    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Fri, 22 Apr 2016 19:52:44 -0700 (PDT)
    <5718db52$0$663$65785112@news.neostrada.pl>
    <8...@g...com>
    <1ll5jh6pbo2xn.k2rbqtk6wocj$.dlg@40tude.net>
    <2...@g...com>
    <571a4df1$0$640$65785112@news.neostrada.pl>
    Subject: Re: Ubezpieczenie nieużywanego auta - warto?
    From: Iguan_007 <i...@g...com>

    On Saturday, April 23, 2016 at 2:14:49 AM UTC+10, J.F. wrote:

    > Nowiutki ? To niezarejestrowany i OC nie trzeba.

    Nie nowy a uzywany. Zdarzaja sie jako dekoracja w knajpach czy w sklepach.

    > A jak masz potrzebe na wystawe ... sprowadzasz z zagranicy i nie
    > rejestrujesz :-)

    Czyli ten zagraniczny bedzie bezpieczniejszy, OC juz nie potrzebuje? A moze jednak to
    prawo o prawo o przymusowym OC jest bez sensu?

    > Zebys, k*, nie wylewal plynow do kanalu, a opon nie wywal do lasu :-)

    Oleju czy opon tez nie mozesz sam zmienic? Czy to nie ten sam problem?

    > Przeciez chcesz trzymac auto na czesci.
    > To i inni tez chca. I beda tak sobie trzymac, skoro to nic nie
    > kosztuje :-)

    Mowilem o zlomie. Jeszcze raz Cie zapewniam - ulice nie sa zasypane wrakami tylko
    dlatego, ze moge sobie wyrejestrowany samochod trzymac w garazu.

    > Ostatnio zlomowalem, to dostalem 500zl. Zlom stalowy nie jest taki
    > drogi.

    Moze zlomiarze nie chca sie takimi drobiazgami zajmowac skoro lepiej sie skupic na
    (przymusowej) utylizacji pojazdow.

    > No jakze to tak - zabrac obywatelowi jego cenna wlasnosc ?

    Tak, _porzucona_ wlasnosc w miejscu _publicznym_ zostanie zutylizowana. W garazu
    mozesz sobie trzymac pojazd jaki tylko chcesz. Czy naprawde wolisz gdy panstwo zmusza
    Cie do utylizacji twojej wlasnosci? Albo do placenia rejestracji i OC za pojazd
    ktorego nie uzywasz? Juz nie wiem na ile piszesz powaznie, na ile trolujesz.

    > Czyli nie mozna trzymac na ulicy. Mozna u siebie na podworku, lub
    > trzeba placic :-)

    Oczywiscie. To chyba logiczne. Problem w tym, ze w PL nawet trzymajac motocyl bez
    silnika w szafie bedziesz zmuszony za niego placic OC. Znam starszego pana ktorego
    hobby jest restaurowanie motocykli terenowych z roznych lat (niekoniecznie zabytkow).
    Gdyby mu przyszlo za te 20 motocykli placic OC to te pojazdy bylyby na zlomie.

    > A jak wyjechalem na urlop ?
    > Albo leze w szpitalu, a auto calkiem nowe ?

    Nie slyszalem zeby komus nowe auto odholowali. Dam Ci znac jak uslysze.

    > I kamer, rozpoznawania, sprawdzania, lapania, dowodzenia - a tak to
    > jedno wyszukiwanie i wezwania do zaplaty. > Ale nawet tego sie u nas nie robi :-)

    Nie, zmusza sie wszystkich do placenia. Co kto lubi...

    Pozdrawiam,
    Iguan

    --
    Tu i tam: