-
X-Received: by 10.140.107.118 with SMTP id g109mr30842qgf.32.1418424276677; Fri, 12
Dec 2014 14:44:36 -0800 (PST)
X-Received: by 10.140.107.118 with SMTP id g109mr30842qgf.32.1418424276677; Fri, 12
Dec 2014 14:44:36 -0800 (PST)
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!goblin2!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.xs4all.nl!newsfeed3.news.xs4all.nl
!xs4all!newspeer1.nac.net!border2.nntp.dca1.giganews.com!nntp.giganews.com!news
.glorb.com!h15no19008053igd.0!news-out.google.com!r1ni50qat.1!nntp.google.com!w
8no6834551qac.0!postnews.google.com!glegroupsg2000goo.googlegroups.com!not-for-
mail
Newsgroups: pl.misc.samochody
Date: Fri, 12 Dec 2014 14:44:36 -0800 (PST)
In-Reply-To: <m6fq6a$ad7$1@dont-email.me>
Complaints-To: g...@g...com
Injection-Info: glegroupsg2000goo.googlegroups.com; posting-host=46.113.51.164;
posting-account=8M0CvAkAAAB7M_iEIKzZJBrD5I452jG9
NNTP-Posting-Host: 46.113.51.164
References: <m6drh1$ogs$1@dont-email.me> <m6e4ol$lgm$1@node1.news.atman.pl>
<m6ercs$649$1@dont-email.me> <1...@4...net>
<m6fq6a$ad7$1@dont-email.me>
User-Agent: G2/1.0
MIME-Version: 1.0
Message-ID: <9...@g...com>
Subject: Re: Ubytek płynu chłodniczego spowodowany ubytkiem oleju?
From: k...@g...com
Injection-Date: Fri, 12 Dec 2014 22:44:36 +0000
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2551896
Lines: 60
[ ukryj nagłówki ]W dniu piątek, 12 grudnia 2014 23:28:47 UTC+1 użytkownik Pszemol napisał:
> "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> wrote in message
> news:11fl38mmssj4q.cfnaz4mct8wz.dlg@40tude.net...
> > Dnia Fri, 12 Dec 2014 07:43:28 -0600, Pszemol napisał(a):
> >
> >> "Czesław Wiśniak" <c...@b...pl> wrote in message
> >> news:m6e4ol$lgm$1@node1.news.atman.pl...
> >>>> Czy jedno z drugim może mieć jakiś związek czy obie rzeczy stały
> >>>> się niezależnie od siebie, zupełny zbieg okoliczności?
> >>>
> >>> Bez zwiazku.
> >>
> >> Miałem na myśli nawet taki związek "pośredni", np:
> >> - ubytek duży oleju
> >> - skutek: przegrzewanie się silnika/duża temperatura pracy
> >
> > Nie ma takiej opcji - system chłodzenia obliczony jest na
> > odprowadzenie ciepła powstającego przy maksymalnym
> > obciążeniu silnika.
> > Bez problemu poradzi sobie z ilościami ciepła które zatarłyby
> > ten silnik w moment.
>
> Wiesz, to tak jak z pastą termoprzewodzącą pod procesor...
> Wiadomo że radiator procesora plus wiatrak obliczone są
> na to, żeby odprowadzić całe ciepło jakie wytwarza CPU.
> Tylko że jak pasta jest do kitu (w przypadku samochodu: olej)
> to ciepło jest uwięzione w procesorze i nie dochodzi do wiatraka.
> Bałem się efektu typu: brak oleju łączącego termicznie blok
> cylindrów gdzie ciepło powstaje z blokiem wody i chłodnicą,
> czyli dużo zawysoka temperatura cylindrów/głowicy i jakieś
> miejscowe zagotowania płynu i jakieś wzrosty ciśnienia
> wydmuchujące płyn albo przez zbiornik wyrównawczy,
> albo - co gorzej - przez jakieś szpary w uszczelkach do oleju...
>
> > A zatarty silnik zaczyna stawiać ogromny opór i jest to nie do
> > przegapienia.
>
> OK, bo bałem się że nie tyle że się "zatarł" permanentnie tylko
> że brak oleju, niedopływanie go do wszystkich kanalików (bo
> brakło go - nie było tyle objętości albo się pienił) spowodowało
> ogólne zwiększenie temperatury pracy bloku silnika.
> Wiem, że olej nie tylko smaruje ale ma również (albo przede
> wszystkim) za zadanie chłodzić silnik.
>
> >> - wtłoczenie części płynu do oleju?
> >
> > To jak działa, to w drugą stronę - olej pracuje pod wyższym ciśnieniem.
>
> To czemu, Tomaszu, objawem uszkodzenia uszczelki pod głowicą
> jest olej koloru herbaty bawarki czy też kawy z mlekiem, czyli woda
> z chłodnicy dostaje się jednak do oleju a nie odwrotnie...
Zależy w którym miejscu uszkodzi się uszczelka. jak na mostku pomiędzy cylindrami to
brak mocy, woda i olej bez zmian. Jak przy doprowadzeniu oleju do głowicy to jest
olej w wodzie. Jak na brzegu to jest silnik ulany olejem. To są trzy najczęściej
występujące kombinacje.
Następne wpisy z tego wątku
- 13.12.14 11:30 Tomasz Pyra
- 13.12.14 11:44 Tomasz Pyra
Najnowsze wątki z tej grupy
- Szybcy i wściekli
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
Najnowsze wątki
- 2024-11-16 Łódź => Frontend Engineer (Three.js) <=
- 2024-11-16 Warszawa => Expert Recruiter 360 <=
- 2024-11-16 Żerniki => Starszy specjalista ds. księgowości/ Samodzielny księgo
- 2024-11-16 Pruszków => Team Leader (PHP+React) <=
- 2024-11-16 Warszawa => Senior Cloud Consultant (AWS) <=
- 2024-11-16 Warszawa => Sitecore Developer <=
- 2024-11-16 Akta sprawy Kajetan Poznański
- 2024-11-16 Warszawa => OpenText ECM Specialist <=
- 2024-11-16 Warszawa => Account Manager - Sprzedaż Usług Rekrutacyjnych <=
- 2024-11-16 Warszawa => Account Manager - Usługi rekrutacyjne <=
- 2024-11-15 Google Play
- 2024-11-15 Szybcy i wściekli
- 2024-11-16 Opis produktu z Aliexpress
- 2024-11-15 No proszę, a śmialiście się z hindusów.
- 2024-11-14 Zewnętrzne napięcie referencyjne LM385 1,2V -> 100mV dla ICL7106, Metex M-3800