eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyUbytek płynu chłodniczego spowodowany ubytkiem oleju?Re: Ubytek płynu chłodniczego spowodowany ubytkiem oleju?
  • X-Received: by 10.140.107.118 with SMTP id g109mr30842qgf.32.1418424276677; Fri, 12
    Dec 2014 14:44:36 -0800 (PST)
    X-Received: by 10.140.107.118 with SMTP id g109mr30842qgf.32.1418424276677; Fri, 12
    Dec 2014 14:44:36 -0800 (PST)
    Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!goblin2!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.xs4all.nl!newsfeed3.news.xs4all.nl
    !xs4all!newspeer1.nac.net!border2.nntp.dca1.giganews.com!nntp.giganews.com!news
    .glorb.com!h15no19008053igd.0!news-out.google.com!r1ni50qat.1!nntp.google.com!w
    8no6834551qac.0!postnews.google.com!glegroupsg2000goo.googlegroups.com!not-for-
    mail
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Fri, 12 Dec 2014 14:44:36 -0800 (PST)
    In-Reply-To: <m6fq6a$ad7$1@dont-email.me>
    Complaints-To: g...@g...com
    Injection-Info: glegroupsg2000goo.googlegroups.com; posting-host=46.113.51.164;
    posting-account=8M0CvAkAAAB7M_iEIKzZJBrD5I452jG9
    NNTP-Posting-Host: 46.113.51.164
    References: <m6drh1$ogs$1@dont-email.me> <m6e4ol$lgm$1@node1.news.atman.pl>
    <m6ercs$649$1@dont-email.me> <1...@4...net>
    <m6fq6a$ad7$1@dont-email.me>
    User-Agent: G2/1.0
    MIME-Version: 1.0
    Message-ID: <9...@g...com>
    Subject: Re: Ubytek płynu chłodniczego spowodowany ubytkiem oleju?
    From: k...@g...com
    Injection-Date: Fri, 12 Dec 2014 22:44:36 +0000
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2551896
    Lines: 60
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu piątek, 12 grudnia 2014 23:28:47 UTC+1 użytkownik Pszemol napisał:
    > "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> wrote in message
    > news:11fl38mmssj4q.cfnaz4mct8wz.dlg@40tude.net...
    > > Dnia Fri, 12 Dec 2014 07:43:28 -0600, Pszemol napisał(a):
    > >
    > >> "Czesław Wiśniak" <c...@b...pl> wrote in message
    > >> news:m6e4ol$lgm$1@node1.news.atman.pl...
    > >>>> Czy jedno z drugim może mieć jakiś związek czy obie rzeczy stały
    > >>>> się niezależnie od siebie, zupełny zbieg okoliczności?
    > >>>
    > >>> Bez zwiazku.
    > >>
    > >> Miałem na myśli nawet taki związek "pośredni", np:
    > >> - ubytek duży oleju
    > >> - skutek: przegrzewanie się silnika/duża temperatura pracy
    > >
    > > Nie ma takiej opcji - system chłodzenia obliczony jest na
    > > odprowadzenie ciepła powstającego przy maksymalnym
    > > obciążeniu silnika.
    > > Bez problemu poradzi sobie z ilościami ciepła które zatarłyby
    > > ten silnik w moment.
    >
    > Wiesz, to tak jak z pastą termoprzewodzącą pod procesor...
    > Wiadomo że radiator procesora plus wiatrak obliczone są
    > na to, żeby odprowadzić całe ciepło jakie wytwarza CPU.
    > Tylko że jak pasta jest do kitu (w przypadku samochodu: olej)
    > to ciepło jest uwięzione w procesorze i nie dochodzi do wiatraka.
    > Bałem się efektu typu: brak oleju łączącego termicznie blok
    > cylindrów gdzie ciepło powstaje z blokiem wody i chłodnicą,
    > czyli dużo zawysoka temperatura cylindrów/głowicy i jakieś
    > miejscowe zagotowania płynu i jakieś wzrosty ciśnienia
    > wydmuchujące płyn albo przez zbiornik wyrównawczy,
    > albo - co gorzej - przez jakieś szpary w uszczelkach do oleju...
    >
    > > A zatarty silnik zaczyna stawiać ogromny opór i jest to nie do
    > > przegapienia.
    >
    > OK, bo bałem się że nie tyle że się "zatarł" permanentnie tylko
    > że brak oleju, niedopływanie go do wszystkich kanalików (bo
    > brakło go - nie było tyle objętości albo się pienił) spowodowało
    > ogólne zwiększenie temperatury pracy bloku silnika.
    > Wiem, że olej nie tylko smaruje ale ma również (albo przede
    > wszystkim) za zadanie chłodzić silnik.
    >
    > >> - wtłoczenie części płynu do oleju?
    > >
    > > To jak działa, to w drugą stronę - olej pracuje pod wyższym ciśnieniem.
    >
    > To czemu, Tomaszu, objawem uszkodzenia uszczelki pod głowicą
    > jest olej koloru herbaty bawarki czy też kawy z mlekiem, czyli woda
    > z chłodnicy dostaje się jednak do oleju a nie odwrotnie...

    Zależy w którym miejscu uszkodzi się uszczelka. jak na mostku pomiędzy cylindrami to
    brak mocy, woda i olej bez zmian. Jak przy doprowadzeniu oleju do głowicy to jest
    olej w wodzie. Jak na brzegu to jest silnik ulany olejem. To są trzy najczęściej
    występujące kombinacje.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: