-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!.POSTED!not-for-mail
From: Shrek <...@w...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Uczestnicy stłuczki mają obowiązek zjechać z drogi - dla
przypomnienia
Date: Fri, 4 Mar 2016 17:01:54 +0100
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 100
Message-ID: <nbcbhi$jvp$1@node2.news.atman.pl>
References: <56c57496$0$652$65785112@news.neostrada.pl>
<na41ae$eip$1@node2.news.atman.pl> <na44kc$7t8$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
<1...@i...dyndns.org.invalid.160219.invalid>
<na9lcd$dnl$1@portraits.wsisiz.edu.pl> <nat3er$qrn$1@mx1.internetia.pl>
<nb4tj5$2k2$1@portraits.wsisiz.edu.pl> <nb4vd6$12l$1@mx1.internetia.pl>
<nb6deq$k1g$1@portraits.wsisiz.edu.pl> <nb6f7t$qcl$1@node1.news.atman.pl>
<nb72cp$f09$1@node1.news.atman.pl> <nb7ufo$dkj$1@node1.news.atman.pl>
<nb8kvc$2b7$1@node2.news.atman.pl> <nb8up5$cja$1@node1.news.atman.pl>
<nb8ved$d6r$1@node1.news.atman.pl> <nbabi2$qj5$1@node1.news.atman.pl>
<nbb5vg$i8r$1@node1.news.atman.pl> <nbc0b9$de1$1@node1.news.atman.pl>
NNTP-Posting-Host: 83.142.198.226
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node2.news.atman.pl 1457107314 20473 83.142.198.226 (4 Mar 2016 16:01:54
GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Fri, 4 Mar 2016 16:01:54 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:38.0) Gecko/20100101
Thunderbird/38.2.0
In-Reply-To: <nbc0b9$de1$1@node1.news.atman.pl>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2577962
[ ukryj nagłówki ]On 04.03.2016 13:50, RadoslawF wrote:
>> To poczujesz ruch powietrza i klatki piersiowej. A twoje mieszczańskie
>> pochodzenie i urojenia nikogo specjalnie nie interesują.
>
> Jak rozumiem szkolenie na którym byłeś było w pomieszczeniu.
> I do dzisiaj nie rozumiesz że na zewnątrz jest inaczej.
> Jest głośno, jest inna temperatura i jest wiatr który potrafi
> uniemożliwić zastosowanie prostej metody z lusterkiem.
> Ale brnij w te swoje głupoty dalej.
Sprawdzałem w realu. Na szczęście "pacjent" oddychał i nie trzeba go
było pompować. Problemu specialnego nie było - oddech wyczułem od razu.
>>> I dlatego nie wpadam na głupie pomysły tylko dzwonię po
>>> fachowców.
No wpadasz, skoro wpadłeś na pomysł, żeby mu zablokować drogi oddechowe
w ramach sprawdzania czy oddycha, to znaczy że jednak wpadasz. Na co
liczyłes, że się "obudzi"?
>> Głupi jesteś i tyle. Jak ktoś nie oddysch to żyje na kredyt - przez
>> jakieś następne 3 minuty. Jak mu nie pomożesz to po prostu skazujesz go
>> na śmierć.
>>
> 1. Nie potrafię takiemu pomóc.
A powinieneś - na prawku było. A jak nie umiesz to nic (przynajmniej w
teorii) skomplikowanego:
1 - najważniejsze - kombinujesz jak samemu zostać bezpiecznym. Czyli np
zaczynasz od tego, żeby cię nikt inny nie potrącił (kamizelka nie
zaszkodzi), sprawdzasz czy nie stoisz w kałuży benzyny itd. Dobrze mieć
rękawiczki - powinny być w apteczce - jak nie twojej, to rozbitaka, albo
kogoś kto się zatrzymał. Watro sprawdzić i mieć trochę tego w
samochodzie - przydają się jak trzeba zakrętkę od wentyla odkręcić, koło
zmienić i w wielu innych sytuacjach:)
2 - sprawdzasz oddech - jak dycha to w zasadzie możesz czekać na
fachowców, sprawdzając co jakiś czas, chyba że z kolesia cieknie, wtedy
uszczelniasz (czym się da i jak się da, nie musisz się przejmować że mu
ranę zabrudzisz - liczy się żeby fachowcy się pojawili zanim on się
wykrwawi). Oczywiście jak się samochód fajczy to wyciągasz. Jest coś
takiego jak pozycja boczna ustalona, ale pewnie nie zapamiętasz i
poprawnie tego nie wykonasz (ja nie pamiętam) i IMHO tutaj akutat
rzeczywiście może to więcej szkody niż pożytku przynieść, ale to moje
zdanie. Jak oddycha i się nie wykrwawia, to jest ok. Ważne tylko żeby
tak pozostało;)
3 - jak masz kogoś pod reką to każesz mu zadzwonić pod 112 a jeszcze
lepiej pod 999 i zgłosić. Ważne żeby kazać konkretnej osobie, bo jak
powiesz "niech ktoś zadzwoni" to każdy sprawdzi czy przypadkiem nie ma
na nazwisko "ktoś" - większość, tak jak ty nie ma. Jak zadzwoni i coś
ustali to niech wróci i opowie - jest szansa, że nie ucieknie;). Jak
masz następnego, to niech się ustawi wcześniej i ostrzega innych itd.
4 - jak nie oddycha, to jak pisałem w czarnym humorze - przynajmniej
wiadomo co robić. Patrzysz czy nie ma czegoś w ustach - jak ma to
usuwasz - raczej nie zacznie sam oddychać, ale nie zaszkodzi sprawdzić.
Jak nie to wyciągasz starając mu się nie majtać głową i proste ręce na
kładziesz mu na klacie (mniej więcej na mostku) i pompujesz 30 razy.
potem lekko łeb do tyłu i 2 razy usta-usta. Jak się brzydzisz, nie masz
maseczki (zwykle nie masz, trudno) lub cokolwiek innego, to po prostu
pompujesz aż przyjadą fachowcy - te oddech się przydają, ale na pierwsze
kilka minut powinien wystarczyć tlen, który już ma we krwi, więc jak nie
chcesz to trudno - obejdzie się bez. Żebrami, tym że jak ktoś tonął lub
to dziecko, to zaczynasz od oddechów a nie masażu i tym podobnymi
rzeczami się nie przejmujesz. Nikt tego od ciebie nie wymaga, jak mu
żebra połamiesz to wcale nie znaczy że źle - po prostu pompujesz i
koniec filozofii.
To wersja max - żadne tam nastawianie kończyn, wpychanie flaków do
środka, wyciąganie ciał obcych - to nie jest pilne - może i powinno
poczekać na fachowców - tylko tyle, żeby się klient nie udusił i nie
wykrwawił. Minimum to sprawdzasz i może się okazać że nie trzeba robić
nic konkretnego poza telefonem i zabezpieczeniem miejsca.
W praktyce jest trudniej, bo dochodzi psychika i najtrudniej jest zacząć
cos robić - dalej pójdzie samo. Najważniejsze jest to, żeby samemu sobie
krzywdy nie zrobić i pamiętać, że jak ktoś nie oddycha, to _nijak_ nie
możesz mu już zaszkodzić. Wtedy on jest już martwy (tylko że za trzy
minuty), a ty możesz co najwyżej przedłużyć ten czas do przyjazdu
fachowców - jak przejmą go z połamanymi żebrami ale natlenionego to będą
ci wdzięczni - przy odrobinie szczęścia klient też.
> 2. Nie mam obowiązku tego potrafić.
W zasadzie to jest, bo skoro masz PJ to powinieneś te zasady znać. Więc
obowiązek jest, sankcji co najwyżej nie ma. Tak czy inaczej - to że nie
znasz i poznać nie chcesz to nie jest powód do dumy. Tym bardziej, że
wbrew pozorom to nie jest wyższa szkoła rakietowa.
> Jeszcze jakieś "genialne" pomysły czy stwierdzenia ?
W sumie to co powyżej powinno wystarczyć. Z reszty nie ma się co
dokształcać, bo raz że pewnie zapomnisz (o ile wogole zapamiętasz), dwa
że to mało istotne i należy się skupić na podstawowych rzeczach.
Shrek.
Następne wpisy z tego wątku
- 04.03.16 17:06 Shrek
- 04.03.16 21:07 elmer radi radisson
- 04.03.16 21:27 elmer radi radisson
- 04.03.16 21:29 elmer radi radisson
- 03.03.16 22:40 re
- 03.03.16 23:21 re
- 03.03.16 23:23 re
- 05.03.16 02:07 re
- 05.03.16 14:17 RadoslawF
- 05.03.16 14:18 RadoslawF
- 05.03.16 14:30 RadoslawF
- 05.03.16 14:33 RadoslawF
- 05.03.16 14:36 RadoslawF
- 05.03.16 14:51 Shrek
- 05.03.16 15:32 re
Najnowsze wątki z tej grupy
- Odśnieżanie samochodu(1)
- wpadłem kołem w dziurę nocusz zdarza się
- Nigdy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
- Czy chodzenie jest ekologiczne?
- skurwiałe miasto
- e-paper
- Ściemniacze na parkingach
- kilka pytań o klimę
- genialny pomysł
- diesel z otwartą komorą
- Spalił się spaliniak
- Jebany POPiS. Mamy się cieszyć że rząd Tuska naprawił spierdolone porozumienie z UE?
- W zyciu warto miec szczescie
Najnowsze wątki
- 2025-02-21 Warszawa => Key Account Manager IT <=
- 2025-02-21 Warszawa => Data Engineer (Tech Lead) <=
- 2025-02-21 Aliexpress zaczął oszukiwać na bezczelnego.
- 2025-02-21 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-21 Kula w łeb
- 2025-02-21 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-02-21 Warszawa => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-02-21 Lublin => JavaScript / Node / Fullstack Developer <=
- 2025-02-21 Pawel S
- 2025-02-21 Warszawa => Key Account Manager (Usługi HR) <=
- 2025-02-21 Katowice => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-02-21 Chrzanów => Programista NodeJS <=
- 2025-02-21 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-02-21 Warszawa => Administrator Systemów Windows IT <=
- 2025-02-21 Wrocław => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=