  • 11. Data: 2011-09-29 15:36:04
    Temat: Re: USB jako pen drive
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Vince" j60fc0$sfc$...@n...task.gda.pl

    > Jak sobie to czytam to tak sobie myśle. Jakie by to było proste i wygodne
    rozwiązanie, gdyby w niektórych odtwarzaczach (tudzież
    > telewizorach) zamontować bluetooth

    Ja bym wolał WiFi.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 12. Data: 2011-09-29 15:48:17
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2011-09-29 02:50, Vince pisze:
    > Jak sobie to czytam to tak sobie my?le. Jakie by to by?o proste i wygodne
    > rozwi?zanie, gdyby w niektórych odtwarzaczach (tudzie? telewizorach)
    > zamontowaae bluetooth
    A wiesz jaki jest realny osiągalny transfer na bluetooth? Ledwo daje si
    audio w przyzwoitej jakości przepchnąć.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 13. Data: 2011-09-29 16:15:38
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    On 2011-09-29 17:48, BartekK wrote:
    > A wiesz jaki jest realny osiągalny transfer na bluetooth? Ledwo daje si
    > audio w przyzwoitej jakości przepchnąć.

    yy.. przy pomocy odpowiednich codecow, stereo jest znacznie lepsze niz
    bezposrednio z plyty przez mini-jack-stereo (gdzie przechodzi sporo szumow!)

  • 14. Data: 2011-09-29 16:40:24
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "BartekK" napisał w wiadomości grup
    > A wiesz jaki jest realny osiągalny transfer na bluetooth? Ledwo daje si audio
    > w przyzwoitej jakości przepchnąć.

    mp3 320 Kbps bez problemu idzie. Gorzej z przesyłaniem plików.

  • 15. Data: 2011-09-29 18:20:50
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "BartekK" j62465$shq$...@m...internetia.pl

    > A wiesz jaki jest realny osiągalny transfer na bluetooth?

    Słyszałem w sklepach, że są to setki megabitów na sekundę. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 16. Data: 2011-09-29 20:05:10
    Od: boxfish <c...@g...pl>

    W dniu 2011-09-28 22:52, Vince pisze:

    > (bo w ko?cu maj?c oryginalny no?nik
    > mo?na sporz?dzi? jego kopi?)

    tak ?

  • 17. Data: 2011-09-30 14:52:30
    Od: Radosław Sokół <R...@p...pl>

    W dniu 27.09.2011 16:01, a...@p...pl pisze:
    > Patrzac od strony USB bylo widac pendrive i dostep do zasobow
    > "pendrive" byl realizowalny tak, jak to robi PC lub odtwarzacze
    > (odwarzajace/nagrywajace) plikow multimedialnych. Oczywiscie pen byl
    > udawany. Z drugiej strony byl PC, ktory udostepnial katalog (ktory byl
    > widoczny jako pendrive) - elektronika + soft. A wygladalo to tak, ze
    > miedzy PC a odtwarzaczem (dvd lub tv) byl kabel "czipem", ktory
    > zalatwial sprawe (od strony odtwarzacza byl do pendrive), od strony PC
    > tez pendrive.

    A co jeżeli komputer stworzył nowy plik, zmodyfikował FAT
    i katalog "udawanego" pen-drive w ten sposób, a urządzenie
    by się tego nie spodziewało? Nie musi się spodziewać, bo
    zawartość pen-drive nie może ulec zmianie bez interwencji
    ze strony kontrolera.

    Z tego powodu dostęp blokowy z poziomu więcej niż jednego
    urządzenia do wspólnego nośnika jest w zasadzie niemożliwy
    (poza przypadkiem, w którym obydwa urządzenia są zaprojek-
    towane do używania wspólnego medium).

    Dlatego właśnie w sieciach stosuje się dostęp na wyższym po-
    ziomie abstrakcji i blokady dostępu, a nie dostęp blokowy na
    zasadzie "wolnej amerykanki".

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |
    ......./

  • 18. Data: 2011-10-02 20:28:34
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@m...com.pl>

    Dnia 29.09.2011 BartekK <s...@N...org> napisał/a:
    > A wiesz jaki jest realny osiągalny transfer na bluetooth? Ledwo daje si
    > audio w przyzwoitej jakości przepchnąć.

    Przez edr 3Mbit/s nie da się przesłać przyzwoitego audio? To jest 2x stream
    cd-audio bez kompresji.

  • 19. Data: 2011-10-02 20:33:40
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@m...com.pl>

    Dnia 30.09.2011 Radosław Sokół <R...@p...pl> napisał/a:

> [...]
    >
    > Dlatego właśnie w sieciach stosuje się dostęp na wyższym po-
    > ziomie abstrakcji i blokady dostępu, a nie dostęp blokowy na

    Szłoby zrobić, ale np podmontowujesz iso-image na kompie jako
    'źródło' dla pendrive i z drugiej strony go udostępniasz.
    Sterownik dba o wyłączność na tym pliku i sam na nim grzebie.
    Inna możliwość to wskazujesz partycje do udawania pen-a i ona
    na czas udostępniania się odmontowywuje od systemu macierzystego,
    oczywiście nie może być to wtedy systemowa partycja.

  • 20. Data: 2011-10-02 21:44:53
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2011-10-02 22:28, Sergiusz Rozanski pisze:

    > Przez edr 3Mbit/s nie da się przesłać przyzwoitego audio? To jest 2x stream
    > cd-audio bez kompresji.
    To 3Mbit/s to jest prędkość teoretyczna warstwy fizycznej bt, tak samo
    jak 54Mbit/s w wifi - czyli wydawało by się że 6,75MB/s a realny
    transfer na takim wifi w wyższej warstwie (ftp, smb) ledwo 1-2MB/s się
    osiąga, i to zależnie od sytuacji i sprzętu, i odtworzenie filmu 1080p
    udostępnionego przez wifi 54Mbit kończy się częstymi czkawkami. Dopiero
    quadband dual i inne szmerybajery 300MBit _ponoć_ umożliwiają sensowny
    dostęp do spraw HD.
    Skoro tutaj rozmowa dotyczyła odtwarzania video, to zauważyłem że BT do
    tego się nadaje jak parówka do wbijania gwoździ...

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173