  • From: "adam" <j...@o...maile.com>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: UWAGA !!! Skradziono torbę ze sprzętem Olympus
    Date: Wed, 8 Jul 2009 00:27:31 +0200

    Użytkownik "none" napisał
    > OK. To ja Ci napisze o nieco innym kraju i nieco innym wydarzeniu z
    > diametralnie innym zakonczeniem.
    > Jest taka sobie impreza w Monachium - Oktoberfest. Kto byl to wie - kilka
    > tysiecy bawiacych sie przy piwie ludzi z wielu krajow swiata. Kilka lat
    > temu znajomy zostawil tam torbe z laptopem, paszportem, portfelem (z
    > pieniedzmi) i biletami lotniczymi. Najzwyczajniej w swiecie polozyl ja pod
    > stolem i zapomnial.
    > Wg. Twojej teorii - frajer a nawet idiota dodatkowo wspolwinny. Wg. mnie
    > idiota, ze to ze soba zabral. Ale wazniejsze jest to, ze na drugi dzien
> [...]

    Tyle, że to niczego nie dowodzi, ot pojedyńczy przypadek, fakt -
    spektakularny pod każdym względem.
    Takich jest na pęczki wszędzie i wszędzie zyskuja rozgłos (wiele osób
    utyskujących na polskie realia zapewne wpadnie w lekki szok):
    http://www.rmf.fm/fakty/?id=151371
    http://www.rmf.fm/fakty/?id=152704
    http://www.112.pl/mazowieckie/uczciwy-znalazca-75.00
    0-zlotych-1197.html
    W każdym wypadku są to sumy przykraczające oktoberfestową przygodę.

    Na mnie co innego zrobiło jakis czas temu wrażenie. Był to opis
    "dystrybutorów" napojów w bodaj nowozelandzkich górach. Mają one postać
    pojemnika z napojami i puszki na pieniądze bez żadnego nadzoru i mechanizmu
    warunkującego konsumpcję uiszczeniem zapłaty. Po prostu idziesz sobie,
    wrzucasz pieniążek i bierzesz puszkę. Podobno działa to idealnie - w sensie
    finansowym, ergo i logistycznym bo komuś po prostu opłaca się uzupełniać
    zasoby.

    To by był prawdziwy test na uczciwość ludzką i obywatelską i idę o zakład,
    że większość europejskich krajów oblałaby go z buta. Obstawiałbym wyjątki
    typu Szwajcaria, może Austria, Szwecja itp.
    Ale to też nie ze względu na to czy dany naród ma takie czy inne inklinacje,
    a w związku ze specyfiką, powiedzmy gospodarczo-społeczną.

    adam