  • 61. Data: 2009-11-21 17:18:37
    Temat: Re: UV filter
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "JA" <marb67[beztego]@bb.home.pl> napisał:

    >[...]
    > Dobry filtr kosztuje dużo często więcej niż obiektyw. Czyli dla ochrony
    > tego drogiego filtra trzeba założyć kolejny protector.

    Do taniego obiektywu faktycznie sensu to nie ma. Z ekonomicznego punktu
    widzenia należałoby montować porządny filtr między tanim obiektywem a
    aparatem - aby obiektyw chronił filtr przed uszkodzeniem;-). Niestety taki
    system mocowania filtrów bywa stosowany (z zupełnie innych powodów) jedynie
    w niektórych raczej kosztownych teleobiektywach i obiektywach
    superszerokokątnych.

    > Zakładanie filtra jako osłony ma sens tylko w konkretnych sytuacjach.
    > Plener zdjęciowy w jakimś zapylonym, agresywnym środowisku.
    >[...]

    Szkoły są dwie - jedna - taka jak piszesz - zakładać tylko wtedy kiedy
    zdecydowanie ochrona jest potrzebna.
    Druga - jaką ja wyznaję - zdejmować tylkow tedy, gdy spodziewamy się, że
    ujemny wpływ na jakość będzie zauważalny.
    W obu przypadkach warto zadbać, aby filtr był porządny - zatem kupowanie
    filtra ochronnego czy UV w celu ochrony obiektywu wartego 100 czy 200zł nie
    ma sensu.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 62. Data: 2009-11-21 17:25:53
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <he8oj3$52b$1@inews.gazeta.pl>,
    JA <marb67[beztego]@bb.home.pl> wrote:

> [...]
    > Zakładanie filtra jako osłony ma sens tylko w konkretnych sytuacjach.
    > Plener zdjęciowy w jakimś zapylonym, agresywnym środowisku.

    Hm, to ile ty placisz za te dobre filtry?
    I te dobre obiektywy?

    TA

  • 63. Data: 2009-11-21 18:05:52
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2009-11-21 18:25:53 +0100, T...@s...in.the.world said:

    > Hm, to ile ty placisz za te dobre filtry?
    > I te dobre obiektywy?
    >
    > TA

    Nie płacę za filtry. Mam tylko jeden, PL.
    Wszystkie obiektywy jakie mam to secory z (małoobrazkowych i cropowych
    nie liczą bo to nie są obiektywy). Mam ich cztery i każdy ma mocowanie
    filtra 77 mm. Żaden z tych secorów, nie jest obecnie
    sprzedawalny/kupowalny za więcej niż 1000 zł (hint nie patrz na
    allegro). Czyli ochronny filtr musiałby kosztować 1/3 wartości
    obiektywu, wypadało by mieć na każdym jeden. Czyli mam piąty obiektyw i
    na dobrą wódkę mi zostanie.
    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 64. Data: 2009-11-21 18:12:34
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2009-11-21 18:18:37 +0100, "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl> said:

> [...]
    > Druga - jaką ja wyznaję - zdejmować tylko wtedy, gdy spodziewamy się, że
    > ujemny wpływ na jakość będzie zauważalny.
    No w sumie można i tak. Ja wolę tę pierwszą szkołę.

    > W obu przypadkach warto zadbać, aby filtr był porządny - zatem kupowanie
    > filtra ochronnego czy UV w celu ochrony obiektywu wartego 100 czy 200zł nie
    > ma sensu.
    Przestałem używać UV, czy ochronnego już dawno temu. UV bo od wielu
    wielu lat filmy są pokryte powłoką UV i zdaje ona znacznie lepiej
    egzamin niż filtr. Ochronnych przestałem używać, jak kumplowi po
    nieszczęśliwym stuknięciu oprawą filtra piękny zajedwabisty B+W pękł, a
    przedni człon obiektywu wyleciał z oprawy razem z pękniętym filtrem. W
    sumie był stratny i filtr i obiektyw.

  • 65. Data: 2009-11-21 18:29:58
    Od: Dawid <m...@n...pl>

    JA pisze:

> [...]
    > Zakładanie filtra jako osłony ma sens tylko w konkretnych sytuacjach.
    > Plener zdjęciowy w jakimś zapylonym, agresywnym środowisku.

    Co to za obiektyw tańszy od filtra?
    Gdzie je kupujesz, te obiektywy, paserka?
    Dla Ciebie dobry obiektyw to jaki np?
    Mam założony filtr i kropka, tak mi się podoba.
    Filtr dobry, ale dużooooooooooooooooooooo tańszy od obiektywu.
    Nie jestem zawodowcem, lubię fotografować, dbam o sprzęt i nie muszę się
    zawsze z Wami zgadzać.Czytam grupę, bo nieraz coś nowego i ciekawego
    można tutaj wyszperać.
    Pozdrawiam

  • 66. Data: 2009-11-21 18:47:43
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2009-11-21 19:29:58 +0100, Dawid <m...@n...pl> said:

    > ochrony
    > h.
    >>
    > Co to za obiektyw tańszy od filtra?
    http://www.allegro.pl/item765103982_canon_ef_s_18_55
    _1_3_5_5_6.html

    > Gdzie je kupujesz, te obiektywy, paserka?
    Czemu mnie chcesz obrazić?

    > Dla Ciebie dobry obiektyw to jaki np?
    W którym miejscu napisałem "dobry obiektyw"?
    A dobry obiektyw to np. taki.
    <http://cgi.ebay.pl/MAMIYA-SEKOR-Z-90MM-f-3-5-W-FOR-
    RZ67-USED_W0QQitemZ170407864615QQcmdZViewItemQQptZCa
    mera_Lenses?hash=item27ad19a927#ht_1490wt_1044>
    Dość drogo, bo jakieś trzy miesiące temu kupiłem za tyle, razem z
    przesyłką i VAT-em jaki sobie nasz fiskus doliczył.

  • 67. Data: 2009-11-21 18:53:10
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "Dawid" <m...@n...pl> napisał:

    >[...]
    >Co to za obiektyw tańszy od filtra?

    Daleko nie szukajac - popularnego Heliosa 58f2 można na Allegro kupić za ok.
    50zł. Przez przejściówkę można zamontować do wielu współczesnych lustrzanek
    cyfrowych.

    >Gdzie je kupujesz, te obiektywy, paserka?

    Sugestia zdecydowanie nie na miejscu. Nie do mnie kierowana, ale sugeruję
    przeprosić adresata.

    >Dla Ciebie dobry obiektyw to jaki np?

    Jak dla mnie - co najmniej Hoya HMC.

    >Mam założony filtr i kropka, tak mi się podoba.
    >[...]

    Twoje prawo. Co więcej - ja też na część obiektywów mam założone.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 68. Data: 2009-11-21 21:01:44
    Od: Dawid <m...@n...pl>

    JA pisze:

    > http://www.allegro.pl/item765103982_canon_ef_s_18_55
    _1_3_5_5_6.html

    > Czemu mnie chcesz obrazić?

    Ok. Przepraszam.

  • 69. Data: 2009-11-22 01:27:00
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "Andrzej Libiszewski" napisał

    A na cholerę komu małe ?
    ; )

    adam

  • 70. Data: 2009-11-22 10:51:44
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 21 Nov., 00:51, Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> wrote:

    >   Ty tak na poważnie z tezą, że wielu stosujących przejmie się
    > *tym* elementem jakości?
    >   Problemem są flary, dla uzytkowników "okołokitowych" chyba
    > jedynie one.
    >   I to *jest *możliwe* pogorszenie jakości (w warunkach sprzyjającym
    > ujawnieniu, bo oczywiście nie zawsze).
    >
    > pzdr, Gotfryd

    za flary odpowiedzilany sa w. przeciwodblaskowe.
    nie kupuje sie filtra bez warswy przeciwodblaskowej.
    ostatnio zakupilem protector hoyi i odnosze wrazenie , ze sklonosc do
    odbic flar jest jakby mniejsza , na pewno nie wieksza - tego nie
    zauwazylem.

    byc moze warstwa przeciwodblaskowa na filtze jet skuteczniejsza niz na
    przedniej soczewce.

    flary nie musza wystpic zawsze przy stosowaniu filtrow.

    jest oczyistym chyba iz na filtr stosuje sie oslony przeciwsloneczne.

    niektore z oobiektywow maja nieco schowana przednia soczewke. obudowa
    obiektywu pelni role oslony przeciwslonecznej ( ot chocny stary
    poczciwy helios , ale i dobre wspolczesne - obiektywy budzetowe raczej
    nie ).

    Jesli na obiektyw z cofnieta soczewka nakrecimy flitr UV i nie
    zalozymy oslony przeciwslonecznej to moze byc rzeczywiscie czasem
    gorzej.

    ale to sa rzeczy podstawowe - oslona przeciwsloneczna jest
    obowiazkiem.

    nie pamietym czy pisalem - dla mnie najfajniejsze sa nakrecane
    gumowe , gdyz ladnie amortyzuja skutki ew, uderzenia - ale dla nich
    obiektyw nie powinen krecic mordka.

    regula goralska mowi : nie kupuje sie obiektyu z plastikowym bagnetem
    i z krecaca morda.

    XXX