    Newsgroups: pl.comp.programming
    Date: Fri, 11 Jul 2014 15:16:44 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Uczenie sie Scheme'u, zeby przeczytac ksiazke
    From: g...@g...com

    W dniu piątek, 11 lipca 2014 23:41:33 UTC+2 użytkownik A. L. napisał:

> [...]
    AIM-1094.pdf

    > Prosze pana, ja sie nie kieruje recenzjami tylko wlasnym rozumem.

    Oczywiscie, moge takiej postawie tylko przyklasnac. Ale nie wspominalem
    nigdzie o zadnej recenzji, tylko o pejperze z 1988 roku, ktory z przyczyn
    chronologicznych nie moglby stanowic recenzji ksiazki z 2003 roku.

    > Ksiazka jezt ksiazka o OBLICZENIACH dla ktorych MOTYWACJA jest fizyka,
    > przy czym dyskutuje sie owe obliczenia, a fizyki nie

    Tzn. w moim odczuciu jest to raczej ksiazka o aparacie pojeciowym
    stosowanym w fizyce, a obliczenia sluza jedynie do zilustrowania
    tego aparatu. Ale nie o tym chcialem dyskutowac.

    > Obawiam sie ze nie propzumiemy sie w sprawie Scheme. Ja uwazam co
    > uwazam, Pan uwaza co uwaza. Pan kocha Scheme i nie da jej skrzywdzic,
    > mnei Scheme jest obojetna jak zeszloroczny snieg. Obawiam sie ze
    > wiekszosci grupowiczow rowniez

    Bardzo mozliwe, ze sie nie porozumiemy. Ale nie o porozumienie
    tutaj chodzi, bo opinie kazdy moze miec swoja, tylko o adekwatne
    ujecie tego, jak sie maja rzeczy. Napisal Pan pewne zdanie o profesorze
    Sussmanie, insynuujac przy tym, ze zarzucam mu ignorancje, a tymczasem
    ja pokazalem, ze to, co Pan napisal o Sussmanie, jest albo nieprawda, albo
    jeszcze gorsza insynuacja. Nie chodzi o to, czy profesor Sussman
    ma racje w swoim stanowisku, czy jej nie ma, bo dla jednych moze byc
    autorytetem, a dla innych moze nie byc. Chodzi o to, zeby trzymac sie
    faktow.

    > Ja Scheme znam, kiedys sie Scheme i Lispem podneicalem, ale to bylo
    > dawno i od tego czasu mi pzreszlo. Nie wyobrazam sobie abym studentow
    > zmusil do uczenai sie Scheme po to tylko zeby pzreczytali ksiazke.
    > Zwlaszcza studentow ktorzy placa za studia duze pieneidze i oczekuje
    > ze nauczy sie ich pozytecznych rzeczy

    Ja tez nie chcialbym, zeby zmuszal Pan studentow do uczenia sie
    Scheme'u

    > Wiec proponuje pozostac przy swoich opiniach

    Ja bym jednak proponowal pozostawac przy faktach.
    Moze miec Pan oczywiscie opinie, ze np. w ciagu dwudziestu
    lat ludzie zapomna, ze kiedys bylo takie cos, jak Scheme,
    ale twierdzenie, ze "nikt dzis nie uzywa Scheme'u do niczego"
    jest po prostu nieliczeniem sie z rzeczywistoscia.

    Byc moze zechce sie Pan ratowac stwierdzeniem, ze to zdanie,
    ze "nikt nie uzywa dzis Scheme'u do niczego", jest tylko
    elipsa, i chodzi w nim np. o to, ze "zadna firma wytwarzajaca
    komercyjne oprogramowanie nie uzywa Scheme'u do niczego"
    -- i wowczas zasadniczo zgodze sie z Panem (pomijajac kilka
    zglaszanych przeze mnie wczesniej zastrzezen), ale jednoczesnie
    apelujac do Pana o precyzje jezykowa, bo takie macenie nie prowadzi
    do niczego dobrego