eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyUbytek płynu chłodniczego spowodowany ubytkiem oleju?
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 11

  • 1. Data: 2014-12-12 05:38:56
    Temat: Ubytek płynu chłodniczego spowodowany ubytkiem oleju?
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    Czy przy dużym ubytku oleju w silniku, spowodowanym niezauważonym
    wyciekiem, można spodziewać się jednego z objawów w postaci ubytku
    płynu z chłodnicy/zbiornika wyrównawczego?

    Miałem niedokręcony filtr oleju, kapało i kapało - wykapało tyle, że
    bagnet się nie zamaczał wcale (dolałem 1.5 litra, czyli mniej niż 50% było)
    i zauważyłem też, że zassało cały płyn ze zbiornika wyrównawczego
    do chłodnicy a nawet w chłodnicy nie było pełno...

    Czy jedno z drugim może mieć jakiś związek czy obie rzeczy stały
    się niezależnie od siebie, zupełny zbieg okoliczności?

    Nawiasem mówiąc parę tygodni temu dokręciłem filtr oleju, dolałem
    zarówno oleju jak i płynu do chłodnicy i zbiornika wyrównawczego
    i od tamtej pory nie zauważam ubytków, więc chyba jest ogólnie OK.


  • 2. Data: 2014-12-12 08:16:01
    Temat: Re: Ubytek płynu chłodniczego spowodowany ubytkiem oleju?
    Od: Czesław Wiśniak <c...@b...pl>

    > Czy jedno z drugim może mieć jakiś związek czy obie rzeczy stały
    > się niezależnie od siebie, zupełny zbieg okoliczności?

    Bez zwiazku.


  • 3. Data: 2014-12-12 14:43:28
    Temat: Re: Ubytek płynu chłodniczego spowodowany ubytkiem oleju?
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Czesław Wiśniak" <c...@b...pl> wrote in message
    news:m6e4ol$lgm$1@node1.news.atman.pl...
    >> Czy jedno z drugim może mieć jakiś związek czy obie rzeczy stały
    >> się niezależnie od siebie, zupełny zbieg okoliczności?
    >
    > Bez zwiazku.

    Miałem na myśli nawet taki związek "pośredni", np:
    - ubytek duży oleju
    - skutek: przegrzewanie się silnika/duża temperatura pracy
    - niewydolność systemu chłodzenia
    - zagotowanie płynu w chłodnicy
    - wybulgotanie go przez jakieś uszczelki, odmy czy nawet zbiornik
    wyrównawczy
    - albo czasowe rozszczelnienie uszczelki pod głowicą
    - wtłoczenie części płynu do oleju?

    Tym podobne sprawy... Nie ma żadnego związku?


  • 4. Data: 2014-12-12 16:25:35
    Temat: Re: Ubytek płynu chłodniczego spowodowany ubytkiem oleju?
    Od: Czesław Wiśniak <c...@b...pl>

    > Miałem na myśli nawet taki związek "pośredni", np:
    > - ubytek duży oleju
    > - skutek: przegrzewanie się silnika/duża temperatura pracy
    > - niewydolność systemu chłodzenia
    > - zagotowanie płynu w chłodnicy
    > - wybulgotanie go przez jakieś uszczelki, odmy czy nawet zbiornik
    > wyrównawczy
    > - albo czasowe rozszczelnienie uszczelki pod głowicą
    > - wtłoczenie części płynu do oleju?
    >
    > Tym podobne sprawy... Nie ma żadnego związku?

    Kontrolka cisnienia oleju ci sie nie zapalila ? Teoretycznie mogl sie
    przygrzac i wybulgotac przez korek z zbiorniczku, ale powinny byc jakies
    zauwazalne slady w postaci pary. Powinienes teraz odpowietrzyc uklad.
    Jesli poszla ci uszczelka to sprawdz czy ci sie nie miesza plyn z olejem, a
    jak nie ma objawow to zapomniec.
    Ja np. nie moge zapomniec bo ucieka mi plyn przez oring w kanale
    glowica-kolektor :)


  • 5. Data: 2014-12-12 19:12:25
    Temat: Re: Ubytek płynu chłodniczego spowodowany ubytkiem oleju?
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Fri, 12 Dec 2014 07:43:28 -0600, Pszemol napisał(a):

    > "Czesław Wiśniak" <c...@b...pl> wrote in message
    > news:m6e4ol$lgm$1@node1.news.atman.pl...
    >>> Czy jedno z drugim może mieć jakiś związek czy obie rzeczy stały
    >>> się niezależnie od siebie, zupełny zbieg okoliczności?
    >>
    >> Bez zwiazku.
    >
    > Miałem na myśli nawet taki związek "pośredni", np:
    > - ubytek duży oleju
    > - skutek: przegrzewanie się silnika/duża temperatura pracy

    Nie ma takiej opcji - system chłodzenia obliczony jest na odprowadzenie
    ciepła powstającego przy maksymalnym obciążeniu silnika.
    Bez problemu poradzi sobie z ilościami ciepła które zatarłyby ten silnik w
    moment.
    A zatarty silnik zaczyna stawiać ogromny opór i jest to nie do
    przegapienia.

    > - wtłoczenie części płynu do oleju?

    To jak działa, to w drugą stronę - olej pracuje pod wyższym ciśnieniem.


  • 6. Data: 2014-12-12 23:17:38
    Temat: Re: Ubytek płynu chłodniczego spowodowany ubytkiem oleju?
    Od: "Jarek" <j...@j...pl>


    >> - wtłoczenie części płynu do oleju?

    > To jak działa, to w drugą stronę - olej pracuje pod wyższym ciśnieniem.

    Wszędzie?


  • 7. Data: 2014-12-12 23:21:42
    Temat: Re: Ubytek płynu chłodniczego spowodowany ubytkiem oleju?
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Czesław Wiśniak" <c...@b...pl> wrote in message
    news:m6f1el$q3j$1@node2.news.atman.pl...
    >> Miałem na myśli nawet taki związek "pośredni", np:
    >> - ubytek duży oleju
    >> - skutek: przegrzewanie się silnika/duża temperatura pracy
    >> - niewydolność systemu chłodzenia
    >> - zagotowanie płynu w chłodnicy
    >> - wybulgotanie go przez jakieś uszczelki, odmy czy nawet zbiornik
    >> wyrównawczy
    >> - albo czasowe rozszczelnienie uszczelki pod głowicą
    >> - wtłoczenie części płynu do oleju?
    >>
    >> Tym podobne sprawy... Nie ma żadnego związku?
    >
    > Kontrolka cisnienia oleju ci sie nie zapalila ? Teoretycznie mogl sie
    > przygrzac i wybulgotac przez korek z zbiorniczku, ale powinny byc
    > jakies zauwazalne slady w postaci pary.

    Zauważalne byłyby może gdybym ja tym autem jeździł,
    ale moja kobita się na nic nie skarżyła - dopiero jak wróciłem
    z miesięcznego pobytu w Polsce to sam musiałem zauważyć
    plamę oleju pod autem na naszym miejscu parkingowym...

    > Powinienes teraz odpowietrzyc uklad.

    A sam się nie odpowietrzy przez zbiornik wyrównawczy?
    Z tego co widziałem to zassał sobie pół jego objętości mimo że
    do samej chłodnicy dolałem pod korek. Po kilku jazdach wyssało
    ze zbiorniczka i wreszcie dolałem drugi raz gdy był gorący zaraz
    po podróży do kreski MAX i teraz poziom ładnie oscyluje między
    MAX przy gorący i ciut powyżej MIN przy całkiem zimnym silniku.
    Już przestało ze zbiorniczka ubywać.

    > Jesli poszla ci uszczelka to sprawdz czy ci sie nie miesza plyn
    > z olejem, a jak nie ma objawow to zapomniec.

    Zaraz gdy samochód sprawdzałem to był objaw białego wnętrza
    korka wlewowego oleju. Ale po dolaniu do pełna świeżego oleju
    i wyczyszczeniu korka do sucha już się objaw więcej nie pojawił.
    Dlatego pytam właśnie o to jaki jest związek ubytku oleju z ubytkiem
    płynu bo mi to wyglądało jakby te dwie rzeczy były powiązane.

    > Ja np. nie moge zapomniec bo ucieka mi plyn przez oring
    > w kanale glowica-kolektor :)

    :-(


  • 8. Data: 2014-12-12 23:28:22
    Temat: Re: Ubytek płynu chłodniczego spowodowany ubytkiem oleju?
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> wrote in message
    news:11fl38mmssj4q.cfnaz4mct8wz.dlg@40tude.net...
    > Dnia Fri, 12 Dec 2014 07:43:28 -0600, Pszemol napisał(a):
    >
    >> "Czesław Wiśniak" <c...@b...pl> wrote in message
    >> news:m6e4ol$lgm$1@node1.news.atman.pl...
    >>>> Czy jedno z drugim może mieć jakiś związek czy obie rzeczy stały
    >>>> się niezależnie od siebie, zupełny zbieg okoliczności?
    >>>
    >>> Bez zwiazku.
    >>
    >> Miałem na myśli nawet taki związek "pośredni", np:
    >> - ubytek duży oleju
    >> - skutek: przegrzewanie się silnika/duża temperatura pracy
    >
    > Nie ma takiej opcji - system chłodzenia obliczony jest na
    > odprowadzenie ciepła powstającego przy maksymalnym
    > obciążeniu silnika.
    > Bez problemu poradzi sobie z ilościami ciepła które zatarłyby
    > ten silnik w moment.

    Wiesz, to tak jak z pastą termoprzewodzącą pod procesor...
    Wiadomo że radiator procesora plus wiatrak obliczone są
    na to, żeby odprowadzić całe ciepło jakie wytwarza CPU.
    Tylko że jak pasta jest do kitu (w przypadku samochodu: olej)
    to ciepło jest uwięzione w procesorze i nie dochodzi do wiatraka.
    Bałem się efektu typu: brak oleju łączącego termicznie blok
    cylindrów gdzie ciepło powstaje z blokiem wody i chłodnicą,
    czyli dużo zawysoka temperatura cylindrów/głowicy i jakieś
    miejscowe zagotowania płynu i jakieś wzrosty ciśnienia
    wydmuchujące płyn albo przez zbiornik wyrównawczy,
    albo - co gorzej - przez jakieś szpary w uszczelkach do oleju...

    > A zatarty silnik zaczyna stawiać ogromny opór i jest to nie do
    > przegapienia.

    OK, bo bałem się że nie tyle że się "zatarł" permanentnie tylko
    że brak oleju, niedopływanie go do wszystkich kanalików (bo
    brakło go - nie było tyle objętości albo się pienił) spowodowało
    ogólne zwiększenie temperatury pracy bloku silnika.
    Wiem, że olej nie tylko smaruje ale ma również (albo przede
    wszystkim) za zadanie chłodzić silnik.

    >> - wtłoczenie części płynu do oleju?
    >
    > To jak działa, to w drugą stronę - olej pracuje pod wyższym ciśnieniem.

    To czemu, Tomaszu, objawem uszkodzenia uszczelki pod głowicą
    jest olej koloru herbaty bawarki czy też kawy z mlekiem, czyli woda
    z chłodnicy dostaje się jednak do oleju a nie odwrotnie...


  • 9. Data: 2014-12-12 23:44:36
    Temat: Re: Ubytek płynu chłodniczego spowodowany ubytkiem oleju?
    Od: k...@g...com

    W dniu piątek, 12 grudnia 2014 23:28:47 UTC+1 użytkownik Pszemol napisał:
    > "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> wrote in message
    > news:11fl38mmssj4q.cfnaz4mct8wz.dlg@40tude.net...
    > > Dnia Fri, 12 Dec 2014 07:43:28 -0600, Pszemol napisał(a):
    > >
    > >> "Czesław Wiśniak" <c...@b...pl> wrote in message
    > >> news:m6e4ol$lgm$1@node1.news.atman.pl...
    > >>>> Czy jedno z drugim może mieć jakiś związek czy obie rzeczy stały
    > >>>> się niezależnie od siebie, zupełny zbieg okoliczności?
    > >>>
    > >>> Bez zwiazku.
    > >>
    > >> Miałem na myśli nawet taki związek "pośredni", np:
    > >> - ubytek duży oleju
    > >> - skutek: przegrzewanie się silnika/duża temperatura pracy
    > >
    > > Nie ma takiej opcji - system chłodzenia obliczony jest na
    > > odprowadzenie ciepła powstającego przy maksymalnym
    > > obciążeniu silnika.
    > > Bez problemu poradzi sobie z ilościami ciepła które zatarłyby
    > > ten silnik w moment.
    >
    > Wiesz, to tak jak z pastą termoprzewodzącą pod procesor...
    > Wiadomo że radiator procesora plus wiatrak obliczone są
    > na to, żeby odprowadzić całe ciepło jakie wytwarza CPU.
    > Tylko że jak pasta jest do kitu (w przypadku samochodu: olej)
    > to ciepło jest uwięzione w procesorze i nie dochodzi do wiatraka.
    > Bałem się efektu typu: brak oleju łączącego termicznie blok
    > cylindrów gdzie ciepło powstaje z blokiem wody i chłodnicą,
    > czyli dużo zawysoka temperatura cylindrów/głowicy i jakieś
    > miejscowe zagotowania płynu i jakieś wzrosty ciśnienia
    > wydmuchujące płyn albo przez zbiornik wyrównawczy,
    > albo - co gorzej - przez jakieś szpary w uszczelkach do oleju...
    >
    > > A zatarty silnik zaczyna stawiać ogromny opór i jest to nie do
    > > przegapienia.
    >
    > OK, bo bałem się że nie tyle że się "zatarł" permanentnie tylko
    > że brak oleju, niedopływanie go do wszystkich kanalików (bo
    > brakło go - nie było tyle objętości albo się pienił) spowodowało
    > ogólne zwiększenie temperatury pracy bloku silnika.
    > Wiem, że olej nie tylko smaruje ale ma również (albo przede
    > wszystkim) za zadanie chłodzić silnik.
    >
    > >> - wtłoczenie części płynu do oleju?
    > >
    > > To jak działa, to w drugą stronę - olej pracuje pod wyższym ciśnieniem.
    >
    > To czemu, Tomaszu, objawem uszkodzenia uszczelki pod głowicą
    > jest olej koloru herbaty bawarki czy też kawy z mlekiem, czyli woda
    > z chłodnicy dostaje się jednak do oleju a nie odwrotnie...

    Zależy w którym miejscu uszkodzi się uszczelka. jak na mostku pomiędzy cylindrami to
    brak mocy, woda i olej bez zmian. Jak przy doprowadzeniu oleju do głowicy to jest
    olej w wodzie. Jak na brzegu to jest silnik ulany olejem. To są trzy najczęściej
    występujące kombinacje.


  • 10. Data: 2014-12-13 11:30:10
    Temat: Re: Ubytek płynu chłodniczego spowodowany ubytkiem oleju?
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Fri, 12 Dec 2014 23:17:38 +0100, Jarek napisał(a):

    >>> - wtłoczenie części płynu do oleju?
    >
    >> To jak działa, to w drugą stronę - olej pracuje pod wyższym ciśnieniem.
    >
    > Wszędzie?

    Raczej tak będzie wszędzie tam gdzie płyn chłodniczy mógłby się zetknąć z
    olejem - czyli płaszcz wodny, jakieś wymienniki ciepła itd.

    Bo oczywiście np. w układzi chłodzenia ciśnienie będzie wyższe niż w misce
    olejowej, ale do miski olejowej płyn chłodzący raczej nie ma którędy
    wpłynąć.

    Odwrotnie może być np. po wyłączeniu silnika, kiedy ciśnienie oleju spada
    do zera, a w układzie chłodzenia może go jeszcze trochę być ze względu na
    temperaturę czy nawet wrzenie.

strony : [ 1 ] . 2


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: