  • 1. Data: 2011-09-26 05:33:46
    Temat: Wieszki podczas startu biosu, inicjacji dysków
    Od: Rafał <b...@g...pl>

    Płyta : Asus P5Q SE PLUS
    Problem następujący : podczas włączenia komputera, podczas inicjacji
    biosu następuje wieszka podczas rozpoznawania dysków.
    SATA1… i tak wisi.

    Początkowo myślałem, że to kable - zmieniłem na nowe,
    a tu jest to samo.
    Problem nie jest w połączeniach na 100% bo sytuacja występuje
    tylko w jednej określonej sytuacji.
    Sytuacji, gdy w systemie wydam polecenie zamknij, komputer się
    wtedy wyłącza i zaraz potem naciskam power. Wtedy wisi.
    Tak jakby cos w tam w komputerze siedziało.
    No i wtedy muszę wyłączyć komputer i poczekać ze 2 min. Można
    ten czas skrócić (chyba) wyłączając komputer całkiem z zasilania.

    Gdy włączam komputer zimny jest OK. Gdy dam uruchom ponownie,
    też jest OK, przechodzi przez bios i tą inicjacje dysków bez problemu.
    Jest cos nie tak gdy daje 'zamknij' i zaraz potem power.

    Co może być tego powodem?

  • 2. Data: 2011-09-26 10:15:00
    Od: "Doxent" <d...@g...pl>

> [...]
    > też jest OK, przechodzi przez bios i tą inicjacje dysków bez problemu.
    > Jest cos nie tak gdy daje 'zamknij' i zaraz potem power.

    4 możliwości, napędy, płyta, zasilacz i kable.
    Wszystkie dyski i napędy sata ? Dysk jakiej firmy ?
    Na początek podłącz sam dysk bez napędów cd/dvd i zmień port sata. O ile
    pamiętam to kłopoty miałem z tą płytą gdy napęd dvd był na ide zamiast sata.