiaj czas. Od komórki, telefonu stacjonarnego, na
    pralce, kuchence i sterowaniu pieca c.o. skończywszy (fakt, czajnika z
    zegarkiem nie widziałem, co za niedopatrzenie!). A żeby było w temacie: tak,
    podczas dłuższych sesji foto zdarza mi się sprawdzać godzinę za pomocą
    aparatu :D

  • 48. Data: 2009-01-05 20:47:00
    Od: "p47" <p...@b...wp.pl>

    Użytkownik "z/svc" <z/svc@> napisał w wiadomości

    > Ładny ten po prawej stronie. Mogę poprosić o nazwę/model?

    To jest b. przyjemny i przyzwoity Tissot LeLocl z mechanizmem z naciągiem
    automatycznym 25-kamieniowym ETA 2824.2.

    Można go kupic w sklepie za ok 1.400zł (nowy).
    Z identycznym mechanizmem można też kupic zegarek (innych marek) za 500zł
    jak i za ok 10.000 zł . W tym ostatnim przypadku klient ma lepsze
    samopoczucie;-))

    p47

  • 49. Data: 2009-01-05 20:58:20
    Od: "kurdybanek" <k...@o...pl>

    > Z identycznym mechanizmem można też kupic zegarek (innych marek) za 500zł
    > jak i za ok 10.000 zł . W tym ostatnim przypadku klient ma lepsze
    > samopoczucie;-))

    Samopoczucie to pewnie ma gorsze, tylko próbuje sobie poprawić ;)

  • 50. Data: 2009-01-05 20:59:39
    Od: "p47" <p...@b...wp.pl>

    Użytkownik <m...@a...net.pl> napisał w wiadomości

    > Nie zgadzam sie - zegarek od chyba ze stu lat jest takze
    > i elementem meskiej bizuterii.

    Znasz mnie z usenetu od lat, wiec, mam nadzieję, wiesz, że staram się
    wyrażać w miarę precyzyjnie.
    Dlaczego nie zauwazyłes więc, tego mojego: "przede wszystkim"? -chyba z tym
    zgadzasz się, że jeszcze kilkadziesiąt lat temu wiekszość uzytkowników
    kupowała zegarek własnie przede wszystkim po to, aby odmierzać czas. Tylko
    mniejszośc (w większości panie) przedkładała nad to ich wygląd. Teraz pomiar
    czasu mamy wszedzie, np. w komórce, w samochodzier itd. Zegarek nie jest juz
    konieczny jako czasomierz, jego funkcja ozdobna bardzo wzrosła, a juz
    niezwykle istotna stała się (od pewnego poziomu) jego rola wyznacznika
    pozycji i prestiżu.

    Przykład,- przedtem np. kupowano powiedzmy Omegę, bo to był dokładny i
    niezawodny zegarek. Teraz taki np. kwarc Seiko jest dokładnie tak samo
    niezawodny j(albo i czesto bardziej) jak wart często kilkadziesiąt razy
    więcej Breitling, no, ale tylko ten drugi "się liczy"..

    > Zawsze istotne byly obie te funkcje, przeciez wiesz.

    proporcje miedzy tymi funkcjami własnie zasadniczo zmieniły się!

    > Ponadto jak widac z renesansu zegarkow mechanicznych,
    > okazuje sie ze jednosekundowa dokladnosc zegarka nie
    > jest w praktyce zyciowej do niczego potrzebna.
    > :-)

    > Z technicznego punktu widzenia nie ma przeciwwskazan przed tym zeby
    > rozpoczac wyswietlanie czasu z dokladnoscia do jednej dziesiatej
    > sekundy, zwlaszcza dzis, kiedy tyle jest radiowych zrodel czasu.
    >
    > Nikt jednak tego nie robi.

    No, to nieprawda, robi to, mam taki własnie przed sobą, ale niewazne...

    > Czy na pewno wiec podstawowa funkcja zegarka ma byc jak
    > najdokladniejszy pomiar czasu?

    > Otoz nie, nie jest, wystarcza nam rozsadnie dokladny pomiar,
    > wiekszosc ludzi ustawia swoj zegarek z dokladnoscia do okolo
    > pol minuty, i wystarcza.
    > Mimo ze mozna by znacznie dokladniej.

    No własnie, na tym polega zmiana funkcji zegarka kiedyś i teraz; -
    kilkadziesiąt lat temu własnie oczekiwalismy od zegarka najdokładniejszego
    wskazania czasu i to było kryterium jakosci zegarka!! Reszta zwykle była
    wtórna. Teraz często jerst odwrotnie.

    p47