  • Data: 2016-04-23 13:00:56
    Temat: Re: Ubezpieczenie nieużywanego auta - warto?
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Najprostsza odpowiedz - bo wlasciciel pojazdu ma taki kaprys.
    >
    > A indywidualnych przypadkow moze byc wiele - ktos trzyma motocykl po dziadku, ktos
    jest w Polsce raz na 2 lata i chcialby miec swoj samochod ktory moze _na_chwile_
    zarejestrowac, ktos latami sklada sobie jakas wydumke, ktos chce z wlasnego samochodu
    zrobic kwietnik (bez placenia haraczu zlomiarzowi), ktos chce miec drugi samochod na
    czesci zeby latac ten jezdzacy, ktos chce w knajpie dla motocyklistow powiesic
    zapsuty motocykl, ktos kolekcjonuje pojazdy ale nim nie jezdzi itp.itd.

    Ja to rozumiem i się zgadzam. Przedpisca dziwi się że po prostu na
    samochód jest wymóg*, a na młotek czy noże nie ma tego wymogu
    (ubezpieczenia). Wszystkie te rzeczy mogą wyrządzić krzywdę, ale...

    "Ustawodawca wprowadził obowiązek ubezpieczenia właścicieli wszystkich
    pojazdów, aby osoby poszkodowane w wypadkach komunikacyjnych mogły
    uzyskać rekompensatę za poniesioną szkodę.

    Główną przesłanką do wprowadzenia obowiązku ubezpieczeń jest ilość
    wypadków, jaka każdego dnia następuje na polskich drogach. Warto
    podkreślić tu znaczną wysokość odszkodowania, np.: w przypadku wypadków
    śmiertelnych - sprawca często nie byłby w stanie zapłacić rodzinie
    poszkodowanego świadczenia i zadośćuczynienia, wynoszącego nawet
    kilkaset tysięcy złotych.

    źródło:
    http://ub.comperia.pl/dlaczego-oc-komunikacyjne-jest
    -obowiazkowe.html"

    * de facto jeżeli zarejestruje jako ciężarowy to do 2005r. może czasowo
    wycofać z ruchu - czyli to o co mu chodzi.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz